• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3568 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۵ تير

«كميل» با غلبه بر «هادي» نماينده سنگين وزن كشتي آزاد در المپيك شد

استراتژي خوب

وحيد جعفري روزنامه‌نگار

پرويز هادي كشتي‌گير خوب و سختكوشي است و هيچ‌كس نمي‌تواند منكر زحماتي كه او كشيده و افتخاراتي كه براي كشورمان كسب كرده شود؛ اما بايد قبول كند كه اين بار برخلاف دفعات قبل در كشتي رودررو، مغلوب كميل قاسمي شد و قرار هم بر اين بود كه فرد پيروز اين انتخابي، ملي‌پوش ايران در المپيك ريو باشد، پس بهتر است به انتخابي احترام گذاشته و او كه سال گذشته بازوبند پهلواني ايران را در دست داشت، منش پهلواني را با گفتن تبريك به حريف برنده خود نشان دهد. آزادكار آذربايجاني نبايد فراموش كند بازوبندي را به دست بسته كه روزگاري بر بازوي جهان پهلوان تختي بسته مي‌شد، از همين رو همه از اين كشتي‌گير انتظار دارند به رسم ادب پهلواني هم كه شده، به قوانين و افراد احترام بگذارد و شكست خود را به گردن ديگري نيندازد و خود هواداران معترضش را آرام كند.
قبل از اينكه مسابقه انتخابي برگزار شود به دليل پيشينه هادي و قاسمي و مسابقاتي كه پيش از اين برگزار كرده بودند، تصور بيشتر كارشناسان اين بود كه پرويز هادي پيروز اين ميدان خواهد شد؛ اما كميل قاسمي با استراتژي مناسب و درست خود توانست دو مسابقه از سه مسابقه انتخابي را از هادي ببرد و المپيكي شود و شايد اين براي كاروان و ورزش ايران در المپيك بهتر باشد، چرا كه كميل صاحب مدال نقره جهاني است و تجربه حضور در المپيك و بالا رفتن از سكوي سوم اين رويداد را دارد.
چيزي كه مشخص است اينكه كميل ناآماده به كشتي‌گيران درجه دو هم مي‌بازد، در حالي كه پرويز با توجه به توان بدني بالاي خود، در صورت ناآماده بودن هم به كشتي‌گيران درجه دو نخواهد باخت؛ اما همين پرويز هادي در اوج آمادگي هم احتمال اينكه در برابر كشتي‌گيران درجه يك دنيا به پيروزي برسد و در ميدان بزرگي چون جهاني و المپيك ايران را صاحب مدال كند، زياد نيست و اين در حالي است كه كميل قاسمي نشان داده در صورت آماده بودن در ميادين بزرگ و كشتي‌هاي حساس مي‌تواند كشتي‌گيران درجه يك دنيا را مغلوب كرده و براي كشورمان كسب افتخار كند و اين است تفاوت قاسمي با هادي.
پس براي ورزش ايران بهتر بود كه كميل در اين ديدار پيروز شود كه با تكيه بر توان فني و هوش بالاي خود، موفق به اين كار شد و حالا تنها بايد آماده شود تا در ريو براي ايران كسب مدال كند.
كميل قاسمي در مبارزه با پرويز هادي يك بار ديگر قابليت‌هاي فني خود را نشان داد و با تاكتيكي مناسب و استفاده از تكنيك زير‌گيري در زمان و موقعيتي كه بايد از آن بهره مي‌برد، توانست بر هادي غلبه كند و يك بار ديگر مسافر المپيك شود.
قاسمي همين كه توانست از جهنم پرويز هادي عبور كند يعني اينكه كشتي‌گير كاربلدي است و حالا بيشتر از هر زمان ديگري بايد به موفقيت او در بازي‌هاي تابستاني برزيل اميدوار بود. او تنها بايد خوب آماده شود تا صياد يكي از مدال‌هاي المپيك ريو باشد. با ملي‌پوش شدن كميل، تيم ملي كشتي آزاد ايران در برزيل يكدست‌تر خواهد بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون