• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3534 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۴ خرداد

«فهميه ارواني» 10 روز قبل از اعلام دستگيري، آزاد شده بود!

 يك منبع مطلع در نيروي انتظامي گفت كه فهيمه ارواني، 10 روز قبل از اعلام خبر بازداشتش، آزاد شده بود. به گزارش عصر ايران، 25 ارديبهشت 1395، سردار سعيد منتظرالمهدي، سخنگوي ناجا اعلام كرد كه يكي از عوامل اصلي فاجعه 7 تير توسط پليس بين‌الملل در آلباني دستگير شده است كه بعد از چند روز، مشخص شد نام اين تروريست، فهميه ارواني بوده است. با گذشت چند روز، خبر ديگري رسيد مبني بر اينكه ارواني، آزاد شد و به ايران مسترد نمي‌شود. اينجا بود كه انتقاداتي از ناجا مطرح شد كه خبر دستگيري ارواني را عجولانه اعلام كرده و باعث سياسي شدن موضوع و آزادي وي شده است. ديروز يك مقام آگاه در نيروي انتظامي به عصر ايران گفت كه اين تروريست، نه بعد از اظهارات سخنگوي ناجا كه 10 روز قبل از آن، در آلباني آزاد شده بود ولي به دلايلي، خبر آن توسط ناجا با اين تاخير زماني اعلام شد. انفجار 7 تير 1360 كه به شهادت ده‌ها نفر انجاميد، توسط سازمان مجاهدين خلق (منافقين) رخ داد. بعد از آن، جمهوري اسلامي از طريق پليس بين‌الملل، عوامل اين حادثه تروريستي را تحت تعقيب قرار داد و نيروي انتظامي موظف به پيگيري موضوع شد. طبق مقررات اينترپل، در بازه‌هاي زماني مشخص، اينترپل نام برخي متهمان را مورد بررسي مجدد قرار مي‌دهد و برخي را از فهرست افراد تحت تعقيب حذف مي‌كند. با اين حال، پليس ايران با حضور در نشست‌هاي تخصصي پليس بين‌الملل و ارايه مدارك، در تمام اين سال‌ها كوشيد نام ارواني و ديگر متهمان حوادث تروريستي ايران را در فهرست افراد تحت تعقيب اينترپل حفظ كند كه موفق هم شد و نهايتا نيز كار به دستگيري يكي از عوامل اصلي حادثه 7 تير رسيد كه اين پيگيري و ممارست جاي تقدير دارد ولي با اين حال، عدم همكاري دولت‌هاي اروپايي كه همواره ادعاي مبارزه با تروريسم دارند باعث شد اين تروريست با وجود بازداشت، آزاد شود.

 

سرافراز از صداوسيما بازنشسته شده است

در حالي روز ۲۲ ارديبهشت ماه حكم رييس جديد سازمان صداوسيما از سوي رهبر معظم انقلاب اعلام شد كه روز قبل از آن نام «محمد سرافراز» به عنوان بازنشسته در سايت صداوسيما حك شده بود. به گزارش فارس، روز 22 ارديبهشت ماه امسال و پس از كش و قوس‌ها و انتشار اخبار حاشيه‌اي سرانجام نام «عبدالعلي علي عسكري» به عنوان رييس جديد صداوسيما اعلام شد. بنا بر اين گزارش، اين اتفاق در حالي افتاد كه «محمد سرافراز» روز پيش از آن و 21 ارديبهشت مدت زمان فعاليتش در سازمان صداوسيما به پايان رسيده و به افتخار بازنشستگي نايل آمده بود. اين در حالي است كه «گيتي خامنه» مجري محبوب كودكان دهه شصت نيز همزمان و با اختلاف حدود ۱۰ روز با سرافراز، بازنشسته شده است. حال بايد ديد سرافراز كه در طول مدت رياستش بر سازمان صداوسيما بر عدم حضور بازنشسته‌ها در بدنه سازمان تاكيد داشت و بسياري از مديران قديمي اين سازمان به دستور وي بازنشسته شده بودند خود نيز به اين موضوع پايبند مي‌ماند يا در دوران رياست جديد به ادامه فعاليت مي‌پردازد.

 

اعتراض وكيل خانواده امام موسي صدر به تغيير قاضي پرونده ربايش او در لبنان

وكيل خانواده امام موسي صدر گفت: «انتقال دادرسي هانيبال قذافي از زاهر حماده به قاضي‌اي ديگر، مخالف با تمامي اصول قانوني است.» به گزارش ايسنا شادي حسين، درباره حكم اخير دادگاه فرجام لبنان گفت: «حكم اتاق جزايي شماره شش دادگاه فرجام (ديوان تمييز) لبنان و قاضي اين دادگاه، مبني بر انتقال دادرسي هانيبال قذافي از قاضي پرونده ربودن امام موسي صدر و دو همراهش، قاضي زاهر حماده، كه لياقت و شايستگي او نمايان است، به دست قاضي ديگري كه در آينده مشخص خواهد شد، حكمي است كه با تمامي مباني و نصوص و اصول قانوني مخالف است و ما به‌زودي اعتراض خود را از راه مناسب به جريان خواهيم گذاشت.» او در ادامه افزود: «ما شأن دادگاهي چنين برجسته را بالاتر از آن مي‌دانيم كه حكمي بدهد كه هيچ ربطي با منطق و حق و قانون نداشته باشد؛ حكمي كه صرفا بيانگر تمايلات رييس اين اتاق، قاضي جوزف سماحه است كه حكمي داده است كه تاكنون در لبنان هيچ نظيري نداشته است و در آن، راه تخطي از قواعد واضح قانوني و ناديده گرفتن اصول را پيموده است و در متن حكم برخي اسرار بازپرسي را به شكل ناپسندي فاش كرده است، علاوه براين‌كه مي‌دانيم پيش از اين، قاضي سماحه بدون هيچ توجيهي، نظرهاي مخالفي با امام صدر ابراز كرده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها