• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3555 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۳۰ خرداد

خبر كوتاه

معاون سازمان حفاظت محيط زيست خبر داد

توقف شماره‌گذاري ۱۵ مدل از خودروهاي توليدي كشور

ايلنا| معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت از محيط زيست از توقف شماره‌گذاري ۱۵ مدل از خودروهاي توليدي كشور به دليل عدم رعايت استانداردهاي زيست‌محيطي خبر داد.  بنابر اعلام سايت خبري محيط زيست، خودروهايي كه شماره‌گذاري آنها متوقف شده به شرح زير است: از شركت ايران خودرو سمند CNG (با موتور XU۷)، سمند سورن  CNG (با موتور XU۷)، پژو ۲۰۶ اس دي CNG (با موتور XU۵)، پژو ۴۰۵ CNG (با موتور XU۷)، پژو پارس CNG (با موتور XU۷)، تندر ۹۰ CNG و وانت پيكان CNG (با موتور OHV)، از شركت بهمن موتور وانت مزدا تك كابين CNG و وانت مزدا دو كابين CNG بخشي از اين خودرو‌ها بوده‌اند.  وي افزود: همچنين از گروه پارس خودرو نيسان پيكاپ دوكابين CNG و تندر ۹۰ CNG، از گروه سايپا، سايپا ۱۳۲ CNG و سايپا ۱۳۱ CNG و از گروه زامياد وانت نيسان (Z۲۴) CNG  ساير خودروهايي بودند كه شماره‌گذاري آنها متوقف شده است.

 

توضيحاتي درباره قطع درختان خيابان وليعصر(عج)

ايسنا | نصرالله آباديان، شهردار منطقه ۱۱ درباره هفت درختي كه ۲۴ خردادماه پايين‌تر از چهارراه وليعصر(عج) قطع شده بودند، گفت: با توجه به آفت برخي درختان و به دليل اينكه ممكن بود سقوط درختان جان همشهريان تهراني را تهديد كند، نسبت به قطع اين درختان اقدام شد. اين درختان حدود چهار سال پيش خشك شده بودند و بعد از آنكه روال قانوني طي شد، نسبت به قطع آنها اقدام شد. متاسفانه ۴۸ساعت پيش از قطع آنها به دليل عدم ايستايي، درختان در حال سقوط بودند كه تصميم گرفته شد، اقدامات لازم در اين زمينه صورت بگيرد. از آنجايي كه در روز حجم ترافيكي زياد است و ممكن است موجب آسيب به عابر پياده و وسايل نقليه شود به همين دليل بسياري از عمليات شهرداري در شب اتفاق مي‌افتد.


جزيياتي از علت مرگ ۹ زن در گور دسته‌جمعي خلخال

مهر | مديركل ميراث فرهنگي استان اردبيل جزيياتي از بررسي‌هاي علمي و باستاني براي رمزگشايي از علت مرگ و قدمت گور دسته‌جمعي ۹ زن كشف شده در خلخال را مطرح كرد. كريم حاجي‌زاده با اشاره به كشف گور دسته‌جمعي ۹ زن در شهر كلور از توابع شهرستان خلخال طي هفته گذشته تصريح كرد: مطالعه براي كشف دليل مرگ اين اجساد ادامه دارد. بررسي‌هاي اوليه از اين اكتشاف نشان مي‌دهد كه گور دسته‌جمعي گور تاريخي نيست و متعلق به دوره معاصر است.  

تمامي معادن شن و ماسه منطقه 18 تعطيل شدند

اعتماد| مصطفي سليمي در نشست خبري خود از تعطيلي تمامي معادن شن و ماسه منطقه خبر داد و گفت: با همكاري و پيگيري شوراي تامين و مديريت شهري فعاليت غيرمجاز معادن شن و ماسه متوقف و با مشاركت مالكان طرح تاكا از امروز در اراضي معادن كليد خورده، اين اراضي به مركز توريستي، تفريحي و سياحتي شهر تهران بدل مي‌شود. شهردار منطقه 18 با اشاره به وسعت 450 هكتاري اراضي معادن شن و ماسه اين منطقه گفت: برداشت‌هاي غيرمجاز از اين معادن باعث شده تا گودالي با عمق بيش از 138 متر ايجاد شود، در حالي كه اين گودال تنها 5 متر با رودخانه كن فاصله دارد و ايمني اين رودخانه را دچار خدشه كرده است و به بزرگراه فتح – آزادگان و منطقه مسكوني خليج نيز ضربه زده است. سليمي با بيان اينكه با پيگيري قضايي و جلسات شوراي تامين نهايتا توافق مالكان براي واگذاري و عدم بهره‌برداري از اين معادن كسب شد، با ذكر اينكه 3 هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري اوليه براي اجراي طرح تاكا لازم است، گفت: تمام هزينه‌ها اعم از طراحي، اجرا، بهره‌برداري و... توسط مالكان انجام شده است و به زودي معادن شن و ماسه تبديل به قطب گردشگري تهران خواهند شد.  سليمي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه كليه فعاليت‌هاي معادن شن و ماسه متوقف شده است، افزود: ايمن‌سازي منطقه در دست اقدام است چراكه هر لحظه احتمال دارد بستر 5 متري رودخانه كن شكسته شود و قطعا فاجعه بزرگي رخ مي‌دهد كه شهرداري منطقه 18 در حال ايمن‌سازي حريم رودخانه كن است. شهردار منطقه 18 در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وضعيت نهايي راه‌آهن تهران - تبريز گفت: 5/4 كيلومتر از راه‌آهن تهران – تبريز در منطقه 18 قرار دارد و بايد بگويم بخشي از مشكلات مربوط به راه‌آهن تهران – تبريز و بخشي ديگر مربوط به راه‌آهن تهران – اهواز است كه بخش عمده آن به زير زمين منتقل شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون