• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3505 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۹ فروردين

عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم:

رابطه دولت و مراجع خوب و صميمانه است

 

سيد محمد غروي، عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم از رابطه خوب حسن روحاني با مراجع تقليد و علما خبر داده و گفته است: «اين رابطه در حالي است كه در دولت سابق، حتي رييس دولت به حضور پذيرفته نمي‌شد.»
اين عضو جامعه مدرسين در گفت‌وگو با ايلنا سفر معاونت‌هاي مختلف رياست‌جمهوري به قم را از مصاديق رابطه خوب دولت روحاني با مرجع تقليد اعلام كرده است. به گفته سيد محمد غروي رابطه خوب دولت روحاني با مراجع تقليد و علما قابل مقايسه با دولت قبلي نيست. او در همين رابطه گفته است: در جريان هستم كه در زمان دولت سابق، در پاره‌اي موارد مراجع بزرگوار و علما، حاضر نبودند حتي رييس دولت را به حضور بپذيرند و فقط برخي از مسوولان دولتي را برحسب شرايط خاص مي‌پذيرفتند، اما در دولت آقاي روحاني به دليل درايت و عقلانيتي كه وجود دارد، ارتباطات خوبي ميان دولت و بزرگان قم در جريان است. آيت‌الله غروي خاطرنشان كرد: اگرچه با وجود ارتباطات خوب دولت تدبير و اميد با مراجع تقليد و علما، انتقادهايي نيز وجود دارد، اما حقيقت اين است كه مراجع تقليد و علما، تلاش‌هاي دولت آقاي روحاني را نيز درك مي‌كنند و به همين جهت كارهاي مثبت آن را مورد تاييد و مسوولان مربوطه را تشويق مي‌كنند. او در رابطه با پيشنهاد خود به دولت تدبير و اميد گفت: دولت سعي كند واقعيت‌هاي اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي را درك كرده و بهترين تصميم‌ها را در اين موارد اتخاذ كند؛ در عين حال نيز به انتقادهاي منتقدان توجه كند و كار خودش را انجام دهد و در مقام رودرويي نباشد. اين استاد خارج فقه حوزه علميه قم گفت: اگرچه برخي پا را فرا‌تر از انتقاد گذاشته و اصلا حاضر نيستند با رعايت انصاف، جنبه‌هاي مثبت دولت را ببينند و حقايق را درك كنند، اما دولت بايد توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري به ويژه در خصوص شعار سال، مبني بر تحقق اقتصاد مقاومتي با اقدام و عمل، در اين راستا تلاش كند و البته در فضاي پسابرجام و استفاده صحيح و منطقي از اين شرايط مي‌تواند در رسيدن به اين هدف كمك باشد.
او با بيان اينكه دولتمردان بايد سعي كنند و حدت و هماهنگي خود با يكديگر و همين طور وحدت و هماهنگي خود با ديگر قوا را در تمام شؤون حفظ كرده تا خداي‌ناكرده احساس اختلاف در درون كشور ايجاد نشود، گفت: خوشبختانه دولت آقاي روحاني از يك متانت و عقلانيت خاصي برخوردار است و مسوولان از ادبيات خوبي استفاده مي‌كنند و ظرفيت‌هاي خوبي هم دارند. غروي در پايان افزود: دولتمردان بايد كار خود را بدون توجه به حواشي و با توجه به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و قانون اساسي و همچنين قوانيني كه قوه مقننه تصويب مي‌كند انجام دهند تا ان‌شاءالله شاهد موفقيت‌هاي هرچه بيشتر دولت باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون