• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3559 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳ تير

سرخط خبرها

كفش‌هاي ورزشي صدرنشين كفش‌هاي قاچاق. ايسنا

‌ انجمن جهاني فولاد اعلام كرد: رشد ۱۳درصدي توليد فولاد خام ايران در ماه مه. ايميدرو

‌ آغاز مونتاژ 3 محصول پژو در ايران از نيمه 2017. رويترز

‌ پلمب ۱۰۰ واحد توليدي كفش در باغ سپهسالار تهران/ ناهماهنگي مسوولان ۱۵۰۰ كارگر را خانه‌نشين كرد. فارس

‌ توليد گوشي تلفن تحت شبكه با پشتيباني صندوق حمايت از توسعه صنايع الكترونيك. روابط عمومي

‌ فروش پرندگان زنده در حاشيه خيابان‌ها ممنوع است. مهر

‌ ايران از روسيه گوشت يخي وارد مي‌كند. اسپوتنيك نيوز


۴۵۰ ميليارد تومان

 

اعتبار راه‌اندازي صندوق شير

 

 

 

در پي ابلاغ مصوبه اخير دولت درباره اختصاص يارانه صادراتي ۲۰۰ ميليارد توماني به لبنيات، مديركل مركز اصلاح نژاد دام و بهبود توليدات دامي وزارت كشاورزي اعلام كرد كه صندوق حمايت از توسعه صنعت شير با سرمايه اوليه ۴۵۰ ميليارد تومان به عنوان يكي از مفاد اين مصوبه دولتي در راستاي حمايت از زنجيره توليد و مصرف (از دامداري تا صنايع لبني و سيستم توزيع) در آينده نزديك راه‌اندازي مي‌شود. محمدرضا ملاصالحي، اظهار كرد: راه‌اندازي اين صندوق براساس ايده‌اي كه در هندوستان اجرايي شده و خانه شير راه‌اندازي كرده‌اند، در دستور كار قرار گرفت و درصدديم با تغييرات مناسبي، صندوق «حمايت از توسعه صنعت شير» را كه در آن هزينه توليد از شير خام تا عرضه محصولات لبني را مديريت مي‌كند، راه‌اندازي كنيم. در صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي صندوقي تحت عنوان صنايع تبديلي و تكميلي وجود دارد كه مقرر شده با اصلاح اساسنامه آن را به عنوان صندوق حمايت از توسعه صنعت شير تغيير دهيم و اين صندوق راه‌اندازي شود كه البته بستر مبادلات مالي آن نيز از سوي بانك كشاورزي در حال طراحي است.

درصد شكايت از رستوران‌ها

 

 

 

 

رييس اتحاديه دارندگان رستوران‌ و سلف سرويس‌ درباره بالا بودن ميزان شكايات مردمي از رستوران‌ها اظهار كرد: حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از شكايات در اين بخش به رستوران‌ها اختصاص دارد. علي‌اصغر ميرابراهيمي، در پاسخ به آمار اعلام شده توسط سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان مبني بر اينكه رستوران‌ها بيشترين واحدهاي خدماتي مورد شكايت مردم بوده‌اند، گفت: در تماس‌هايي كه با ۱۲۴ گرفته مي‌شود همه اماكني همچون چلوكبابي‌ها، تهيه غذاها و واحدهاي بدون پروانه كه تابلوي رستوران را زده‌اند، جزو رستوران‌ها و زيرمجموعه ما حساب شده‌اند. تقريبا ۱۰ تا ۱۵ درصد از واحدهاي خدماتي مورد شكايت مردم را رستوران‌ها تشكيل مي‌دهند، اما كليه غذاخوري‌هاي ديگر كه زيرمجموعه اتحاديه رستوران‌ها و سلف سرويس‌ها نيستند به‌عنوان رستوران تلقي مي‌شوند.

 

تعداد كاربران اينستاگرام‌

 

 

 

تعداد اعضاي شبكه اجتماعي به اشتراك‌گذاري عكس اينستاگرام از مرز 500 ميليون نفر گذشت. بر اساس آمار اين شركت تعداد كاربران اينستاگرام در ماه و روز به ترتيب 500 و 300 ميليون نفر است. با اين تغييرات اينستاگرام در حال تبديل شدن به رقيبي جدي براي فيس‌بوك و به خصوص توييتر است كه اين روزها شرايط مطلوبي ندارد. تعداد كاربران اينستاگرام تنها در دو سال اخير دوبرابر شده است. بيش از 80 درصد از مشتركان اينستاگرام كه در سال 2012 به قيمت يك ميليارد دلار توسط فيس‌بوك خريداري شد در خارج از امريكا زندگي مي‌كنند و هر روز بيش از 95 ميليون عكس و ويديو در شبكه اجتماعي ياد شده به اشتراك گذارده مي‌شود. تعداد كاربران توييتر در ماه هم‌اكنون به 300 ميليون نفر كاهش يافته و اينستاگرام در شهريور گذشته ركورد 400 ميليون نفر كاربر را پشت سر گذاشت.

 

كاهش سرانه آب تجديد شونده

 

 

وزير نيرو با بيان اينكه با يك سال بارندگي شرايط تغيير نمي‌كند و آب مساله حيات انسان‌ها است و مسائل آن مربوط به يك سازمان و وزارتخانه نيست، گفت: از 40 سال قبل هر ايراني سالانه بيش از 7500 مترمكعب آب تجديدشونده در اختيار داشت، اما در حال حاضر اين ميزان به كمتر از 1400 مترمكعب كاهش يافته است. حميد چيت چيان گفت: ضمن اينكه به‌خاطرهر قطره باراني كه مي‌بارد به درگاه خداوند شكرگزار هستيم، اما دانستن اين نكته نيز ضروري است كه با يك سال بارندگي شرايط تغيير نمي‌كند. مسائل آن مربوط به يك سازمان و وزارتخانه نيست، آب موضوع حيات و زندگي و بقاي تمدن يك ملت به خصوص مردم ايران در اين پهنه خاكي است كه به‌شدت مورد توجه است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون