• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3557 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱ تير

جهانگيري: بايد پول‌هاي مردم را وارد توليد كنيم

جهانگيري، در مراسم بازديد از پروژه تهران- شمال و با اشاره به همكاري و تعامل وزارت راه و شهرسازي و بنياد مستضعفان به عنوان شريك اين وزارتخانه در اجراي پروژه آزادراه تهران- شمال، گفت: خوشبختانه اراده جدي اين دو نهاد باعث شده تا اين طرح در زماني معقول به اتمام برسد.
معاون اول رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه در جريان بازديدهايي كه از پروژه داشته‌ام تغيير و تحولات جدي مشاهده مي‌شود، به پيشرفت 59 درصدي احداث آزادراه تهران- شمال اشاره و خاطرنشان كرد: تا پيش از دوره دولت يازدهم اين پروژه 29 درصد پيشرفت داشته است اما امروز پروژه آزادراه تهران- شمال با 59 درصد پيشرفت فيزيكي مواجه است.
او گفت: مي‌توانيم بالاي 70 الي 80 درصد كالاهاي وارداتي را در داخل بسازيم. پيش‌نياز اين اقدام، تامين مالي پروژه‌هاي داخلي است. بازار سرمايه امروز نشان داده كه پول زيادي در دست مردم قرار دارد. به همين دليل بايد تدابيري پيدا كنيم تا اين پول‌ها را در توليد داخلي هزينه كنيم.
جهانگيري با بيان اينكه پروژه آزادراه تهران- شمال پيشرفت عالي داشته است، گفت: پيمانكاران پروژه متعهد شده‌اند تا بهار سال 96 پروژه را به اتمام برسانند و ما اميدوار هستيم كه اين پروژه تا اسفند به پايان برسد تا مردم بتوانند در تعطيلات نوروز در اين مسير تردد كنند.
وزير راه: آزادراه تهران - شمال بتني مي‌شود
در ادامه اين مراسم، عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اينكه كارگاه اين پروژه يكي از بزرگ‌ترين پروژه‌هاي سازندگي كشور است، گفت: حجم ديوارهاي حايل اجرا شده در اين پروژه از حجم ديوارهاي چندين سد نيز بيشتر است.
او با اشاره به تعداد پل‌ها و تونل‌هاي موجود در اين آزادراه، تاكيد كرد: در اين پروژه ۲۴ قالب براي سيستم بتن‌ريزي مورد استفاده قرار گرفت كه در نهايت كاري فوق‌العاده در زمينه بتن‌ريزي انجام شد.
آخوندي مقاومت تونل‌هاي آزادراه تهران- شمال در برابر آتش و زلزله را از ديگر ويژگي‌هاي بارز اين طرح ياد كرد.
وزير راه همچنين به واردات دستگاه‌هاي مورد نياز براي بتن‌ريزي كف قطعات ۱، ۲ و ۳ پروژه آزادراه تهران- شمال اشاره كرد و گفت: تصميم گرفته‌ايم كه در فازهاي ۱، ۲ و ۳ پروژه از كف بتني استفاده كنيم. چرا كه با اين اقدام علاوه بر كاهش هزينه‌ها تاب‌آوري بيشتري در مقابل سرما و گرما ايجاد مي‌شود. در همين راستا نيز دستگاه‌هاي مورد نياز اخيرا وارد كشور شده و ان‌شاءالله در آينده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون