• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3512 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ ارديبهشت

در حال و هواي اين روزهاي رييس مجلس در فضاي مجازي

 روزهاي نزديك به خرداد در اين سال‌ها براي فردي مثل علي لاريجاني اصولا معنادار بوده است. خردادهاي هشت سال اخير كه نزديك مي‌شده براي او يك معني جديد داشته و آن هم تثبيت قدرتش در قوه‌اي بوده كه آن را مديريت مي‌كرده است. قدرتش در اين سال‌ها تثبيت شد اما در سال نهمي كه خرداد آن در حال فرا رسيدن است شرايط كمي براي او عجيب‌تر شده است. علي لاريجاني اين سال‌ها علي لاريجاني دهه‌هاي قبل نبوده است و اين تغيير در جاي جاي موضع‌گيري‌هاي سال‌هاي اخير او هم ديده مي‌شود. رفتار سياسي‌اش در هشت سال اخير از او يك چهره جديد سياسي ساخته است. چهره‌اي كه شايد خيلي‌ها با در نظر گرفتن موضع‌گيري‌هاي سابق او تصورش را نمي‌كردند. حالا علي لاريجاني در شرايط عجيبي قرار دارد. تندروهاي اصولگرا كه براي دوم شدن او در انتخابات مجلس در شهر قم جشن گرفته بودند حالا خود از گردونه انتخابات بيرون رانده شده‌اند. رقبايش اين‌بار براي انتخابات هيات رييسه مجلس واقعا از جنس رقيب هستند و ديگر قرار نيست با آن رقيب قديمي اصولگرا براي رياست مجلس رقابت كند. او اما در اين روزهايي كه مي‌خواهد برود تا به خرداد هميشه تعيين‌كننده‌اش نزديك شود در فضاي مجازي حال و هواي جديدي دارد. حال و هوايي كه بيشتر نوعي دلزدگي او از رفتارهاي برخي سياسيون در سال‌هاي اخير را نشان مي‌دهد و شايد در ادامه رفتارهاي سياسي متفاوت اين روزهاي او باشد.
به هر حال او يك روز در اينستاگرام از انقلابيوني مي‌گويد كه بداخلاقي سياسي مي‌كنند و در صحنه سياست از هتاكان هستند. بداخلاقي‌هايي كه او شايد در ميدان سياست مجلس شوراي اسلامي بيشتر آن را لمس كرده بود.
بعد از آن دل‌نوشته اين‌بار رييس مجلس مجددا در اينستاگرام نوشته ديگري در همين راستا نوشت و تاكيد كرد: «در خلقت آدمي، چيزي شگفت‌انگيزتر از «قلب» نيست كه هم گوهر انسان محسوب مي‌شود و هم دايما در انقلاب است و متحول مي‌شود. هر لحظه وجودي ديگر است و به همين جهت «قلب» نام گرفته است، چون دايما در تقلب است» در ادامه اين متن آمده است: «با استغفار معطر شويد، تا بوي بد گناه شما را رسوا نكند. ماه رجب ماه استغفار است، قلب انسان‌ها در آن معطر مي‌شود».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون