• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3541 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۲ خرداد

ابراز تاسف آيت‌الله هاشمي از برخي منفي‌بافي‌ها در ماجراي مذاكرات هسته‌اي

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: زيبنده اين نظام نيست كه جوانان تحصيلكرده‌اش از بي‌اشتغالي گلايه كنند. به گزارش ايسنا، آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، در ديدار اعضاي گروه سرمايه‌گذاري آل‌طه كه متشكل از چند شركت مربوط به جهاد تحقيقات كشاورزي(آب و انرژي)، سرمايه‌گذاران خارجي و داخلي و همچنين موسسه نهج‌البلاغه است، با اشاره به اهداف تاسيس و دستاوردهاي جهاد سازندگي در كشور، گفت: هيچكس نمي‌تواند منكر اخلاص نيروهاي جهاد سازندگي باشد، چرا كه در جنگ به عنوان سنگرسازان بي‌سنگر، حامي رزمندگان در خطوط مقدم بودند و پس از جنگ، در دوران سازندگي طرح‌هاي بسيار مهمي را به انجام رساندند. هاشمي‌رفسنجاني، با اشاره به ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي ايران از لحاظ منابع طبيعي، نيروي انساني مستعد، مردمي وفادار به نظام و مكتب اهل بيت(ع)، گفت: بايد با توجه به همه اين زمينه‌ها و ظرفيت‌ها براي پيشرفت ايران گام‌هاي اساسي‌برداريم و زيبنده اين نظام نيست كه جوانان تحصيل كرده‌اش از بي‌اشتغالي گلايه كنند.
وي با تاكيد بر جايگاه مردم ايران در دنيا، گفت: شهردار وين كه اخيرا به ايران آمده است، در ديدار با من به صراحت اعتراف كرده كه الان يك بحث جدي بين دولت‌هاي اروپايي مطرح شده كه چگونه ايران در منطقه‌اي كه كاملا نا امن است، امنيتي پايدار و ستودني دارد. در حالي كه همه ما مي‌دانيم اين امنيت مرهون قدرت نظامي، امنيتي، اطلاعاتي و مهم‌تر از همه وفاداري مردم، به نظام و آرمان‌هاي امام(ره) و شهداست.
هاشمي‌رفسنجاني، با ارايه تحليلي از روند اتفاقات تاريخي انقلاب اسلامي از آغاز تاكنون و مزاحمت‌هايي كه تندروهاي شعاري در راه پيشرفت كشور ايجاد كرده‌اند، گفت: در زمانه كه انسان‌هاي آزاده دنيا به قابليت متون اسلامي براي مقبوليت در فطرت انسان‌ها اعتراف مي‌كنند، عده‌اي در داخل با نگاه شعاري، هم سياست خارجي را مختل مي‌كنند و هم بر سر راه حضور جدي سرمايه‌گذاران خارجي مانع ايجاد مي‌كنند.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با ابراز تاسف از منفي‌بافي‌هاي عده‌اي محدود در ماجراي مذاكرات هسته‌اي، گفت: عضويت در باشگاه هسته‌اي جهان، به فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي ايران رسميتي بين‌المللي بخشيده و آژانس موظف و مكلف است كه نيازهاي علمي و تجهيزاتي ايران را در اين زمينه فراهم كند. وي با بيان ويژگي‌هاي مثبت تامين انرژي از طريق جوش هسته‌اي و تفاوت‌هاي آن با شكافت هسته‌اي، به نيروگاهي كه چند كشور پيشرفته دنيا مشغول ساختن نخستين واحد آن در فرانسه هستند، اشاره كرد و گفت: به موجب تعهدات 1+5 در برجام، از دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان نماينده ايران دعوت كرده‌اند تا در اين طرح بسيار مهم مشاركت داشته باشد كه اگر موفق شويم، با توجه به منابع فراوان آن هيچ دغدغه‌اي براي تامين انرژي در آينده نخواهيم داشت. هاشمي‌رفسنجاني، در پاسخ به سخن يكي از حضار در خصوص توصيه‌هاي مكرر حضرت امير در نهج‌البلاغه در خصوص رعايت عدالت، با اشاره به فرازهاي مهم نامه‌هاي حضرت علي(ع) به استانداران خويش، گفت: تاكيد بر عدالت همگاني و پرهيز از تبعيض‌هاي مذهبي كه مصداق آن داستان خون‌دل خوردن آن حضرت از درآوردن خلخال پاي يك دختر يهودي است، نقطه قوت حكومت پنج ساله آن امام عزيز است كه بزرگان همه اديان با عظمت از آن ياد مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون