• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3513 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۸ ارديبهشت

مقتول قبل از حادثه، در كفش متهم آب ريخته بود

آتش زدن و قتل دوست در شوخي

مردي جوان وقتي دوستش در كفش او آب ريخت، عصباني شد، با بنزين او را آتش زد و باعث مرگش شد.
شامگاه 19 بهمن پارسال مردي با لباس‌هاي شعله‌ور خود را به بيمارستاني در خيابان امام خميني تهران رساند.
 نيروهاي بيمارستان با ديدن صحنه، بلافاصله آتش را خاموش كردند و مصدوم را كه دچار سوختگي شديد شده بود به اتاق عمل منتقل كردند. همزمان با انجام اقدامات درماني، موضوع به كلانتري 113 بازار اعلام شد و با حضور ماموران در بيمارستان، نخستين سرنخ از علت حادثه به دست آمد. به گفته پرستارها، فرد مصدوم، مردي 45 ساله به نام امان‌الله بود كه هنگام خاموش كردن آتش، مدام نام يكي از همسايه‌هاي خود، پيمان را به عنوان عامل آتش‌سوزي به زبان مي‌آورد.
ماموران متوجه شده بودند كه پيمان و امان‌الله در ساختماني در خيابان پانزده خرداد زندگي مي‌كنند. در تحقيقات بيشتر نيز مشخص شد كه در روز حادثه، وقتي امان‌الله قصد خروج از زيرزمين خانه را داشت، پيمان يك بطري پر از بنزين را روي او ريخت و آتش زد. در حالي كه رسيدگي به پرونده براي شناسايي پيمان ادامه داشت از بيمارستان خبر رسيد كه امان‌الله به دليل شدت سوختگي جان باخته است. با اين اتفاق، موضوع پرونده به قتل عمد تغيير كرد و براي رسيدگي بيشتر در اختيار پايگاه دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
كارآگاهان در ابتدا به تحقيق از شاهدان حادثه پرداختند. يكي از آنها گفت: «همه‌چيز از يك شوخي شروع شد. آن روز مقتول در كفش‌هاي پيمان آب ريخته بود و همين موضوع باعث درگيري‌شان شد. امان‌الله از پيمان خيلي قوي‌تر بود براي همين درگيري شان زياد طول نكشيد و پيمان از خانه بيرون رفت اما وقتي چند دقيقه بعد برگشت، يك بطري نوشابه پر از بنزين دستش بود. او محتواي آن را روي امان‌الله كه داشت از پله‌هاي زير زمين بالا مي‌آمد ريخت و او را آتش زد. ما مي‌خواستيم به امان‌الله كمك كنيم اما او از شدت ترس و در حالي كه لباس‌هايش شعله ور شده بود به سمت بيمارستان دويد كه همين موضوع باعث افزايش شعله‌هاي آتش و سوختگي‌هايش شد.»
با ثبت حرف‌هاي شاهدان حادثه، دستگيري متهم در دستور كار قرار گرفت اما او متواري شده بود و هيچ سرنخي از مخفيگاهش وجود نداشت. با اين حال بررسي سوابق پيمان نشان مي‌داد كه او از مجرمان سابقه‌دار در زمينه مواد مخدر است. به اين ترتيب پليس مبارزه با مواد مخدر نيز وارد عمل شد تا در صورت كشف سرنخ، آن را در اختيار كارآگاهان پايگاه دهم قرار دهد.
سرانجام مشخص شد كه متهم، چندي است به اتهام مرتبط با مواد مخدر در ورامين دستگير و به زندان افتاده اما هويت خود را پنهان كرده است. سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان اين موضوع از صدور قرار بازداشت موقت براي متهم و شروع بازجويي‌ها از او به اتهام قتل عمد در پايگاه دهم پليس آگاهي خبر داد و گفت: «متهم در زندان هويت خود را رضا اعلام كرده بود كه پس از شناسايي در اختيار پليس آگاهي قرار گرفت تا مورد بازجويي قرار گيرد. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون