• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3513 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۸ ارديبهشت

عجيب‌ترين برنامه نود امسال

فاجعه تختي مقصر نداشت؟

عادل فردوسي‌پور در برنامه نود شش نفر از طرفين مسوول در فاجعه ورزشگاه تختي را روي خط تلفني آورد اما در نهايت هيچ كدام تقصير اتفاقات تلخ مسابقه پرسپوليس و استقلال اهواز را به گردن نگرفتند. تصاوير پخش‌شده در نود، عمقِ فاجعه در روز برگزاري مسابقه استقلال اهواز و پرسپوليس در ورزشگاه تختي را به روشني به تصوير كشيدند تا مخاطبان پرشمار اين برنامه تلويزيوني متوجه شوند كه ماجرا به مراتب دردناك‌تر و اسفبارتر از حد تصورشان بوده است. در اهواز، جهت پرتاب سنگ‌ها تنها به طرف بازيكنان پرسپوليس نبود و روي سكوهاي حامي اين تيم هم سروصورت بسياري از هوادارهاي اهوازي تيم برانكو، مثل لباس تيم محبوب‌شان سرخ شده بود. اينكه حادثه‌اي در اين ابعاد، بدون تلفات جاني به پايان رسيده، نشان از خوش‌شانسي برگزاركنندگان اين مسابقه دارد.
مرداني كه روي خط تلفني برنامه نود آمدند نشان دادند كه پتانسيل تكرار چنين فجايعي را دارند. رييس هيات فوتبال، نماينده شوراي تامين و حراست اداره كل ورزش و جوانان استان، در ارتباط تلفني با برنامه نود، تصوير تيپيكال يك مدير ايراني را به نمايش گذاشتند. عادل فردوسي‌پور بعد از مدت‌ها تصميم گرفت هيجان و حرارت و سوال را به برنامه‌اش برگرداند و از يك موضوع مرگبار غافل نشود اما جواب او، به جز مشتي كلمه نااميدكننده، هيچ چيز نبود. مسوولان محترم فوتبال اهواز، معتقد بودند «بزرگنمايي» صورت گرفته و اتفاق خاصي در ورزشگاه رخ نداده تا ثابت كنند زندگي هواداراني كه روي سكوهاي ورزشگاه نشسته‌اند، هيچ اهميتي براي‌شان ندارد. طالقاني، رييس هيات فوتبال استان خوزستان در پاسخ گفت سازمان ليگ براي بازي استقلال تحكم كرد بازي در ورزشگاه غدير برگزار شود و اين‌بار هم بايد همين كار را مي‌كرد اما فقط توصيه كرد. اما ارزاني، فرماندار اهواز مواضع متفاوتي داشت و تمام تقصيرها را گردن مسوولان ورزشي انداخت و گفت آنها بايد با فروش كمتر بليت اين مسابقه را به درستي مديريت مي‌كردند. ارزاني تاكيد داشت وظيفه شوراي تامين انتخاب ورزشگاه نيست و صرفا به خاطر اصرار مسوولان ورزشي قبول كرده‌اند بازي در تختي برگزار شود.
طرفي، مسوول حراست اداره كل ورزش و جوانان خوزستان پس از آن روي خط آمد و ادعا كرد ساعت 23:30 شب قبل از بازي، تاج، رييس سازمان ليگ تماس گرفته و گفته تصميمي كه شوراي تامين مي‌گيرد قبول مي‌كنيم و اگر ايشان بيايد روي خط و اين حرف را تكذيب كند من از سمتم استعفا مي‌كنم. به همين دليل مهدي تاج، رييس سازمان ليگ تماس گرفت و اعلام كرد من شب بازي به آقاي خبير، معاون سياسي و امنيتي استان زنگ زده و خواهش كردم كه بازي در ورزشگاه غدير برگزار شود. آيين نامه مي‌گويد هرچه شوراي تامين تصويب كرد مكلفيم اجرا كنيم. اگر مشابه اين اتفاق شوم در يك ساختار درست فوتبالي در كشوري ديگر به وقوع مي‌پيوست، بدون ترديد همه مسوولان چنين فاجعه‌اي به سرعت استعفا مي‌دادند اما مسوولان اهوازي با قدرت صندلي‌شان را حفظ كرده بودند و با لحني طلبكارانه، قصور را به گردن سازمان ليگ مي‌انداختند كه آنها را وادار به برگزاري بازي در تختي نكرده است. سياوش بختياري‌زاده، يكي ديگر از مهمانان تلفني برنامه نود بود كه اعتقاد داشت مظلوميت مردم اهواز ديده نمي‌شود و فراموش كرده بود طرفداران هر دو تيم در ورزشگاه، از مردم اهواز بوده‌اند و اين سنگ‌ها اساسا به دست پرنده‌هاي ابابيل به درون زمين پرتاب نشده‌اند. در اهواز، هيچكس حاضر نبود مسووليت به خطر انداختن جان هزاران نفر را بر عهده بگيرد و طبق معمول همه مديرها تصور مي‌كردند با يك عذرخواهي، منفجر خواهند شد. دوشنبه شب همه مخاطبان نود در كنار عادل، سرشان را به ميز كوبيدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون