• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3566 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۳ تير

آپشن‌ گل زدن يا گل نخوردن در قرارداد بازيكنان وجود دارد

وزارت ورزش در قرارداد بازيكنان يك بام و دو هوا دارد

رسول كربكندي پيشكسوت فوتبال

با آپشن‌هايي كه در قرارداد بازيكنان وجود دارد، همان پول گذشته پرداخت مي‌شود و اين دور زدن قانون و يك نوع يك بام و دو هوا از سوي وزارت ورزش است.
1-  آن زماني كه ويسي آمد درخواست كمك كرده بود و من هم اعلام كردم هر كمكي از دستم بربيايد انجام مي‌دهم. از آن به بعد هيچ اتفاق ديگري نيفتاد و نمي‌دانم مورد يا مشكلي وجود داشته كه ديگر تماس نگرفتند يا اتفاق ديگري رخ داده است. بودجه سپاهان نسبت به سال‌هاي گذشته بسيار كمتر شده است.
از بودجه سال‌هاي قبل اطلاعي ندارم اما بودجه امسال سپاهان 15 ميليارد است و شايد اين رقم نسبت به سال گذشته نصف شده باشد. پس طبيعي است كه با 15 ميليارد نمي‌توان بازيكنان گرانقيمت خريد.
2- از سوي ديگر تفكر ويسي هم، كار با بازيكنان جوان و گمنام است و چه بسا فقط او مي‌توانست با اين بودجه تيم را ببندد. بنابراين ويسي يك عده بازيكن از فصل گذشته را نگه داشته و يك‌سري بازيكن جديد خارجي و چند بازيكن جوان را به تركيب امسال تيم اضافه كرده است. كار بسيار سخت است.
از يك سو انتظار هواداران زياد است و از سوي ديگر سپاهان هزينه كمتري را نسبت به استقلال و پرسپوليس و حتي تراكتورسازي و گسترش انجام داده و طبيعي است كه كار سختي دارد. اميدوارم ويسي مثل فصل گذشته كه با بازيكنان جوان و گمنام به عنوان قهرماني رسيد امسال نيز در سپاهان تيم خوبي را درست كند و نشان دهد كه همواره مي‌تواند مربي خوبي باشد. او اين تجربه را دارد كه از بازيكنان جوان و جوياي نام تيم بزرگ بسازد اما قطعا كار سختي هم دارد.
3- اگر قرار است وزارت ورود كند چرا اين كار را از دو تيمي كه زيرنظر خودش هست شروع نمي‌كند؟ امسال اين دو تيم قطعا هزينه‌هاي زيادي را
كردند.
وجود آپشن‌هايي در قرارداد بازيكنان مانند گل زدن يا گل نخوردن در هر قراردادي وجود دارد. اين آپشن‌ها يك نوع دور زدن قانون است و اين گونه با اين نوع پيچاندن مي‌خواهند كاري كنند كه بازيكن به مبلغ مورد نظرش برسد.
يعني يك نوع اجبار براي باشگاه‌ها وجود دارد. شايد هم حسني وجود داشته باشد كه باشگاه از لحاظ فني به هدفش برسد اما همان پول گذشته پرداخت مي‌شود و اين دور زدن قانون و يك نوع يك بام و دو هوا از سوي وزارت ورزش است.
4- بنابراين معتقدم اگر وزارت مي‌خواهد كار را به صورت قانوني پيش ببرد بايد از خود استقلال و پرسپوليس شروع كند. اگر سقف قراردادي تعريف شد كه البته كارايي نداشت و ديديد كه به جاي پول، ماشين، ويلا و زمين و آپارتمان پرداخت كردند؛ به خاطر همين وضعيت اقتصادي‌اي بود كه الان وجود دارد و به نظرم اگر اين ارقام كنترل شود، مي‌تواند به فوتبال ما كمك كند. سپاهان يك دوره‌اي هزينه‌ها را كرد و قراردادهاي 400 ميليوني را دو برابر كرد. اما پس از آن پرسپوليس همين ارقام را ميلياردي كرد. اينكه سپاهان در آن زمان خرج‌هاي ميلياردي مي‌كرد شايد مهم نباشد بلكه مهم اين است كه هر سال يك تيم پرچم پرداخت‌هاي زيادي را در دستش مي‌گيرد و اين راه را ادامه مي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون