• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3555 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۳۰ خرداد

متهم يك پيرزن و مردي جوان را كشته است

سارق كابل، قاتل از آب درآمد

اعتماد| قاتلي كه در ارديبهشت ماه امسال به جرم سرقت كابل برق در شازند اراك دستگير شده بود صبح روز جمعه به دو فقره قتل در تهران اعتراف كرد. غروب روز ۱۱ دي‌ماه سال ۹۳ پيكر نيمه‌جان جواني به نام ايرج به بيمارستاني در غرب تهران منتقل شد.
 او دقايقي بعد به ‌دليل اصابت ضربه چاقو به سرش به‌شدت مجروح و دچار خونريزي شده بود. همزمان با تلاش پزشكان براي نجات اين جوان ۱۹ساله اين ماجرا به كلانتري ۱۳۸ باغ فيض نيز گزارش شد. در تحقيقات اوليه معلوم شد فرد ناشناسي در حالي كه ايرج در پارك نشسته بود به او هجوم برده و او را مجروح كرده‌ است. پس از گذشت دو روز از اين حادثه ايرج روي تخت بيمارستان جان خود را از دست داد. قاتل بعد از يك‌سال و نيم فرار در تاريخ دهم ارديبهشت ماه امسال به جرم سرقت كابل در شازند اراك دستگير شد.  او درباره جزييات اين سرقت‌ها به ماموران گفت: «حدود پنج سال پيش به دليل اينكه پدرم از من خوشش نمي‌آمد، از خانه فرار كردم و از همان زمان كارتن‌خواب شدم و شروع به سرقت كردم، بيشتر كابل‌هاي برق را مي‌دزديدم؛ در اين سرقت‌ها يك همدست همراهم داشتم كه تصادف كرد. من هر نوع مواد مخدري از ترياك گرفته تا هرويين و شيشه كه به دستم بيايد، مصرف مي‌كنم.» او در مجموع 269كيلو و 400 متر كابل در شهرهاي مختلف ايران سرقت و بابت هر يك از 31 فقره سرقت‌هايش به پنج سال حبس محكوم شد. قاتل در دوران بازداشت در زندان به دو فقره قتل كه در تهران انجام داده بود نيز اعتراف كرد.
مهرداد (قاتل) در بازجويي‌ها ماجرا را اين‌طور تعريف كرد: «آن روز ظهر مشغول گشت‌زني در پارك اركيده در منطقه غرب تهران بودم كه ديدم دوستم نويد به همراه يكي از دختران محله‌مان به نام مريم در يكي از آلاچيق‌هاي پارك نشسته و مشغول صحبت كردن هستند. من خيلي زود آنها را شناختم و به نويد گفتم چرا با دختر مردم در پارك نشسته در حالي كه خانواده‌اش خبر ندارند. از او پرسيدم كه چرا اين كار را مي‌كند؟ نويد به من گفت او همسرم است و به تو ربطي ندارد و بعد از آن شروع كرد به فحش ناموسي دادن.
من عصباني شدم و به رگ غيرتم برخورد. با هم درگير شديم و من يك چاقوي آشپرخانه به طول 25سانتي‌متر را زير چشمش فرو كردم. نويد به زمين افتاد. او داشت روي زمين دست و پا مي‌زد و من فرار كردم. از دور مريم را ديدم كه بالاي سر نويد گريه مي‌كند و فرياد مي‌زند.»
مهرداد به بازپرس ويژه قتل گفت: «من بعد از انجام اين قتل دچار عذاب وجدان شده بودم و بارها مي‌خواستم به كلانتري جنت‌آباد بيايم و قتل را اعتراف كند اما موفق به اين كار نشدم.
مهرداد در بازجويي‌ها به قتل يك پيرزن هم اعتراف كرد. او اين قتل را در محرم سال 93 در يوسف‌‌آباد و كنار اتوبان كردستان انجام داده بود. او در اعترافش درباره اين قتل نيز به بازپرس گفت: « قصد سرقت از پيرزني را داشتم كه با او درگير شدم و با يك ضربه سنگ به سرش كوبيدم و او را كشتم. » صبح روز جمعه قاتل پس از گذشت يك و نيم سال هنگامي كه در كلانتري شازند اراك به اتهام سرقت دستگير شده بود در جريان تحقيقات پليسي به قتل اعتراف كرد. با دستور بازپرس محسن مديرروستا، متهم به زودي در دادسرا احضار خواهد شد و تحقيقات در اين زمينه در اختيار ماموران اداره دهم آگاهي قرار گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون