• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3566 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۳ تير

اسطوره اولدترافورد بعد از 29سال باشگاهش را ترك مي‌كند

پايان گيگز در منچستريونايتد

پس از 29 سال، رايان گيگز به‌طور رسمي از منچستريونايتد جدا شد. رايان گيگز 42 ساله كه از 14 سالگي به باشگاه منچستريونايتد پيوسته بود، به‌طور رسمي از اين باشگاه جدا شد تا حرفه سرمربيگري را در جايي ديگر ادامه دهد. او ركورددار بيشترين تعداد بازي براي منچستريونايتد است و با كسب تمام جام‌هاي معتبر در لباس سرخ يونايتد، پر افتخار‌ترين بازيكن تاريخ شياطين سرخ نيز محسوب مي‌شود. به گزارش سايت رسمي باشگاه منچستريونايتد، رايان گيگز پس از رسمي شدن جدايي‌اش از اين باشگاه، بيانه‌اي را در اين زمينه منتشر كرد. متن اين بيانيه به اين شرح است: «پس از 29 سال حضور در منچستريونايتد به عنوان بازيكن و مربي دستيار، اين را مي‌دانم كه پيروزي و قهرماني در DNA باشگاه وجود دارد. همينطور ويژگي‌هايي همچون ميدان دادن به جوانان و ارايه فوتبالي هجومي و هيجان انگيز. خوب است كه انتظارات بالايي داشته باشيم و درست است كه انتظار پيروزي و قهرماني را داشته باشيم. منچستريونايتد انتظار قهرماني را دارد و شايسته چيزي جز قهرماني نيست. به همين دليل، جدايي از باشگاهي كه از 14 سالگي جزيي از زندگي‌ام بوده، تصميم بسيار بزرگي است. اين تصميمي نيست كه به آساني گرفته باشم. من خاطرات بسيار ويژه‌اي را با خودم خواهم برد. همچنين تجربيات يك عمر را با خودم خواهم داشت و اميدوارم كه در آينده برايم مفيد واقع شوند.» گيگز در بخش ديگري از بيانيه‌ش نوشته: «با اين حال، اكنون زمان مناسبي براي جدايي به نظر مي‌رسد و با اينكه هيچ برنامه‌اي براي ورود سريع به حرفه سرمربيگري ندارم، اما فعاليت كردن به عنوان سرمربي يك باشگاه، كاري است كه مي‌خواهم انجام دهم. به‌شدت خوش شانس بوده‌ام كه دو سرمربي بزرگ را به عنوان راهنما داشته‌ام؛ ابتدا با سر الكس (فرگوسن)، كه بخش اعظمي از زندگي‌ام را با كار كردن با او و ياد گرفتن از او گذراندم و اعتقاد دارم كه بزرگ‌ترين سرمربي تاريخ فوتبال است، و در سال‌هاي اخير با لوئيس فن خال كه كارنامه‌اش خود بيانگر همه‌چيز است. دانشي كه از آنها به دست آورده‌ام بي‌نهايت با ارزش بوده است.» گيگز يادآور شده: «مي‌خواهم از اعضاي كادرهاي فني و تيم‌هاي حمايتي باشگاه كه در تمام اين سال‌ها با آنها كار كرده‌ام، تشكر كنم. نتايج داخل زمين حاصل سخت كوشي‌هاي خارج از آن است. دستاوردهاي كنوني‌ام بدون فداكاري و تعهد اين افراد در ايجاد بهترين محيط براي موفقيت باشگاه، حاصل نمي‌شد. مي‌خواهم به ژوزه مورينيو براي منتصب شدن به عنوان سرمربي بزرگ‌ترين باشگاه جهان تبريك بگويم. تنها چند برنده واقعي در بالاترين سطح فوتبال وجود دارند و بي‌شك ژوزه يكي از آنهاست. مي‌دانم كه هواداران از او استقبال خواهند كرد. تشكر نهايي من از هواداران است. نمي‌توانم توصيف كنم كه چه ميزان دلم براي راه رفتن در اولدترافورد و در مقابل شما تنگ خواهد شد. خداحافظي كردن پس از 29 سال، فوق‌العاده سخت است. عاشق هر دقيقه از دوران بازيگري و مربيگري‌ام در منچستريونايتد بوده‌ام. حمايتي كه شما از من انجام داده‌ايد، استثنايي بوده است. متشكرم. اكنون فصلي جديد و چالشي جديد براي من در راه است. در مورد آينده هيجان زده‌ام، زيرا بهترين كارآموزي ممكن براي سرمربيگري را داشته‌ام.»
   
رايان گيگز 42 ساله كه از 14 سالگي به باشگاه منچستريونايتد پيوسته بود، به‌طور رسمي از اين باشگاه جدا شد تا حرفه سرمربيگري را در جايي ديگر ادامه دهد. او ركورددار بيشترين تعداد بازي براي منچستريونايتد است و با كسب تمام جام‌هاي معتبر در لباس سرخ يونايتد، پر افتخار‌ترين بازيكن تاريخ شياطين سرخ نيز محسوب مي‌شود. به گزارش سايت رسمي باشگاه منچستريونايتد، اد وودوارد- مدير اجرايي منچستريونايتد- پس از جدايي گيگز از اين باشگاه اعلام كرد: «جايگاه رايان در تاريخ باشگاه منچستريونايتد تثبيت شده است. او از سال 1987 حضوري پيوسته در باشگاه داشته است و در طول ساليان بازي‌اش، پيوسته هواداران‌مان را شاد كرده است، ابتدا به عنوان وينگري اعجاب آور و بعدها با استعداد و توانايي‌اش در ديكته كردن بازي. او در انجام وظايف مربيگري‌اش نيز همان سعي و اهتمام را داشت. تجربيات و نظمي كه گيگز در منچستريونايتد كسب كرد، بي‌شك كمك بزرگي براي او در ادامه حرفه‌اش خواهد بود. گيگز از تمام خصوصيات لازم براي تبديل شدن به يك سرمربي فوق‌العاده در آينده برخوردار است. همه افراد در باشگاه منچستريونايتد آرزوي موفقيت رايان گيگز در حرفه‌اش را دارند. جاي خالي او را حس خواهيم كرد، اما درهاي باشگاه هميشه روي او باز خواهند بود.»
   
در همين حال، پيتر اشمايكل در مورد شرايط پيش روي همبازي سابقش اعتقاد دارد: «اين داستان داراي دو جنبه مختلف است، ديدگاه باشگاه و ديدگاه رايان (گيگز) . فكر مي‌كنم روياي بزرگ رايان اين است كه روزي سرمربي باشگاه (منچستريونايتد) بشود، اما او براي مجهز شدن به امكانات لازم براي انجام اين كار بايد در باشگاه‌هاي ديگر سرمربيگري كند. روي پاهاي خودش بايستد، تصميم‌گيري كند، نتيجه بگيرد و ايده‌هاي خودش را پياده كند. او نبايد به دستيار سرمربي بودن كفايت كند. فكر مي‌كنم ايده رفتن به باشگاهي ديگر براي او بسيار خوب باشد. از سوي ديگر، رايان نمادي فرهنگي است. او شخصي است كه براي مدتي بسيار طولاني در باشگاه حضور داشته و خيلي مهم است كه كسي مثل او را در باشگاه داشته باشيم. او مي‌داند كه باشگاه به چه چيزي تعلق دارد، از سنت و تاريخ باشگاه آگاه است و همه‌چيز را در مورد منچستريونايتد مي‌داند. اتخاذ هر تصميمي به خود او بستگي دارد و فكر مي‌كنم هر تصميمي كه بگيرد، تصميم درستي خواهد بود. با اين حال من دوست دارم كه او را در حال سرمربيگري در جايي ديگر ببينم. ببينم كه او روزي به باشگاه بازمي‌گردد و براي مقابله با اين چالش بزرگ آماده است. ما در 3 سال اخير ديده‌ايم كه سرمربيگري كردن در منچستريونايتد كار سختي است. اين كاري نيست كه خيلي راحت به آن منتصب شويد و از پس آن بر آييد.»
   
رايان گيگز در اين سال‌ها 34 جام كسب كرده است. اين تعداد 9 جام از كل جام‌هاي كسب شده توسط همشهري آبي‌پوش آنها يعني منچستر سيتي بيشتر است. اسطوره باشگاه منچستريونايتد، از زمان جدايي فرگوسن به عنوان دستيار اول چه در دوران مويس و چه در دوران فان خال، روي نيمكت شياطين سرخ حضور داشته اما با آمدن مورينيو ديگر شاهد حضور گيگز روي نيمكت نخواهيم بود. آقاي خاص با گيگز مخالف است و ترجيح مي‌دهد دستيار هميشگي‌اش «روي فاريا» را در كنار خود داشته باشد. نشريه تايمز به دو دليل براي اتخاذ چنين تصميمي اشاره كرده است. اولي ترس مورينيو از احتمال جانشيني گيگز در آينده به جاي خودش است و دومي انتقاد مورينيو به حس وفاداري گيگز. مورينيو معتقد است كه گيگز در دوران حضور مويس و فان خال در يونايتد، نتوانست پشتيباني خوبي از اين دو مربي به عمل بياورد و در حساس‌ترين مقاطع، پشت‌شان را خالي كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون