• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3519 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت

باران راكت بر فراز حلب ادامه دارد

راكت پشت سر راكت. سياستمداران از حلب سخن مي‌گويند، ساكنان حلب در آتش مي‌سوزند. از ژنو تا مسكو همه از تلاش براي امتداد آتش بس دمشق به حلب سخن مي‌گويند اما تنها در 24 ساعت گذشته در حلب قريب به 11 نفر جان خود را از دست داده‌اند و ده‌ها تن هم زخمي شده‌اند.
 گروه‌هاي مسلح مخالف بشار اسد، در يك روز بيش از 70 راكت به مناطق متفاوت حلب پرتاب كرده‌اند. اين‌بار ديده‌بان حقوق بشر سوريه هم گزارش داد كه اين گروه‌هاي شبه نظامي مخالف دولت مركزي بودند كه به‌شدت محله‌هاي غربي تحت كنترل نظام سوريه را هدف قرار دادند. محله‌هايي كه شهروندان غيرنظامي در آن گرفتار شده‌اند و با هرحمله راكتي از تعداد آنها كاسته مي‌شود. روز گذشته همچنين تلويزيون سوريه گزارش داد كه در حمله به بيمارستاني در حلب سه زن كشته شده و 17 تن ديگر نيز زخمي شدند.
در چند روز گذشته جنگنده‌هاي سوري مناطق شرقي را كه تحت تصرف مخالفان مسلح و گروه‌هاي تندرو است و گروه‌هاي مسلح با راكت محله‌هاي غربي را كه تحت كنترل نظام سوريه است به‌شدت هدف قرار داده‌اند.
گفته مي‌شود كه شهروندان غيرنظامي كه هر روز آمار كشته شدن آنها منتشر مي‌شود در حملات هر دو طرف جان خود را از دست مي‌دهند. استفان دي ميستورا، فرستاده سازمان ملل به سوريه پس از رايزني‌ها با وزير امور خارجه امريكا در ژنو راهي مسكو شد تا با وزير امور خارجه روسيه هم رايزني‌هايي داشته باشد. روسيه و امريكا به دو ضلع مذاكرات سوريه بدل شده‌اند و دي ميستورا اعتقاد دارد كه بدون موافقت اين دو كشور نمي‌توان به پيشرفت اوضاع در سوريه اميدوار بود.
معاون وزير امور خارجه روسيه پس از ديدار با دي ميستورا اعلام كرد كه مسكو و واشنگتن در حال مذاكره هستند و براي حل بحران سوريه اقداماتي انجام خواهد شد كه به بهبود اوضاع در حلب منتهي مي‌شود.  لاوروف پس از ديدار با دي‌ميستورا گفت: «مسكو و واشنگتن با همكاري يكديگر تلاش‌ها را بر گسترش آتش‌بس در بخش‌ها و مناطق جديد در سوريه متمركز ساخته‌اند.» دي‌ميستورا نيز گفت: ما به بازگشت آتش‌بس و رفع خشونت‌ها و درگيري‌ها در سوريه در مسيري كاملا عملي شديدا نيازمنديم. از همين رو حفظ عملكرد واقعي آتش‌بس و برقراري تمام و كمال آن در سوريه كاملا ضروري است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون