• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3549 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۳ خرداد

عدد نوشت

قيمت خرما در ميادين تر‌بار

در شرايطي كه به گفته دبير انجمن خرما قيمت اين محصول در بازار ماه رمضان رو به افزايش است و به حدود كيلويي 12 هزار تومان رسيده است، معاون سازمان تعاون روستايي اعلام كرد كه بر اساس هماهنگي‌هاي صورت گرفته خرماي ذخيره‌سازي شده به زودي در غرفه‌هاي تك محصولي ميادين تر‌ه‌بار شهرداري عرضه مي‌شود. دبير انجمن خرما هفته گذشته از افزايش 30 درصدي قيمت خرما طي يك هفته خبر داد و تصريح كرد كه هر كيلوگرم خرما بايد حداكثر 5000 تومان باشد در صورتي كه قيمت اين محصول به بيش از 12 هزار تومان رسيده است.


 افزايش صادرات ميعانات كره‌جنوبي

منابع آگاه به رويترز گفتند: كره جنوبي كه بزرگ‌ترين خريدار ميعانات در آسيا است، خريد نفت فوق سبك از ايران را بيش از ۵۰ درصد در ماه ژوئن افزايش خواهد داد. اگرچه كره‌جنوبي آمار جداگانه درباره‌ واردات ميعانات ارايه نمي‌كند، اما معامله‌گران اظهار كردند انتظار مي‌رود واردات اين كشور از ايران در ماه ژوئن حداقل به شش ميليون بشكه يا ۲۰۰ هزار بشكه در روز برسد كه ركود بالايي خواهد بود. اگر ايران با هيونداي كميكال براي تامين خوراك واحد تفكيك‌كننده جديد اين شركت به توافق برسد، واردات ميعانات ايران در سه‌ماهه چهارم امسال افزايش بيشتري پيدا خواهد كرد. به گفته يك منبع آگاه ديگر، مذاكرات ميان هيونداي كميكال و شركت ملي نفت ايران درباره شرايط توافق تامين در جريان است.
 
حمايت از توليد تجهيزات انتقال شبكه مخابراتي

با حمايت 30ميليارد ريالي صندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الكترونيك (صحا)، مهندسان كشورمان در حوزه فناوري ارتباطات و اطلاعات، تجهيزات انتقال شبكه‌هاي مخابراتيDWDM  و نرم‌افزارهاي مرتبط با آن را توليد مي‌كنند. هدف از انجام طرح، تامين‌ بخشي از هزينه‌هاي مورد نياز براي اجراي قرارداد با موضوع طراحي، توليد و فروش تجهيزات و ارايه خدمات سيستم‌هاي انتقال DWDM (تحت عنوان پروژه توانا) با شركت ارتباطات زيرساخت است. سيد علي علويان، مديرعامل شركت فناوري ارتباطات نوري امين (فانا) با بيان اينكه از نقاط مثبت اين طرح، دانش كاملا بومي ساخت تجهيزات است كه اشتغال براي حدود 50 نفر از نخبگان كشور در اين حوزه (شبكه‌هاي مخابراتي، الكترونيك و نرم‌افزار) را به دنبال داشته و باعث كاهش حدود 70 درصدي خروج ارز از كشور شده است، گفت: محصولات شركت در دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار و در قالب كلي سيستم‌هاي انتقال نوري
(DWDM (Dense Wavelength Division Multiplexing
با كاربرد در سه لايه شبكه شامل شبكه‌هاي دسترسي (FTTx)، شبكه‌هاي شهري (Metro) و شبكه‌هاي انتقال زيرساختي و بين‌الملل ارايه مي‌شوند.
 
افت توليد كاميون‌ها  

ارديبهشت ماه امسال توليد انواع كاميون در كشور 9/20 درصد كاهش يافت. در اين مدت توليد انواع كاميون در ايران خودرو ديزل با كاهش 6/19 درصدي از ۱۹۹ دستگاه در ارديبهشت ۱۳۹۴ به ۱۶۰ دستگاه كاهش يافت. ارديبهشت‌ماه امسال توليد انواع كاميون در زامياد با رشد ۳۵۰ درصدي از دو دستگاه در ارديبهشت ۱۳۹۴ به ۹ دستگاه افزايش يافت. در اين مدت توليد انواع كاميون در سايپا ديزل با كاهش 7/72 درصدي از ۲۵۶ دستگاه در ارديبهشت ۱۳۹۴ به ۷۰ دستگاه كاهش يافت. ارديبهشت‌ماه امسال توليد انواع كاميون در كاريزان خودرو با كاهش 1/21 درصدي از ۱۹۰ دستگاه در ارديبهشت ۱۳۹۴ به ۱۵۰ دستگاه كاهش يافت. در اين مدت توليد انواع كاميون در گروه بهمن با رشد 4/16 درصدي از ۳۷۱ دستگاه در ارديبهشت ۱۳۹۴ به ۴۳۲ دستگاه افزايش يافت. ارديبهشت‌ماه امسال توليد انواع كاميون در آذهايتكس با كاهش صددرصدي از ۱۷ دستگاه در ارديبهشت ۱۳۹۴ به صفر رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون