• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3521 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۹ ارديبهشت

مسووليت‌شناسي در شرايط استثنايي كشور

درگيري و خشونت در منطقه منفعت مي‌برد و كار به آنجا رسيده كه نخست‌وزيرش ادعاي امن‌ترين كشور منطقه را مي‌كند! با اين اوصاف كشور عزيز ما در ميان انبوهي از چالش‌ها و جنگ‌ها و خونريزي‌هاي منطقه با كمترين چالش‌هاي فراگير و با امنيتي منحصر‌به‌فرد پس از پشت سرگذاشتن ماجراي پردامنه پرونده هسته‌اي گام در راه و توسعه متوازن گذاشته براي كسب بالاترين سطوح رونق اقتصادي خيز برداشته است و مطابق پيش‌بيني نهادهاي بين‌المللي اقتصادي انتظار رشدي معادل 5درصد را مي‌كشد. از هر زاويه كه به اوضاع بنگريم شرايط كشور و منطقه استثنايي است و بر همين اساس توجهي استثنايي، كاملا مسوولانه و آگاهانه و تاريخي را طلب مي‌كند. نه‌تنها در اين شرايط خاص بايد بر مشكلات اقتصادي فايق بياييم بلكه ديگر مسائل از چالش‌هاي سياسي گرفته تا اجتماعي و فرهنگي را به سرپنجه تدبير حل كنيم. در اوضاع پيش‌روي كشور ترجيح منافع باندي و جناحي و شخصي بر منافع ملي ممكن است فرصت بي‌بديل كنوني را تبديل كند و اوضاعي را به وجود آورد كه همه را پشيمان سازد. براي حل معضلات اقتصادي و مشكلات به‌جامانده از تحريم‌هاي بي‌سابقه كمك به دولت و ايجاد فضايي همدلانه و مستحكم يك نياز ضروري است.
همه شاهديم كه بعد از لغو تحريم‌ها كار بسيار پيچيده و سخت و طاقت‌فرسايي لازم است تا كشور در مراودات بانكي خود به نقطه پيشين بازگردد و چرخ‌دنده‌هاي اقتصاد كشور با چرخ‌هاي اقتصادي دنيا تلاقي كنند و رونق و رفاه از راه برسد. مسلما پس از برجام دشمني‌ها عليه نظام و كشور ما از بين نرفته است و ما در شرايطي بايد اقتصاد كشور را به روند معمول خود بازگردانيم كه اسراييل و لابي قدرتمند او در امريكا تمام تلاش خود را براي سنگ‌اندازي و مانع‌تراشي به‌كار خواهد بست. به‌سر رسيدن زمان دولت فعلي امريكا كه امضا‌كننده برجام بود فرصت ديگر و مضيقي است كه نبايد نسبت به آن اهمال كرد و هموار شدن راه برجام با سرعت و جديت بيشتر را دنبال نكرد. همه فرصت‌ها و تهديد‌هاي كنوني و آينده كشور نشان مي‌دهد كه ما بيش از هر زمان ديگري نيازمند همدلي و استحكام و ثبات داخلي هستيم و اگر اختلافي وجود دارد نبايد آن را به عرصه عمل كشاند و فرصت سوءاستفاده را به بيگانگان طماع داد. پرواضح است كه همدلي و همزباني با شعار و سطحي‌نگري و تعارف به دست نمي‌آيد و راهي جز دست يازيدن به اركان واقعي و اساسي وحدت و همكاري براساس منافع ملي وجود ندارد. در آخرين انتخابات برگزار شده در واقع تمايل مردم رسما بيان شد و اينك همه منتظرند تا ببينند كه چگونه به خواست‌هاي مردم، متبلور در انتخاب‌هاي اخير جامه عمل پوشانده مي‌شود. تعامل با جهان، رفاه داخلي، عقلانيت در تصميم‌ها، عزت و اقتدار واقعي و نه شعاري و بازگشت به آرمان‌هاي اخلاقي و عدالت‌خواهانه و آزادي‌طلبانه انقلاب اسلامي از جمله خواست‌ها و تمايلات قطعي مردم در دو انتخابات رياست‌جمهوري و مجلس شوراي اسلامي بود كه رسما از طريق صندوق‌هاي راي اعلام شد و هم‌اكنون انتظار مي‌رود كه با آغاز كار مجلس دهم اجرايي‌تر، عيني‌تر، ملموس‌تر و عميق‌تر پيگيري شوند.
وضعيتي كه ما در آن به‌سر مي‌بريم با وجود همه كاستي‌ها و نقص‌ها براي بسياري از مردم منطقه يك آرزوست، قدر آن را بدانيم و به رسالت تاريخي خود براي ايجاد ثبات و تعادل در همه زمينه‌ها و رسيدن به توسعه متوازن همت كنيم و با آگاهي و مسووليت‌شناسي، كشور خويش را براي دهه‌هاي متوالي امن و آباد و آزاد و مستقل و مقتدر ‌سازيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون