• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3549 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۳ خرداد

مديرامور بين‌الملل شركت ملي نفت ايران:

قراردادهاي صادرات نفت به 3 كشور اروپايي امضا شد

مدير امور بين‌الملل شركت ملي نفت اعلام كرد: ايران با شركت‌هايي از ايتاليا (ساراس و ايپلم)، اسپانيا (رپسول) و يونان (هلنيك) قرارداد فروش نفت امضا كرده و مذاكره براي فروش نفت با شركت‌هاي بزرگ نفتي ديگر ادامه دارد. به گزارش ايرنا، ايران پس از رفع تحريم‌ها، مذاكره با مشتريان سنتي براي فروش و صادرات نفت را آغاز كرد و در مدت زمان كوتاهي توانست، بخشي از بازارهاي خود در اروپا و آسيا را احيا كند.
سرعت بازگشت ايران به بازارهاي جهاني به حدي بود كه كارشناسان نسبت به آن اظهار تعجب كرده‌اند و آن را دور از انتظار مي‌دانستند. بازار اروپا از نفت ايران به خوبي استقبال كرد و محموله‌هاي متعددي از نفت ايران را به صورت تك‌محموله يا قرارداد بلند خريداري كرد و بر اين اساس گزارش‌ها نشان مي‌دهد روزانه 600 تا 700 هزار بشكه نفت به اروپا صادر مي‌شود كه بخش عمده آن، اجرايي شده است. به گزارش وزارت نفت، سيد محسن قمصري، مدير امور بين‌الملل شركت ملي نفت ايران درباره آخرين وضعيت صادرات نفت به اروپا، گفت: شركت شل به تازگي يك محموله نفت را از ايران به صورت اسپات (تك‌محموله) دريافت كرده است.
وي اضافه كرد: مذاكره با اين شركت (شل) و ديگر شركت‌هاي بزرگ ادامه دارد واميدواريم به زودي و طي روزهاي آينده به نتيجه برسيم. مدير امور بين‌الملل شركت ملي نفت ايران درباره اينكه چه ميزان از قراردادهاي ٦٠٠ تا ٧٠٠ هزار بشكه در روز ايران با شركت‌هاي اروپايي تاكنون اجرا شده است، افزود: ٨٠ درصد اين رقم عملياتي شده است.
قمصري پيرامون امضاي قرارداد با شركت‌هاي ساراس و ايپلم (ايتاليا)، رپسول (اسپانيا) و هلنيك (يونان) اظهار داشت: تمامي شركت‌هايي كه قرارداد امضا كرده‌اند، نفت خام خود را حمل كرده‌اند، ضمن اينكه بخشي از قرارداد با اين شركت‌ها به صورت بلندمدت است و حمل محموله‌هاي نفتي از سوي آنها ادامه دارد. به گزارش ايرنا، ايران در دوران تحريم‌ها روزانه يك ميليون بشكه نفت خام صادر كرد كه در ارديبهشت ماه توانست آن را به 1/2 ميليون بشكه در روز افزايش دهد. ايران در قالب برنامه ششم توسعه نيز افزايش ظرفيت توليد نفت خود به بيش از 6 ميليون بشكه در روز را هدفگذاري كرده است. پيش از اين نيز در برنامه‌هاي توسعه‌اي اين موضوع مورد تاكيد قرار گرفته بود اما مشكلات ناشي از تحريم مانع اصلي تحقق اين هدف تلقي مي‌شود.
اكنون آسيا، بزرگ‌ترين بازار صادرات نفت ايران را تشكيل مي‌دهد و اروپا در جايگاه بعدي قرار دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون