• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3145 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۱۳ دي

خشك كردن هور العظيم، منشا گردوغبار خوزستان است

رييس سازمان محيط زيست در سفر به استان خوزستان از پيگيري برنامه ملي براي مقابله با ريزگردها سخن گفت و اعلام كرد مشخصا منشا گردوغبار براي استان خوزستان شناسايي شده است.
به گزارش فارس، معصومه ابتكار در اين خصوص اظهار كرد: «در سال‌هاي گذشته در منطقه هورالعظيم به دليل طرح‌هاي اكتشاف نفت برخلاف ضوابط ارزيابي زيست محيطي، بخش‌هايي از تالاب خشك شده بود و آن بخش‌ها منشا گرد و غبار در استان خوزستان شده بود.
وي افزود: «با هماهنگي‌هايي كه در سال گذشته در وزارت نفت به عمل آمد، دايك‌هايي كه روي هورالعظيم بسته شده بود و مانع ورود آب بود با هماهنگي كه صورت گرفت ماه گذشته اين دايك‌ها باز شد.»رييس سازمان محيط زيست اضافه كرد: «تدريجا مساحتي حدود ۱۴۰ هزار هكتار از تالاب ظرف سال آينده آبگيري خواهد شد. سازمان محيط زيست در حال پيگيري يك برنامه ملي براي مقابله با ريزگردها بوده و براي استان خوزستان مشخصا منشا گرد و غبار شناسايي شده است.»
وي با بيان اينكه يكي از بزرگ‌ترين كانون‌هاي گرد و غبار منطقه و استان رفع خواهد شد، بيان كرد: «البته هماهنگي‌هايي در گذشته با كشور عراق داشتيم كه به دليل ناامني‌ها و شرايط نامناسب اين كشور، برنامه‌ها به تعويق افتاده است. به زودي جلسه‌يي در نجف توسط بخش‌هاي دولتي كشور عراق و با حضور نمايندگان ما تشكيل مي‌شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون