• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3567 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۴ تير

رييس‌جمهور در ديدار با دست اندركاران برجام :

بلند داد زدن امنيت ملي ما را تامين نمي‌كند

حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني شامگاه شنبه همزمان با 27 رمضان در ضيافت افطار با دست‌اندركاران برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) حاضر شد. مهم‌ترين محورهاي سخنان وي در جمع اهالي رسانه و اعضاي وزارتخانه‌هاي متفاوت دست اندركار توافق هسته‌اي به شرح زير است:
  اگر ارشادات، حمايت‌ها و دفاع قاطع مقام معظم رهبري نبود، در پيشبرد برجام با مشكل مواجه مي‌شديم.
  دوره پيش از برجام سپري شده است و اكنون رسانه‌هاي همگاني، دولت و مجلس و همه دلسوزان بايد به اين بينديشند كه چگونه مي‌توان از فضاي پسابرجام در راستاي منافع ملي بيش از پيش بهره گرفت.
   بلند داد زدن، امنيت و منافع ملي ما را تقويت نمي‌كند. آن چيزي كه قدرت ملي ما را افزايش مي‌دهد تقويت واقعي قدرت دفاعي، پيشبرد سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله، تحقيقات دفاعي و جذب سرمايه است اما طرح برخي شعارها، صرفا به دست آنهايي كه به دنبال ايران‌هراسي هستند، بهانه مي‌دهد و موضع آنها را تقويت مي‌كند.
   به دست‌اندركاران برجام مي‌گويم كه نبايد از برخي حملات بهراسيد و اين حركت‌ها نبايد در روحيه و عزم شما ذره‌اي خلل ايجاد كند.
   يك معناي ظاهري مذاكرات، نصيحت و بيانيه صادر كردن و همچنين اعلام شهر و زمان جلسه بعدي بود كه ممكن است اين نوع مذاكرات صدسال طول بكشد و اين حل و فصل نبود بلكه ادامه دعوا است. اما مذاكره به معناي واقعي اين است كه طرف‌هاي مذاكره كننده، در رسيدن به اهداف و مقاصد تعيين شده، قدم‌هاي مشخص و متقابلي بردارند.
   آغاز مذاكره‌اي جدي با طرف مقابل و با راهبرد برد- برد، يكي از راه‌هاي پايان دادن به اين وضعيت بود و اين مسير و راه را در انتخابات 92 به عنوان يك وعده به مردم مطرح كردم و مردم نيز درهمان انتخابات، به اين مسير و راهبرد راي دادند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون