• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3562 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۸ تير

يك بازيكن در پرسپوليس بيرون بنشيند كودتا مي‌كند

مرتضي فنوني‌زاده پيشكسوت باشگاه پرسپوليس

1-  به نظرم رامين رضاييان در روند مثبت فصل گذشته پرسپوليس تاثير پررنگي داشت اما خواهش من از مديران باشگاه اين است كه بازيكناني جذب پرسپوليس شوند كه به پيراهن اين تيم تعصب و عرق داشته باشند. رضاييان شايد بتواند در لاليگا هم فوتبال بازي كند اما او يادش باشد كه از راه‌آهن به پرسپوليس رسيد و سپس اين همه محبوب شد اما بايد هواي دل هواداران را داشته باشد. به نظرم هيات‌مديره باشگاه و مديران آن بايد بازيكناني را جذب پرسپوليس كنند كه حداقل 5 سال پيراهن اين تيم را به تن كنند. قبول دارم كه ليگ ما در سطح ليگ‌هاي اروپايي نيست اما به عنوان يك پيشكسوت كه 9 سال در اين تيم بازي كرده‌ام از اين بازيكنان خواهش مي‌كنم تعصب بيشتري روي پيراهن سرخ داشته باشند. شايد از لحاظ مالي ما به حد اين بازيكنان فعلي نرسيم اما دوستان بد نيست كمي هم تعصب را از ما دهه شصتي‌ها ياد بگيرند. جاي دوري نمي‌رود كه وقتي بازيكني مثل رضاييان در پرسپوليس جا افتاده كمي هم معرفت از خود نشان دهد.
2-  شرايط طارمي هم مثل رامين رضاييان است. او ابتدا كه به پرسپوليس آمد نيمكت نشين بود. من با اينكه 56 سال از خدا عمر گرفته‌ام اما هنوز عقلم درست كار مي‌كند. همان طور كه فردوسي‌پور كي‌روش را در تيم ملي نگه داشت طارمي را هم در تيم ملي فيكس كرد. پدر مهدي طارمي از دوستان قديمي من است و حتي هر بار كه به جنوب كشور مي‌رويم كلي با هم فوتبال بازي مي‌كنيم. من در لفافه به پدر مهدي گفتم كه چه اشكالي دارد پسرش مثل ضياء عربشاهي، ناصر محمدخاني و... به پرسپوليس و پيراهن آن تعصب داشته باشد. شايد ليگ يونان اروپايي به حساب بيايد اما بايد قبول كرد در سطح فوتبال ايران نيست. طارمي خودش بهتر مي‌داند كه در فوتبال ايران بهتر و بيشتر ديده مي‌شود. شرايط سردار آزمون و عليرضا جهانبخش متفاوت است چرا كه آنها با سن كم به اروپا رفتند. مطمئن باشيد اگر روزي طارمي يا هر بازيكن ديگري بخواهد به ليگ آلمان يا ايتاليا برود براي همه ما افتخار خواهد بود اما رفتن به ليگ‌هاي سطح پايين صورت خوشي ندارد.
3-  من كاري به يارگيري ساير تيم‌ها ندارم اما از هر لحاظ كه حساب كنيد پرسپوليس فقط 2 دفاع وسط و يك دروازه‌بان مي‌خواست. وحيد اميري بازيكن بسيار خوبي است اما او جايي آمده كه اميد عاليشاه بازي مي‌كند. در پست‌هاي ديگر هم بعضا شاهد هستيم ترافيك بازيكن به وجود آمده و اين مساله احتمال تنش بين بازيكنان را زياد مي‌كند. درست است كه پرسپوليس بايد در 3 جبهه بجنگد اما هر بازيكني كه به اين تيم مي‌آيد دوست دارد بازي كند. ساسان انصاري بازيكن فوق‌العاده‌اي است ولي اين را در نظر داشته باشيد كه يا بايد او بازي كند يا احمد نوراللهي. بازيكناني بايد به پرسپوليس بيايند كه حتي اگر ذخيره هم باشند نبايد انتظار بازي داشته باشند.
4- به نظرم محسن بنگر بايد در پرسپوليس حفظ مي‌شد چرا كه او مثل بازيكنان دهه 60 جزو فوتباليست‌هاي متعصب بود. شما ببينيد كسي به جذب سيدجلال حسيني و عليرضا بيرانوند ايراد نمي‌گيرد اما وقتي ما در پست هافبك چپ بازيكن داريم چرا بايد در همان پست بازيكن بگيريم. به شما قول مي‌دهم خود برانكو در چيدن 11 نفر اصلي به مشكل مي‌خورد و در اين صورت اگر بازيكني بيرون بنشيند كودتا خواهد كرد. زمان علي پروين شرايط فرق مي‌كرد چرا كه درست است حدود 20 ستاره در پرسپوليس بودند اما با مديريت پروين صداي كسي درنمي‌آمد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون