• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3536 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۶ خرداد

استراتژي اصولگرايان براي96

حسن رسولي فعال سياسي اصلاح‌طلب

جريان سياسي مخالف برجام و منتقد دولت پس از تحمل شكست معنادار در انتخابات اخير مجلس شوراي اسلامي به خصوص در حوزه انتخابيه تهران با سرعت قابل قبولي نسبت به بازيابي هويت تشكيلاتي و انسجام سياسي تلاش‌هايي كرده‌ است. اين جريان موفق شده است طي دو ماهه اخير به همگرايي و تفاهم درون جرياني قابل توجهي دست يابد.
به نظر مي‌رسد كه اين تجديدنظرخواهي تشكيلاتي آنان طي سال 95 ادامه پيدا كند. چهره‌هاي تندرو جريان اصولگرا تا قبل از تحمل اين شكست به خصوص در جريان انتخابات مجلس دهم صف‌بندي قابل توجهي در مقابل طيف فراكسيون رهروان ولايت با محوريت لاريجاني داشتند.
در برخي از اين صحنه‌ها اين صف‌بندي‌ها بروز و ظهور غير متعارف عليه آقاي لاريجاني داشته است.
آنها امروز به جايي رسيده‌اند كه از رييس پيشنهادي كليت جريان اصولگرا براي مجلس دهم به تعبير خودشان به‌طور جبري و كاركردگرايانه اعلام حمايت كرده‌اند. آنها با به فراموشي سپردن تمامي پيشينه افتراقي با آقاي لاريجاني براي مصلحت كل جريان يك‌صدا شده‌اند. پيش‌بيني مي‌شود اين انسجام پس از تعيين تكليف اركان مجلس نيز تدوام يابد و كار براي ائتلاف اصلاح‌طلبان و حاميان دولت و موافقان برجام مشكل شود.
ائتلاف اميد بايد اين تجديد وحدت و انسجام جريان اصولگرا را جدي گرفته و با سرعت هرچه تمام‌تر تلاش كند كه از مجموعه ائتلاف اميد صدايي واحد به بيرون ارسال شود. مراجع تاثيرگذار جريان اصلاحات و اعتدال با روش‌هاي اغنايي از پاره‌اي از اظهارنظرهاي تك روانه، غير تشكيلاتي، مبتني بر منافع كوتاه‌مدت و مصالح فردي پرهيز كند. اين مهم‌ترين آسيبي است كه متوجه تحول‌خواهان است.
با تداوم و استحكام فراكسيون اميد نه تنها يك سال باقي مانده دولت آقاي روحاني با موفقيت‌هاي بيشتري به اتمام خواهد رسيد، بلكه براي رويداد مهمي چون انتخابات رياست‌جمهوري دوره دوازدهم و شوراي شهر اين انسجام كارآمدي خود را نشان دهد. با بازيابي انسجام تشكيلاتي منتقدين دولت در سال 95 صحنه مخالفت با دولت نسبت به گذشته تندروتر خواهد شد و اين جريان درصدد آن خواهد بود كه با ناكارآمد نشان دادن دولت اسباب كسب پيروزي خود را در دو انتخابات آينده فراهم كنند.
در حوزه مديريت اقتصاد، كنترل آسيب‌هاي اجتماعي، مديريت بهره‌برداري و آثار و پيامدهاي مثبت توافق هسته‌اي و نيز انسجام ائتلاف شكل گرفته، اصلاح‌طلبان بايد در حوزه دفاع از دستاوردها و هم مديريت هجمه‌هايي كه متوجه دولت خواهد بود كارآمد‌تر از شرايط فعلي بروز و ظهور يابد.
امروز مجموعه برجاميان، حاميان دولت و طرفداران اميد، آرامش و خواستاران رونق اقتصادي و تعامل با دنيا پس از راي مردم در انتخابات اخير در معرض امتحان بسيار بزرگي هستند.
توفقيات قابل توجه روحاني در برگرداندن ثبات به حوزه اقتصادي و رفع موانع تعامل عزتمندانه و كارآمد با جهان برگ‌هاي برنده‌اي است كه به دست اصلاح‌طلبان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون