• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3510 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۵ ارديبهشت

واكنش معاون زنان رييس‌جمهور به گشت پليس نامحسوس

گشت پليس نامحسوس در هيات دولت بررسي مي‌شود

چند روز بعد از واكنش رييس‌جمهور به انتشار خبر آغاز به كار گشت نامحسوس در شهر، معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده هم نسبت به اين نوع اقدامات توسط پليس ‌موضع‌گيري كرد. شهيندخت مولاوردي، ‌در يادداشتي كه در اين خصوص نوشته، ‌با انتقاد از طرح به كارگيري هفت هزار مامور نامحسوس پليس امنيت، ‌رسما اعلام كرد كه قرار است اين مساله در جلسه يكشنبه هيات دولت بررسي شود.  در يادداشت مولاوردي آمده است: با اينكه از اظهارات سردار حسين ساجدي‌نيا، رييس پليس پايتخت كه صبح روز سه‌شنبه از ساماندهي بيش از هفت‌هزار مامور نامحسوس پليس امنيت در راستاي اجراي طرح امنيت اخلاقي در پايتخت خبر داد، چند روزي نگذشته است اما به نظر مي‌رسد ابعاد مختلف اين طرح و نحوه اجرايي شدن آن براي مردم در هاله‌اي از ابهام قرار دارد و موجي از نگراني و احساس ناامني جامعه و خانواده‌ها را فراگرفته است. با تمام توضيحاتي كه براي توجيه اين طرح ارايه شده است و با ذهنيتي كه از اجراي طرح‌هاي مشابه مردم شكل گرفته «بيم آن مي‌رود اجراي اين طرح به تذكر و برخورد با بدپوششي خلاصه شده» و خود مشكلات بيشتري را ايجاد كند.  به گفته مولاوردي، تماس‌هاي مكرر از زمان شروع اين طرح با معاونت و نيز گفت‌وگوي چهره به چهره با مردم حكايت از اين نگراني دارد و همه هم مسووليت پيگيري را متوجه دولت مي‌دانند و از رييس‌جمهور به عنوان مجري قانون اساسي انتظار دارند كه نظارت و تذكرات لازم را داشته باشد.   ابراز مخالفت از سوي دولت در حالي است كه چهره‌هاي اصولگرايي در مجلس و خارج از مجلس نيز با طرح پليس نامحسوس مخالفت كرده‌اند.حسينعلي اميري سخنگوي وزارت‌كشور هم از ارايه گزارش طرح « گشت‌امنيت اخلاقي» مبني بر دستور رييس‌جمهور از سوي اين وزارتخانه به دفتر معاون اول خبر داد.
 فاطمه رهبر، رييس فراكسيون زنان مجلس با اشاره به نگراني‌هاي ايجاد شده در سطح جامعه نسبت به اين مساله، ‌معتقد است توضيحات نيروي انتظامي و گفت‌وگو با مردم و ديگر مسوولان كمك خواهد كرد تا دقت نظر در اين نيروهاي آموزش ديده بيش از پيش شود و نگراني‌هاي به وجود آمده، كاهش يابد.  همچنين روزنامه جمهوري اسلامي با اشاره به اين طرح، ‌به گسترش بي‌اعتمادي عمومي اشاره كرده و نوشته است: اگر خطر سلب اعتماد عمومي تاكنون بين مردم و مسوولان بود، با اجراي اين طرح ميان آحاد مردم حتي در يك خانواده بروز مي‌كند؛ چون هر كسي ممكن است يكي از همان هفت هزار نفر باشد.
وضعيت اعظم، ‌مورد پيگيري مولاوردي
معاون زنان و خانواده رياست‌جمهوري از مديركل استان خراسان رضوي خواست او را در جريان وضعيت «اعظم» زني كه مورد آزار و شكنجه همسرش قرار گرفته بود، ‌بگذارد. اين زن كه به همراه دو دختر 5 و 8 ساله‌، به مدت سه هفته توسط پدر خانواده در خانه حبس و شكنجه شده بود، ‌با اطلاع پليس از خانه‌اي كه تبديل به شكنجه‌گاه شده بود، نجات پيدا كرد.  
مولاوردي در كانال خبري خود در تلگرام با اشاره به اين حادثه، نوشت: تنها يك روز بعد از روز پدر با اين خبر هولناك و باورنكردني مواجه مي‌شويم. بلافاصله لينك خبر را به اطلاع مديركل امور زنان و خانواده استان مربوطه مي‌رسانم و در جواب در جريان پيگير‌ي‌هاي انجام شده قرار مي‌گيرم. او همچنين با اشاره به علت اصلي ماجرا كه اعتياد پدر خانواده بود، ‌نوشت: مطالعه گزارش ارسالي كه توسط خبرنگار ايسنا تنظيم شده است را به دليل شدت و وسعت خشونت اعمال شده عليه اعظم و دو دخترش در ٢١ روز، فقط تا نيمه مي‌توانم ادامه دهم و به دنبال علت اين همه سبعيت غيرعادي سريع گزارش را مرور مي‌كنم و به آنچه كه حدس مي‌زدم مي‌رسم: اعتياد اين بلاي خانمان‌سوز.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون