• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3522 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۰ ارديبهشت

انتشار رمان «مكافات» نوشته علي شروقي

رمان علي شروقي با عنوان «مكافات» منتشر شد. «مكافات» كه نخستين رمان و دومين اثر داستاني شروقي است از طرف نشر نيماژ منتشر شده و در نمايشگاه كتاب عرضه خواهد شد.
اين رمان داستان پسري است كه دانشگاه را رها كرده و به خدمت سربازي رفته است. او در خدمت، با سرباز وظيفه ديگري دوست مي‌شود. راوي داستان كه در جست‌وجوي كسي است تا بتواند به او اتكا كند، اين شخصيت را در اين دوست تازه يافته‌اش مي‌يابد اما در پايان رمان اين دوست به او نارو مي‌زند و بحراني را در زندگي‌اش پديد مي‌آورد.
پرسه زدن‌هاي راوي در خيابان و مواجهه با آدم‌هايي عجيب و غريب يكي از مضامين رمان مكافات است. هويت و خود را جاي ديگري پنداشتن از مضامين ديگر اين رمان است. راوي اين رمان حين خدمت سربازي به كتاب خاطرات لوييس بونوئل دست يافته و در حال خواندن اين كتاب است. بر اين كتاب شخص ديگري حاشيه‌هايي نوشته است و راوي جاهايي از اين رمان با اين حاشيه‌ها درگير مي‌شود و خود را گاهي لوييس بونوئل و گاه آن شخصي مي‌پندارد كه بر كتاب بونوئل حاشيه
 نوشته است.
 از علي شروقي پيش از اين مجموعه داستان‌ شكار حيوانات اهلي، كتاب‌هاي ايرج ميرزا و آلبركامو از مجموعه مفاخر و مشاهير و گفت‌وگو با جواد مجابي از مجموعه تاريخ شفاهي ادبيات معاصر ايران به چاپ رسيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون