• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3568 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۵ تير

جعفري دولت‌آبادي:

مسوولان شهري نقاط مشابه شهران را شناسايي كنند

اعتماد| دادستان عمومي و انقلاب تهران از تجربه موفق بازديد از زندان‌هاي تهران در ايام ماه مبارك رمضان توسط قضات دادستاني ياد كرد و با اشاره به بازديد خود از بند ۲۰۹ زندان اوين، از اطاله دادرسي در روند رسيدگي به پرونده‌هاي متهمان زنداني، به عنوان نقيصه‌اي عمده ياد كرد.
به نقل از دادسراي عمومي و انقلاب تهران، عباس جعفري دولت‌آبادي با ارايه توضيحاتي در خصوص ديدار هفته‌ گذشته‌ مسوولان عالي قضايي با مقام معظم رهبري در خصوص دو محور مهم مورد تاكيد ايشان توضيحاتي ارايه كرد و گفت: پس از گزارش رياست قوه قضاييه در خصوص وضعيت زندان‌ها و اقدامات صورت گرفته در اين زمينه، مقام معظم رهبري بر ضرورت و كنترل ورودي به زندان‌ها و كاهش مجازات حبس و نظارت بر اين امر از يك سو و نظارت بر اجراي كامل مجازات‌ها از سوي ديگر تاكيد كردند و به اعمال مساعدت به محكومان مالي به ويژه با مبالغ اندك، توصيه كردند.
به گفته جعفري دولت‌آبادي به ۱۴۰۰ نفر از محكومان زندان‌هاي تهران در ماه مبارك رمضان مرخصي داده شد. او همچنين از رفع مشكل مرخصي پايان حبس زندانيان در نتيجه صدور بخشنامه‌ رياست قوه قضاييه در اين خصوص خبر داد.
دادستان همچنين از وصول گزارشاتي داير بر بازگشت معتادان متجاهر به خيابان‌ها به ويژه در مناطق جنوب شهر تهران خبر داد و با معرفي اعتياد به عنوان آسيب اول كشور، بر ضرورت تداوم طرح جمع‌آوري اين‌گونه معتادان تاكيد كرد و افزود: اعتياد نوعي آسيب اجتماعي محسوب شده و هم بستر ارتكاب برخي جرايم را هموار مي‌سازد؛ لذا دادستاني تهران با تشكيل جلسات مشترك و همكاري سازمان‌هاي مرتبط اين موضوع را پيگيري خواهد كرد.
حادثه شهران و تشكيل پرونده در دادسراي جنايي موضوع ديگر مورد بحث دادستان تهران بود. جعفري دولت‌آبادي ضمن درخواست از مديران شهري در مورد شناسايي نقاط مشابه در سطح شهر تهران گفت: در جايي كه هزاران تن خاك جابه‌جا شده است همه دستگاه‌ها از جمله سازمان آب، اداره برق و گاز و مخابرات و شهرداري مكلف به پيگيري هستند تا اتفاق ناگواري مانند حادثه شهران پيش نيايد.
تصور كنيد اگر اين حادثه در يك منطقه پر رفت و آمد يا در ساعات پر تردد اتفاق مي‌افتاد، در نتيجه تلفات انساني افزايش مي‌يافت و خسارت زيادي را به دنبال داشت؛ لذا مديران شهري مكلف به شناسايي نقاط حادثه‌خيز تهران هستند و بايد براي جلوگيري از چنين حوادثي برنامه‌ريزي و پيشگيري كنند. شهروندان تهراني نبايد دغدغه بروز حادثه در نقاط مختلف شهر را داشته باشند و دادستاني تهران آمادگي دارد در اين موارد به دستگاه‌هاي مرتبط كمك كند. تداوم بازديدهاي هفتگي قضات ناظر از زندان‌هاي تهران، بازديد مستمر و روزانه از بندهاي زندان را تكليف ‌قضات ناظر بر زندان‌ها دانست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون