• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3559 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳ تير

لزوم پيگيري و برخورد قاطع دولت با حقوق‌هاي نجومي

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز (چهارشنبه) در ديدار رمضاني رييس‌جمهور و اعضاي هيات دولت به تبيين چند حكمت از نهج البلاغه پرداختند. ايشان با اشاره به كلامي از حضرت اميرالمومنين (ع) درخصوص نحوه عملكرد در شرايط فتنه، گفتند: حضرت علي(ع) توصيه مي‌كنند كه در شرايط فتنه كه تشخيص حق و باطل براي مردم بسيار مشكل مي‌شود، بايد به گونه‌اي عمل كرد كه هيچ بهره‌اي به نفع فتنه ايجاد نشود. رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: در شرايط فتنه همچون قضاياي سال ۸۸، نبايد سخن، سكوت، اقدام و حتي نوع نگرش، موجب تقويت فتنه شود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: البته ممكن است برخي افراد به دليل گرايش‌هاي خاص خود، تمايلي به حضور صريح در مقابل فتنه نداشته باشند اما نبايد از او هم به نفع فتنه بهره‌برداري شود.

ايشان با اشاره به يكي ديگر از حكمت‌هاي حضرت علي (ع) در نهج البلاغه، به موضوع نگاه طعمه‌اي به مسووليت براي رسيدن به ثروت و امتيازهاي خاص پرداختند و گفتند: چنين نگاهي به مسووليت كه در واقع يك امانت است، موجب كوچك و حقير شدن انسان خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامي در همين خصوص به موضوع اخير حقوق‌هاي كلان اشاره و تاكيد كردند: موضوع حقوق‌هاي نجومي، در واقع هجوم به ارزش‌ها است اما همه بدانند كه اين موضوع از استثناءها است و اكثر مديران دستگاه‌ها، انسان‌هاي پاك‌دست هستند، اما همين تعداد كم نيز خيلي بد است و بايد حتما با آن برخورد شود. ايشان با اشاره به دستور رييس‌جمهور به معاون اول براي پيگيري موضوع خاطرنشان كردند: اين موضوع نبايد شامل مرور زمان شود بلكه بايد حتما به صورت جدي پيگيري و نتيجه آن به اطلاع مردم رسانده شود.

رهبر انقلاب اسلامي گفتند: براساس اطلاعاتي كه به من رسيده است، ميزان دريافتي مديران در بيشتر دستگاه‌ها، در حد معقول است و دريافتي‌هاي كلان، مربوط به تعداد اندكي از مديران است كه بايد با همين موارد اندك هم برخورد قاطعانه انجام شود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش پاياني سخنان خود به يكي ديگر از حكمت‌هاي حضرت علي(ع) در نهج البلاغه اشاره كردند و گفتند: بايد همواره مراقب زبان بود زيرا بسياري از مشكلات انسان، ناشي از زبان است. ايشان تاكيد كردند: مشكلات ناشي از مراقبت نكردن از زبان برخي اوقات جنبه‌هاي شخصي دارد اما در برخي موارد نيز مشكلات اجتماعي به وجود مي‌آورد كه بايد بسيار مراقب اين موضوع بود. پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني رييس‌جمهوري، گزارشي از مهم‌ترين اقدامات و فعاليت‌هاي دولت بيان كرد. در پايان اين ديدار، نماز مغرب و عشا به امامت رهبر انقلاب اسلامي اقامه شد و حاضران روزه خود را همراه با ايشان افطار كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون