• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3512 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ ارديبهشت

رييس شوراي عالي استان‌ها:

رسيدگي به تخلفات اعضاي شوراها وظيفه ما نيست

اعتماد| ديروز مهدي چمران، رييس سنتي شوراي شهر و شوراي عالي استان‌ها در آستانه روز شوراها، در جمع خبرنگاران حاضر شد تا به سوالات آنها درمورد عملكرد نهاد شوراي عالي استان‌ها و ابهاماتي كه در مورد آن وجود داشته ودارد، پاسخ گويد.
مهدي چمران، رييس شوراي عالي استان‌ها و رييس شوراي اسلامي شهر تهران در نشست خبري خود درپاسخ به سوال «اعتماد» در مورد برخورد با پرونده‌هاي فساد مالي و اختلاس برخي اعضاي شوراها در بعضي از شهرها گفت: مسلما از هر نهاد، دستگاه‌ و هرمجموعه‌‌اي اشتباهاتي رخ مي‌دهد ولي آرزوي ما اين است كه اينگونه اشتباهات در شوراها صورت نگيرد كه البته ميزان اشتباهات در شوراها نسبت به ساير ادارات و نهادها كمتر است اما همان يك عدد اشتباه نيز براي ما قابل قبول نيست. ضمن اينكه اگر در شورا نيز فردي به صورت شخصي مرتكب تخلفي شد رسيدگي به اين تخلف بر عهده شوراي عالي استان‌ها نيست. رييس شوراي عالي استان‌ها با ذكر اينكه ما به برنامه ششم توسعه نقدهايي جدي داريم، گفت: متاسفانه در برنامه ششم نسبت به شوراها كم‌لطفي شده است به طوري كه طرح خطرناكي درخصوص ماليات بر ارزش افزوده تهيه شده است كه اين طرح منابع پايدار شهرداري‌ها را به خطر مي‌اندازد.
رييس شوراي عالي استان‌ها بيان كرد: مورد بعدي اينكه در برنامه ششم به آن تاكيد شده اين است كه مديريت واحد شهري بيايد و خريد خدمت كند كه متاسفانه آيين‌نامه اين طرح نيز توسط وزارت كشور تهيه شده است و هيچ نظري از شهرداري و شوراي عالي استان‌ها گرفته نشده است.
چمران در ادامه از برگزاري مراسم روز ملي شوراها در نهم ارديبهشت ماه با حضور رييس‌جمهور و وزير كشور خبر داد. چمران درباره كاهش اعضاي شوراي شهر تهران به ۲۱ نفر نيز اظهار داشت: هنگامي كه طرح كاهش اعضاي شوراي شهر مطرح شد به عنوان عضو شوراي شهر و شوراي عالي استان‌ها به مجلس رفتم و مخالفت خود را درباره اين طرح اعلام كردم. طرح‌هاي ديگري نيز درباره كاهش اختيارات اعضاي شوراي شهر مطرح شده است كه با شفاف‌سازي به موقع موجب شد تا اين طرح‌ها به تصويب نرسد. وي درباره تعامل شورا با دولت نيز اظهار داشت: ما با دولت در تعامل هستيم و اخيرا نيز در ساير استان‌ها اعضاي شوراي شهر گزارش‌هاي خوبي مبني بر ارتباط با مسوولان دولتي داده‌اند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون