• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3549 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۳ خرداد

موفقيت پرسپوليس در نقل و انتقالات تابستاني

وحيد اميري هم سرخپوش شد

 

 حركت با چراغ خاموش براي بستن تيمي آسيايي از چيزي حدود سه ماه قبل آغاز شده بود و وقتي به شرايط امروز باشگاه پرسپوليس نگاه مي‌كنيم به خوبي مشخص مي‌شود كه مديران باشگاه توانسته‌اند بر‌خلاف تمام سال‌هاي گذشته، ‌در آرامش كامل تمام بازيكنان مدنظر سرمربي را جذب تيم كنند. اين درست همان اتفاقي است كه باعث ايجاد شور و نشاطي قابل‌توجه در بين طرفداران باشگاه شده است. به هر حال امروز ديگر همه مي‌دانند كه برانكو در اصل قبل از تعطيلات عيد نوروز ليست بازيكنان مورد نظرش را به علي اكبر طاهري داد و سپس مقرر شد تا سرپرست باشگاه بررسي‌هايي را براي ورود به ميدان مذاكره با نفرات مورد نظر انجام دهد. به اين ترتيب برآوردهاي اوليه از بودجه مورد نياز جهت بستن تيمي آسيايي انجام شد و باشگاه برنامه‌هاي خود براي حضور پرقدرت در بازار نقل و انتقالات را شروع كرد. پرسپوليس فقط 24 ساعت بعد از پايان ليگ برتر نخستين بمب نقل و انتقالات را با جذب عليرضا بيرانوند دروازه‌بان ملي‌پوش منفجر كرد. سپس ساسان انصاري از فولاد خوزستان جذب اين تيم شد. در روزهايي كه باشگاه سپاهان اختلافاتي با شجاع خليل‌زاده بر سر صدور رضايتنامه جهت پيوستن به پرسپوليس پيدا كرده بود اما مديران باشگاه تمام تلاش خود را كردند و بعد از اينكه جدايي محسن بنگر از اين تيم قطعي شد، سيد جلال حسيني را به اين تيم بازگرداندند و اين اتفاق هم رخ داد. كنعاني‌زادگان و ماهيني هم البته با پايان خدمت سربازي خود حالا به پرسپوليس بازگشته‌اند تا با حضور آنها وضعيت خط دفاعي تيم بهتر بشود. در اين ميان بدون ترديد ديروز از پرسروصدا‌ترين خريد پرسپوليس رونمايي شد و اين خريد مهم كسي نبود جز وحيد اميري.
   
وحيد اميري، بازيكن ملي‌پوش فصل گذشته نفت تهران از زمان پايان فصل گذشته به يكي از شاه‌ماهي‌هاي نقل و انتقالات تبديل شده بود و در روزهاي اخير نيز رقابت شديدي براي جذب او ميان باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس به وجود آمده بود. در نهايت اميري حوالي ظهر ديروز به باشگاه پرسپوليس رفت و قرارداد دو ساله‌اش را با اين تيم به امضا رساند تا خوشحالي در بين طرفداران پرسپوليس به اوج خود برسد. به هر صورت پرسپوليس بعد از پشت سر گذاشتن يك فصل فوق‌العاده و ارايه دادن يك فوتبال زيبا و تماشاگرپسند كه مردم را با ورزشگاه‌ها آشتي داده بود‌، قبل از اينكه خيلي دير شود با برانكو ايوانكوويچ مذاكرات براي تمديد قرارداد را آغاز كرد و اين توافق خيلي زود انجام شد و مرد كروات قراردادش را دو سال ديگر تمديد كرد. بعد از اينكه خيال هواداران بابت كادر فني و ادامه حضور برانكو راحت شد، مديران باشگاه با نظر برانكو وارد بازار نقل و انتقالات شدند و تا به امروز بهترين عملكرد ممكن را در اين زمينه داشته‌اند.
پرسپوليسي‌ها كه روزهاي ابتدايي نقل و انتقالات نگران آغاز توفاني استقلال بودند، حالا پس از گذشت چند روز دوباره كار را دست گرفته‌اند. سرخ‌ها بعد از جذب بيرانوند، روزهاي سختي را گذراندند تا اينكه نوبت به آتش بازي آنها رسيد. تا جايي كه بعد از جذب سيد جلال حسيني و وحيد اميري، در روزهاي آينده مهرداد محمدي، ستاره جوان سال قبل راه‌آهن و ليگ هم رسما با اين تيم قراردادش را امضا خواهد كرد. با اين حال با توجه به اين موضوع كه مهدي طارمي تصميم خود را براي جدايي از پرسپوليس و حضور در اروپا گرفته، مديران باشگاه هنوز نتوانسته‌اند به اهداف خود در ساماندهي خط حمله پرسپوليس در نقل و انتقالات برسند. به هر صورت احتمال اينكه مهدي طارمي نتواند تيمي مناسب براي حضور در قاره سبز پيدا كند وجود دارد. اين اتفاق منجر به ماندن او در پرسپوليس خواهد شد. با اين وجود كاوه رضايي، نانگ و رضا قوچان‌نژاد گزينه‌هاي مد نظر باشگاه براي حضور در خط حمله اين تيم هستند و بدون ترديد در روزهاي آينده پرسپوليس يك بمب ديگر هم در بازار نقل و انتقالات منفجر خواهد كرد.
   
بر اساس بندهايي كه در قرارداد اميري است، با پاداش‌هايي كه نصيب او مي‌شود، احتمالا رقم قرارداد وحيد به يك ميليارد و 600 ميليون تومان برسد. ستاره جديد پرسپوليس بعد از عقد قرارداد اما در كنفرانس خبري حاضر شد و در جمع خبرنگاران گفت: « من شرايط سختي را پشت سر گذاشته‌ام و تمركزم روي تيم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ملي بود. به نداي قلبم گوش دادم و بعد از مشورتي كه با خانواده‌‌ام انجام دادم به پر‌‌‌‌سپوليس پيوستم. اميدوارم در پر‌‌‌‌سپوليس بتوانم سال خوبي را پشت سر بگذارم. من در اين چند شب از شدت استرس نتوانستم به راحتي بخوابم. خدا خواست در اين ماه عزيز اين اتفاق رخ دهد و من به همين دليل اتفاقات رخ داده را به فال نيك مي‌گيرم. برانكو، مربي با دانشي است و اميدوارم كه بتوانم در اين تيم مثمرثمر باشم. در اين مدت هو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ران پر‌‌‌‌سپوليس هميشه به من لطف داشتند و هر جا كه من را مي‌ديدند ابراز علاقه مي‌كرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ند. همين نداي دروني باعث شد كه به پر‌‌‌‌سپوليس بيايم.»
اميري در ادامه صحبت‌هايش درباره حواشي به وجود آمده پيرامون مذاكرات همزمانش با استقلال و پرسپوليس و بالا رفتن رقم قراردادش تاكيد كرد: «خدا را شاهد مي‌گيرم اين مسائل جايي در زندگي و شخصيت من ندارد. زندگي مي‌گذرد و بايد تا مي‌توانيم به مردم كمك و محبت كنيم. جا دارد در اينجا از رسانه‌ها تشكر كنم كه خيلي جاها به نقل از من مصاحبه‌هايي را منتشر كردند، اما باز هم ناراحت نشدم، چرا كه آنها هم براي گرم بودن بازارشان نياز به اين مصاحبه‌ها دارند. در اين مدت خيلي وقت‌ها با تركاشوند، معاون باشگاه پرسپوليس در تماس بودم. ما همزبان هستيم و زبان همديگر را مي‌فهميم. از حدود دو ماه پيش با هم در تماس بوديم. البته نه براي نقل و انتقالات و فقط به عنوان كسي كه در عرصه كشور مقامي دارد با هم صحبت مي‌كرديم. عليرضا بيرانوند در تيم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ملي هم‌اتاقي من است و با هم در يك محل زندگي مي‌كنيم و با هم رفت و آمد داريم. او در پر‌‌‌‌سپوليسي شدن من بي‌تاثير نبود و دوستي با او را غنيمت مي‌شمارم. اميدوارم جواب همه محبت‌ها را بدهم.»
وي درباره اينكه آيا حضورش در پرسپوليس باعث ناراحتي منصوريان شده است، چون او گفته بود استقلال و پرسپوليس باعث شدند قيمت اميري بيشتر از حد استاندارد بالاتر برود، هم اظهار داشت: «از اول زندگي و زندگي فوتبالي‌ام اتفاقاتي افتاده كه من به آنها به ديد معجزه نگاه مي‌كنم. يك زمان مي‌خواستم به ليگ برتر بيايم كه نشد، اما همان تيم در آن سال به ليگ دسته اول سقوط كرد و اگر مي‌آمدم شايد نابود مي‌شدم. من و منصوريان پيش از اين بحث بين‌مان مربي و بازيكن بوده و از حالا به بعد بحث برادري و دوستي است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون