• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3147 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۵ دي

رضا علاء الدين در گفت‌وگو با مهر: ساخت و‌سازهايم قانوني است

 ‌ اگر يك ديوار بدون جواز در يك كوچه فرعي ساخته شود، ماموران شهرداري آن را تخريب مي‌كنند. مگر مي‌شود در دل شهر تهران در يكي از پاساژهاي شلوغ، يك طبقه ساخته شود و هيچ‌كس جلوي ساخت آن را نگيرد.
 ‌ من از ابتداي فعاليت اقتصادي‌ام در كشور حضور داشتم و تابع محض نظام اسلامي و مقررات آن هستم. اين مدت خيلي از رسانه‌هاي بيگانه تلاش كردند تا با من مصاحبه كنند. حتي خبر دارم شبكه‌هاي تلويزيوني ضدانقلاب اين اتفاق را در صدر اخبار خود قرار دادند و دنبال اين هستند كه كشور را براي فعالان اقتصادي ناامن جلوه دهند اما من هرگز در زمين آنها بازي نخواهم كرد.
 به زعم ما و با توجه به مدارك‌مان اقدام‌مان قانوني بوده و الان هم از مسوولان مي‌خواهم براي حل اين ماجرا تدبير كنند.
 حتي يك ريال هم وام از بانك نگرفته‌ام و نگراني‌ام از اين 500 – 400 جواني است كه مي‌بينيد چك‌هاي‌شان را به‌روز پاس مي‌كنند و هر ساعت تعطيلي مغازه‌هاي‌شان بر گرفتاري‌هاي آنها مي‌افزايد. من به بچه پولدار و سرمايه‌دار، مغازه نمي‌فروشم. اين پاساژ را جوانان فعال و باسوادي پر كرده‌اند كه براساس درآمدهاي روزانه مي‌توانند خريد و فروش كنند.
  اكثر اين جوانان اگر دو روز مغازه‌شان تعطيل باشد، با مشكل روبه‌رو مي‌شوند. اينها بچه‌مايه‌دارهايي نيستند كه اگر پاساژ را شش ماه هم تعطيل كنيم هيچ اتفاقي برايشان نيفتد. اكثر مغازه‌ها به صورت اقساطي و توسط چهار، پنج نفر خريداري شده است. كساني كه زندگي‌شان را براي خريد همين مغازه‌ها گذاشتند، از فروش خانه پدري، طلاي زن و بچه گرفته تا قرض‌هاي كلان.
 ‌ من روشم فروش اقساطي است، 15 تا 20 درصد مبلغ مغازه را به عنوان پيش پرداخت در چند مرحله دريافت مي‌كنيم و باقي را از 50 ماه به بالا قسط مي‌دهند. قسط‌هايي كه از اجاره مغازه نيز كمتر است. جالب اينكه بعضي از اين اقساط به سال 97 نيز مي‌رسد. متاسفانه اين طبقه متعلق به من نيست و تمام منافع آن به فروش رفته است.
 ‌ تمامي دستورالعمل‌هاي صادره از سوي سازمان
آتش نشاني و خدمات ايمني را اجرا كردم و كارشناسان طي چهار مرحله بازديد از محل، مراتب رعايت مقررات را مورد تصديق قرار دادند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون