• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3549 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۳ خرداد

طلا گران شد و ارز ارزان

بازار طلا و سكه در ايران سر باز ايستادن ندارد و حتي كاهش اندك و يك دلاري نرخ اونس در بازارهاي جهاني هم نتوانست روند افزايشي نرخ سكه و طلا در ايران را متوقف كند. در سوي ديگر بازار، نرخ تمام ارزهاي معتبر در تهران كاهش قيمت را تجربه كردند.
روز گذشته، شنبه، در نخستين روز كاري هفته، هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد با افزايش قيمت چهار هزار و 300 توماني نسبت به روز پنجشنبه، با نرخ يك ميليون و 31 هزار تومان به بازار عرضه شد. سكه تمام بهار آزادي طرح قديم هم در حالي با نرخ يك ميليون و 29 هزار و 500 تومان به فروش رسيد كه اين مهم نمايانگر افزايش 9 هزار و 500 توماني نرخ اين سكه نسبت به آخرين روز كاري در هفته گذشته است. نيم سكه و ربع سكه به ترتيب 515 هزار تومان و 275 هزار و 500 تومان خريد و فروش شدند كه بر اين اساس نيم سكه چهار هزار و 500 تومان و ربع سكه دو هزار تومان افزايش قيمت را تجربه كردند. سكه يك گرمي هم 180 هزار و 500 تومان به دست مشتريان رسيد.
نرخ اونس طلا در بازارهاي جهاني با كاهش يك دلاري، هزار و 274 دلار تعيين شد. در 12 روز گذشته نرخ اونس 69 دلار افزايش قيمت داشت. تنها در هفته گذشته نرخ اونس طلا دو درصد افزايش قيمت را تجربه كرد كه برخي كارشناسان معتقدند آمار اشتغال ضعيف‌تر از انتظار امريكا، موجب كاهش انتظارات براي افزايش نرخ بهره فوري شد. به گزارش رويترز دانيل بريشمن، تحليلگر كامرزبانك اعلام كرد: «اگر فدرال‌رزرو از افزايش نرخ بهره در ژوئن و جولاي صرف‌نظر كند اين موضوع موجب حمايت طلا خواهد شد چرا كه دلار با افت مواجه مي‌شود.» طلا به‌شدت به افزايش نرخ بهره حساس است چرا كه هزينه‌هاي فرصت نگهداري اين دارايي بدون بهره را بالا برده در حالي كه دلار را تقويت مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون