• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3512 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ ارديبهشت

رقم دقيق اوراق بلوكه 5/7 ميليارد دلار است

طهماسب مظاهري رييس كل اسبق بانك مركزي

رييس‌كل اسبق بانك مركزي با بيان اينكه اوراق دلاري در زمان رياست او هم بلوكه بوده است، گفت: رقم دقيق اوراق بلوكه شده، 5/7 ميليارد دلار است.
طهماسب مظاهري كه در برنامه پايش سخن مي‌گفت، ادامه داد: اين اوراق در دوران ما نيز بلوكه بود؛ به اين معنا كه همواره ذخاير بانك مركزي در بانك‌هاي مختلف و به اشكال متفاوتي نگهداري مي‌شد و از زماني كه امريكا اعلام كرد تحريم دلار را اعمال مي‌كند، بانك مركزي تلاش كرد تا هرچه دارايي به شكل دلار يا اوراق و ذخاير ارزي با واحد دلار داشت را به واحدهاي ديگر ارزي تبديل كند تا از دستبرد امريكا مصون بماند.
رييس كل اسبق بانك مركزي افزود: بخشي از اين كار انجام شده ولي بخشي از ذخاير و اوراق دلاري تحريم شد و در نهايت، بانك مركزي بخشي از آن را آزاد كرده و بخش ديگري هم در تحريم امريكا ماند. به هرحال، رقمي كه به صورت ذخاير دلاري تحت اختيار امريكا متوقف است، نزديك به 5/7 ميليارد دلار است. وي تصريح كرد: همه بايد دست به دست هم دهيم تا اين ذخيره ارزي بانك مركزي كشور را آزاد كنيم در حالي كه آن زمان، آقاي احمدي‌نژاد اعتقاد داشت كه اين تحريم‌ها كاغذ‌پاره‌اي بيش نيست و به همين دليل نيز در زمينه تبديل ذخاير ارزي به ساير واحدهاي ارزي آن طور كه بايد همكاري نكرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون