• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3510 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۵ ارديبهشت

تورم خوراكي‌ها در آستانه تك‌رقمي شدن

گروه اقتصادي | هرچند نرخ تورم در فروردين ماه افزايشي 7/10درصدي را تجربه كرده است اما بررسي دقيق اين نرخ نشان مي‌دهد بيشترين رشد تورم نقطه
به نقطه به گروه سبزيجات و كمترين رشد به گروه ميوه و خشكبار تعليق داشته است.
 به گزارش «اعتماد»، بررسي تورم سالانه نيز نشان مي‌دهد بيشترين رشد تورم در اين حوزه نيز به گروه سبزيجات و كمترين به گروه گوشت قرمز و ماكيان متعلق است.  كنترل تورم يكي از دستاوردهاي مهم دولت يازدهم محسوب مي‌شود. پيش از اين موج تورم در ايران سبب شد بحران‌هاي ديگر نظير بيكاري، نامساعد بودن فضاي كسب و كار و... به حاشيه رانده شود به‌طوري كه در نظرسنجي‌ها مردم حل بحران تورم را بر حل بحران بيكاري مقدم مي‌دانستند.
 تورم ايران از ديرپاترين تورم‌ها در جهان محسوب مي‌شود. در حال حاضر تعداد اندكي از كشورها تورم دو‌رقمي را دارا هستند و ايران نيز با تورمي ديرپا به قدمت چندين دهه در اين حوزه صدرنشين محسوب مي‌شود.
دولت يازدهم قول تحقق تورم تك‌‌رقمي را در سال‌هاي پيش رو داده است. با اين حال برخي كارشناسان با تكيه بر اينكه غول ركود از شيشه بيرون آمده و همچنين تورم به پوسته سخت رسيده است حل مشكل ركود را مقدم بر تورم مي‌دانند.  بررسي‌ها نشان مي‌دهد در حوزه خوراكي تورم 5 قلم از سيزده قلم مورد بررسي دو رقمي بوده است و تورم ساير گروه‌ها تك‌رقمي گزارش شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون