• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3508 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱ ارديبهشت

طرح گازرساني به لاريجان مصوبه زيست‌محيطي دارد

ايسنا| رييس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به طرح گازرساني به منطقه كوهستاني لاريجان گفت: طرح انتقال لوله گاز 16 اينچ دماوند به منطقه كوهستاني لاريجان، مصوبه ارزيابي اثرات زيست‌محيطي را كسب كرده و در صورت افزايش مسير، طبق قانون نيازمند دريافت مصوبه لازم است. طي مراحل اجراي اين پروژه شاهد اشكالاتي در طرح بوديم كه مطرح و بازنگري شد و در نهايت اين پروژه مصوبه ماده 2 كه مصوبه ارزيابي اثرات زيست‌محيطي است را كسب كرد. البته با آغاز اجراي طرح شاهد اعتراضي از سوي مردم و مسوولان منطقه بوديم كه هيات‌هاي بازرسي استان و سازمان با حضور در محل اجراي پروژه و دريافت گزارش‌هايي در خصوص ميزان اجرا، آن را بررسي كردند.
ابتكار با اشاره به اينكه در مرحله اجراي مصوبه، در صورت مشاهده تخلف قطعا ادامه كار متوقف مي‌شود، خاطرنشان كرد: با توجه به درخواست‌هايي كه در اجراي اين پروژه وجود داشت، هم اكنون عمليات پروژه متوقف شده است و امكان بازنگري نيز وجود دارد تا اينگونه عمليات‌ها با حداقل آسيب همراه باشد.
رييس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به ملي و يا استاني بودن طرح نيز گفت: ميزان عملياتي كه از سوي كارفرما به سازمان محيط زيست واگذار شده به ميزان 17 كيلومتر است كه همين ميزان هم اكنون داراي طرح ارزيابي زيست‌محيطي است و اگر مسيري به اين ميزان افزوده شده بايد بر اساس قانون در دستور كار قرار گيرد. تمامي طرح‌هاي عمراني نيازمند داشتن مصوبه ماده 2 بوده و نتايج آن نيز در اجرا مورد توجه قرار مي‌گيرد كه اين مهم از سياست‌هاي دولت يازدهم است و با جديت نيز دنبال مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون