• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3513 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۸ ارديبهشت

ريو در انتظار درخشش سرداران ورزش ايران

بهداد استارت زد اميد طلا به كاروان ايران بازگشت

 كشتي، وزنه‌برداري و تكواندو اميدهاي اصلي كاروان ايران در المپيك هستند، از همين رو نتايج اين سه رشته در بازي‌هاي تابستاني براي ورزش كشورمان حياتي است، چرا‌كه شكست آنها شكست ورزش ايران و موفقيت‌شان موفقيت كاروان كشورمان را رقم خواهد زد. ستاره‌هاي اين رشته‌ها در كنار تك‌ستاره‌هاي چند رشته ديگر بايد در ريو از آبروي ورزش ايران دفاع كنند، براي همين امروز همه نگاه‌ها به اين افراد است؛ سرداراني كه بايد قبل از هر چيز به سلامت به ايستگاه المپيك برسند تا بتوانند كسب افتخار كنند. حميد سوريان و بهداد سليمي دو تن از چهره‌هاي شاخص كاروان ايران هستند كه به دليل عدم كسب سهميه و مصدوميت حضورشان در المپيك در هاله‌اي از ابهام است؛ دو اميد اصلي كه حضورشان مي‌تواند قوت قلبي باشد براي كاروان ايران و غيبت‌شان بي‌ترديد جبران‌ناپذير خواهد بود. تا 10 روز ديگر تكليف سوريان در آخرين رقابت‌هاي گزينشي المپيك -كه در شهر استانبول تركيه برگزار خواهد شد- مشخص مي‌شود و اميد مي‌رود كه پرافتخارترين فرنگي‌كار كشورمان جواز حضور در رقابت‌هاي برزيل را كسب كند و در اين آوردگاه همچون گذشته براي ايران كسب افتخار كند. در مورد بهداد سليمي هم با اينكه گفته مي‌شد احتمالا به دليل مصدوميت حضور در المپيك را از دست خواهد داد، روز گذشته خبرهاي خوشي از راه رسيد و دكتر امين نوروزي، پزشك معالج سليمي درباره آخرين وضعيت روند درمان زانوي او و احتمال حضورش در المپيك ريو گفت: «با دعاي خير مردم ان‌شاءالله بهداد به المپيك ريو مي‌رسد. سليمي طي 5 ماه و نيم كه دچار آسيب شده بود، در حال حاضر در شرايط ايده‌آل و خوبي به سر مي‌برد و تصور مي‌كنم با اين روند درمان، تا زمان شروع بازي‌هاي المپيك ريو، هيچ مشكلي براي حضورش در اين بازي‌ها نداشته باشد. بهداد سليمي هم‌اكنون تمرين‌هاي خود را آغاز كرده و شرايط بسيار خوبي براي انجام تمرين‌هاي سنگين و پرفشار دارد. اميدوارم با دعاي خير مردم بتواند راهي المپيك شود تا بار ديگر براي ايران عزيز افتخار‌آفريني كند.»

سوريان مي‌تواند سهميه بگيرد
 و طلايي شود / سليمي: طلا بگيرم، شايد خداحافظي كنم
بي‌ترديد با حضور حميد سوريان و بهداد سليمي در كنار ديگر المپيكي‌ها، كاروان ايران در ريو شرايط متفاوت و بهتري خواهد داشت؛ دو چهره‌اي كه كل دنيا حساب ويژه‌اي روي آنها باز مي‌كنند و حضورشان به خودي خود بر اعتبار بازي‌هاي تابستاني مي‌افزايد. بهداد سليمي در ارتباط با آخرين شرايط تمريني‌اش اظهار داشت: «تمرينات خوب است و اين روزها وزنه زدن و فيزيوتراپي جدي در دستور كارم قرار دارد و اصلا شوخي ندارم با وزن زدن! شرايطم خوب است و چون در دوران مصدوميت تمرينات پرفشاري را داشتم و تمرين كردن را رها نكردم. از لحاظ قدرت خوب هستم ولي حركات سرعتي و تكنيكي را نمي‌توانم شروع كنم و دكترها اجازه ندادند. قرار شده زمانش كه رسيد و به شرايط ايده‌آل دست يافتم، اين تمرينات را نيز شروع كنم. زورم را مي‌زنم تا براي المپيك به شرايط ايده‌آل برسم و روي تخته بروم، البته در جام فجر هم وزنه‌هاي سبكي خواهم زد و فقط مهم حضور داشتن من در جام فجر است. ناراحت هستم و هر كسي ناراحت مي‌شود و حسرت مي‌خورد ولي براي اينكه مشكلي را كنار بزنم و از آن عبور كنم بايد با آن مشكل كنار بيايم. ابتدا بايد آن مشكل را حل كنم و سعي كنم اين مشكل ديگر پيش نيايد ولي به هر شكل اين روزها وقتي دخترم (سلين) را مي‌بينم همه‌چيز يادم مي‌رود.» سليمي در ارتباط با سوريان و اينكه وي نتوانسته سهميه المپيك را بگيرد، اظهار كرد: «سوريان شناسنامه ورزش كشور است و پرافتخارترين ورزشكار كشورمان. اميدوارم او سهميه بگيرد و با تمرينات مناسب در المپيك نيز طلايي شود و از عنوان خود دفاع كند. حميد باتجربه است و اگر خودش را جمع كند باز هم مي‌تواند سهميه بگيرد و طلايي شود. ورزشكاري در حد سوريان كه در سطح اول ورزش دنيا قرار دارد، ممكن است انگيزه‌اش تحليل برود و نقش مسوولان ورزشي در اين بين مهم است تا ورزشكار از لحاظ روحي به ايده‌آل برسد و سرتر از باقي نفرات قرار گيرد. البته بحث من با سوريان متفاوت است و حميد قطعا سهميه مي‌گيرد اما من آسيب ديده هستم و مشكلم بزرگ‌تر است.»قهرمان وزنه‌برداري جهان در پاسخ به اين سوال كه آيا بعد از المپيك ريو بايد شاهد خداحافظي او باشيم يا نه، گفت: هنوز تصميمي نگرفته‌ام براي بعد از المپيك و خداحافظي كردن يا نكردنم به اين المپيك بستگي دارد و اگر طلايي شوم شايد خداحافظي كنم كه آن هم شرايط خاصي دارد. آرزوهايي دارم كه به آنها نرسيده‌ام و شايد ركورد جهان انگيزه‌اي باشد تا به وزنه‌برداري ادامه بدهم و اين عنوان را از روس‌ها پس بگيرم.» وي در مورد سجاد انوشيرواني و سرمربيگري او در تيم ملي وزنه‌برداري تصريح كرد: «سجاد مربي خوبي است و انگيزه بالايي دارد. در بحث علمي هم به دليل تحصيلات مرتبط خوب است و او قهرمان المپيك بوده و تجربه زيادي دارد. اين نقاط مثبت مي‌تواند به او كمك كند.»

كفش طلا براي طلايي‌هاي المپيك
رييس كميته ملي المپيك با اشاره به سهميه‌هاي كسب شده در راه المپيك ابراز اميدواري كرد كه ركورد كسب سهميه‌هاي المپيك ورزش ايران شكسته شود. كميته ملي المپيك با يك گروه صنعتي كفش تفاهمنامه‌اي امضا كرد. كيومرث هاشمي در اين باره گفت: «امروز 100 روز مانده به آغاز المپيك و در دنياي ورزش مرسوم است كه مراسم ويژه‌اي برگزار كنند. ما نيز امروز را به امضا تفاهمنامه با اين گروه صنعتي اختصاص داديم. تا به امروز 43 سهميه در 12 رشته گرفته‌ايم و اميدواريم با كسب سهميه در واليبال كه دوستان‌مان در فدراسيون قول آن را داده‌اند ركورد كسب سهميه را بشكنيم. البته در بخش بانوان با سهميه مهسا جاور ركوردشكني داشتيم. پيش‌بيني ما اين است تعداد سهميه‌ها روز به روز افزايش يابد. كارهاي كاروان اعزامي به سرپرستي رحيمي به خوبي در حال انجام گرفتن است. در جلسه ستاد عالي بازي‌ها نيز گزارش‌هاي خوبي ارايه كرديم. خوشبختانه تمام كارها در حال انجام‌گرفتن است. صالحي، مدير‌عامل اين گروه صنعتي كاملا ورزشي است. او سال‌ها در ورزش بوده است و دغدغه‌ اين را دارد كه هر‌چه در توان دارد در آستانه المپيك در اختيار ورزش قرار دهد. مقام معظم رهبري بر توليد ملي تاكيد دارند و ما هم وظيفه داريم از آنها حمايت كنيم و توليدات آنها را به معرض نمايش بگذاريم. نگاه اين مجموعه بر اين است كه سهمي در مدال‌آوري كاروان داشته باشد.»
شهنازي، دبيركل كميته ملي المپيك نيز گفت: «يك موسسه مالي و اعتباري نيز حمايت‌هايي را انجام خواهند داد و مراسمي را برگزار مي‌كنند كه براي ورزشكاران ايجاد انگيزه شود و به موقع اطلاعات مربوط به آن را نيز خواهيم گفت. ما سال‌هاي طولاني در خدمت آقاي صالحي بوده‌ايم و از او و همكاران‌شان بابت اينكه به ورزشكاران دست ياري داده‌اند تشكر مي‌كنيم.» صالحي نيز با ابراز خوشحالي از حمايتي كه از كاروان المپيكي ايران دارد، گفت:
« از مسوولان كميته ملي المپيك مي‌خواهم اين اتفاق كه قرار است به طلايي‌هاي المپيك كفش طلا اهدا كنيم را در IOC به نام ايران ثبت كنند و اميدواريم كه در المپيك 2020 توكيو تمام ورزشكاران ايراني از كفش ايراني استفاده كنند. ارزش اين كفش در حدود يك ميليارد ريال است. در شهريورماه طي مراسمي اين كفش‌ها به دارندگان مدال طلا اهدا مي‌شود. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون