• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3534 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۴ خرداد

تعريف مشتركي از مشكل در سوريه وجود ندارد

حسين جابري انصاري، سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در نشست هفتگي با اهالي رسانه به دايره وسيعي از سوال‌هاي خبرنگاران پاسخ داد. مهم‌ترين محورهاي سخنان وي به شرح زير است:
  محمد جواد ظريف در ادامه سفرهاي دوره‌اي خود به زودي سفري پنج روزه به چهار كشور لهستان، سوئد، لتوني و فنلاند خواهد داشت.
  در خصوص مساله حج ايران با حداكثر خويشتنداري، جنبه‌هاي پيگيري فني و اجرايي اين موضوع را ادامه مي‌دهد و اگر عربستان به وظيفه خود به عنوان ميزبان عمل نكند در واقع مسوول نرفتن حجاج ايراني به حج و «صد عن سبيل‌الله» است.
  عربستان اولويت خود را در تشديد درگيري‌ها در منطقه قرار داده و اين اولويت را انتخاب كرده؛ در حالي كه ايران به دنبال گسترش همكاري با دولت‌هاي منطقه است.
  ايران از اقدامات دولت عراق و سوريه جهت مبارزه و رويارويي با گروه‌هاي تروريستي كه مناطق مختلف اين كشور را ناامن كرده و بازگرداندن امنيت به كشورهاي‌شان حمايت مي‌كند.
   يكي از مشكلات حاكم بر نشست‌هاي سوريه، عدم وجود اجماع و تعريف مشترك از مشكل موجود در سوريه و اولويت‌هايي است كه بايد مورد توجه كشورهاي شركت‌كننده قرار بگيرد، است.
  در حل بحران سوريه بايد اولويت مشخص شود و برنامه‌ريزي‌ها در مسير تحقق اين اولويت قرار بگيرد.
  ايران تهديدكننده هيچ كشوري نبوده، در حالي كه هدف انواع توطئه‌ها و حيله‌ها قرار داشته است.
  برگزاركنندگان نمايشگاه كاريكاتور هولوكاست در تهران يك موسسه غيردولتي و مردم نهاد است. برگزاركنندگان آن اعلام كردند كه هدف آنها از برگزاري اين نمايشگاه، نمايش دادن هولوكاستي است كه اين روزها و طي دهه‌هاي گذشته از سوي صهيونيست‌ها عليه ملت فلسطين در جريان است. ما به عنوان دولت برگزاركننده اين نمايشگاه نيستيم.
  آنچه بحران سوريه را افزايش و تشديد داده و آن را به سمت يك بحران حل نشدني و شبه حل‌نشدني سوق داده طرح‌هايي مثل طرح‌هاي الف، ب و ج است كه كشورهايي مثل عربستان به دنبال اجراي آن در ارتباط با اين بحران بوده‌اند.
  ايران از همه راهكارهاي قانوني كه ملت فلسطين براي استيفاي حقوقش در نظر مي‌گيرد استقبال مي‌كند و اين سياستي است كه ايران از ابتداي انقلاب اسلامي در مورد موضوع فلسطين پيگيري كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها