• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3569 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۹ تير

رهبر معظم انقلاب :

حقوق های غیرمنصفانه و ظالمانه از بیت‌المال، نامشروع و گناه است

در گذشته قطعا کوتاهی ها و غفلت‌هایی شده که باید جبران شود اما مسوولان موضوع حقوق های نامشروع را به طور جدی پیگیری کنند

مردم مسلمان و خداجوي ايران، به شكرانه يك ماه روزه‌داري و بندگي و عبادت خداوند متعال، نماز عيد سعيد فطر را با شكوه فراوان، در سراسر كشور برگزار كردند. اوج اين حضور و شكرگزاري، در مصلاي امام خميني تهران بود كه نماز عيد سعيد فطر به امامت ولي امر مسلمين حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اقامه شد.
رهبر انقلاب اسلامي در خطبه اول نماز، ضمن تبريك عيد سعيد فطر به ملت ايران و امت بزرگ اسلامي، ماه رمضان امسال در كشور را پر از معنويت، توجه، توسل، خشوع و تضرع خواندند و گفتند: ما مسوولان بايد به دل‌هاي نوراني اين مردم مومن غبطه بخوريم و البته خدا را شكرگزار باشيم اما از طرف ديگر بايد بدانيم كه در قبال مردم مومن كشور چه مسووليت سنگيني داريم.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، روزه‌داري مردم به‌ويژه جوانان و نوجوانان در بلندترين و گرم‌ترين روزهاي سال را از جلوه‌هاي زيباي ماه مبارك رمضان امسال برشمردند و افزودند: البته دست‌هاي خبيثي سعي كردند نوجوانان را به روزه‌خواري بكشانند كه به لطف الهي موفق نشدند و در آينده نيز موفق نخواهند شد.  ايشان خاطرنشان كردند: اين موضوع بايد مردم و مسوولان كشور را بار ديگر متوجه كند كه دشمنان خبيث ايران اسلامي براي دور كردن نسل بالنده كشور از دين چه برنامه‌هايي دارند اما برنامه‌ريزي امسال بدخواهان، با هوشياري مردم به شكست انجاميد. رهبر انقلاب اسلامي، برگزاري راهپيمايي عظيم روز قدس در هواي بسيار گرم به‌خصوص در استان‌هاي جنوبي كشور را جلوه زيباي ديگر و يكي از كارهاي بزرگ و مجاهدت مردم در ماه مبارك رمضان دانستند و گفتند: مردم با اين حضور گسترده و بلند كردن فرياد خود در قبال مساله مهم فلسطين، در واقع اعلام كردند كه اگر برخي دولت‌هاي اسلامي به آرمان فلسطين خيانت يا برخي دولت‌ها كوتاهي مي‌كنند يا برخي ملت‌ها از اين موضوع بي‌خبر هستند، اما ملت ايران حاضر است در مقابل همه دشمنان بايستد و مساله فلسطين را زنده كند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، ماه رمضان امسال را نمايشگاه بزرگي از جلوه‌ها و نشانه‌هاي معنويت مردم خواندند و با اشاره به برگزاري جلسات با شكوه قرآني در حرم‌هاي مطهر كه به بهترين وجه در رسانه ملي منعكس شد، افزودند: يكي ديگر از اين جلوه‌ها، پديده رو به گسترش افطاري‌هاي مردمي در شهرهاي مختلف و به‌ويژه در مناطق مختلف تهران بود كه اين معنويت و روحيه خدمتگزاري به مردم، انصافا هر فردي را تحت تاثير قرار مي‌دهد.
ايشان، پديده حسنه افطاري‌هاي مردمي را در مقابل افطاري‌هاي مسرفانه و مترفانه دانستند و خاطرنشان كردند: متاسفانه برخي دستگاه‌ها اقدام به پديده زشت افطاري‌هاي پر هزينه در هتل‌ها براي افراد غير مستحق كردند كه بايد گفت افطاري‌هاي ساده و مردمي به افراد مستحق و رهگذران در مقابل اين موضوع قرار دارد. رهبر انقلاب اسلامي، «توزيع افطاري در خانه نيازمندان به‌وسيله جواناني كه نام خود را» كوچه‌گردانان عاشق «گذاشته‌اند»، «برگزاري جلسات پر شكوه دعا و مناجات در مساجد، حسينيه‌ها و مزار شهدا به‌ويژه در شب‌هاي احيا»، «سنت رو به رشد و مبارك اعتكاف در دهه آخر رمضان» و «اقدام برخي پزشكان در معاينه رايگان بيماران در ماه رمضان» را جلوه‌هاي زيباي ديگري از ماه رمضان دانستند و تاكيد كردند: اين‌چنين رمضاني قطعا موجب جلب رحمت الهي خواهد شد.  
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در خطبه دوم نماز، با اشاره به انفجارهاي تروريستي در روزهاي اخير در عراق، تركيه، بنگلادش و برخي كشورهاي ديگر، گفتند: متاسفانه امسال عيد فطر مسلمانان در برخي كشورها به دست تروريست‌هايي كه مي‌خواهند «اسلام جعلي و بدلي» را دستور اربابان خود جايگزين «اسلام واقعي» كنند تبديل به عزا شد، و اين جنايات، نتيجه پرورش دادن تروريست‌ها به‌وسيله دستگاه‌هاي امنيتي امريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي است.
ايشان با تاكيد بر اينكه جرم كشتار انسان‌هاي بي‌گناه در منطقه متوجه حاميان تروريست‌هاي تكفيري است كه البته خود آنها نيز به‌تدريج در حال آسيب ديدن از تروريزم هستند اما اين گناه و جرم آنها فراموش نخواهد شد. رهبر انقلاب اسلامي، برافروخته بودن شعله‌هاي جنگ و ناامني در كشورهاي منطقه از جمله سوريه، ليبي و يمن را مايه تاسف خواندند و افزودند: مردم يمن اكنون يكسال و سه ماه است كه در زير بمباران‌ها قرار دارند اما بايد به اين مردم و رهبري حكيمانه آنان آفرين گفت كه در چنين شرايطي و در هواي گرم، راهپيمايي روز جهاني قدس را با عظمت برگزار كردند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اينكه هدف اصلي قدرت‌هاي استكباري از به‌راه انداختن جنگ و ناامني و تروريسم در منطقه، به فراموشي سپرده شدن مساله فلسطين است، گفتند: مبارزه براي آزادي فلسطين يك مبارزه اسلامي و همگاني است كه ادامه اين حركت، وظيفه همه مسلمانان است و قرار دادن موضوع فلسطين در چارچوب يك موضوع داخلي و عربي صرف، كاري غلط است.
ايشان در بخش پاياني خطبه دوم نماز عيد فطر، به موضوع حقوق‌ها و برداشت‌هاي غيرمنصفانه و ظالمانه اشاره كردند و با تاكيد بر اينكه چنين برداشت‌هاي نامشروعي از بيت المال، گناه و خيانت به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي است، افزودند: در اين موضوع، در گذشته، قطعا كوتاهي‌ها و غفلت‌هايي شده است كه بايد جبران شود اما مسوولان بايد موضوع حقوق‌هاي نامشروع را بطور جدي پيگيري كنند و اينگونه نباشد كه سر و صدايي به پا و بعد هم قضيه به فراموشي سپرده شود.
رهبر انقلاب اسلامي با تمجيد از مواضع رييس‌جمهور و روساي قواي مقننه و قضاييه مبني بر برخورد و پيگيري قاطعانه با اين پديده زشت، خاطرنشان كردند: در اين موضوع، بايد دريافت‌هاي نامشروع باز گردانده شود و افرادي كه مرتكب بي‌قانوني شده‌اند، مجازات و افرادي هم كه از قانون سوءاستفاده كرده‌اند، بركنار شوند، زيرا آنان لياقت حضور در مراكز و مسووليت‌ها را ندارند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اينكه دشمنان نظام اسلامي تلاش دارند تا از اين موضوع، مستمسكي بر ضد نظام ايجاد كنند، گفتند: افرادي كه دريافت‌هاي نامشروع داشته‌اند در مقايسه با مديران پاك‌دست نظام، اندك هستند اما همين اندك نيز، مضرّ و عيب است و بايد برطرف شود. ايشان يكي از علل وقوع پديده زشت حقوق‌هاي نامشروع را آسيب‌هاي ناشي از «مستي اشرافي‌گري» دانستند و تاكيد كردند: هنگامي كه در جامعه، «اشرافي‌گري، اسراف و تجمل»، ترويج مي‌شود، نتيجه آن بروز پديده‌هاي زشتي همچون دريافت‌هاي نامشروع است.
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد مجدد بر لزوم برخورد جدي با اين موضوع خاطرنشان كردند: مساله عزل و بركناري و بازگرداندن اموال به بيت‌المال بايد در دستور كار مسوولان باشد، زيرا افكار عمومي نسبت به اين موضوع حساس است و اگر پيگيري لازم نشود، از اعتماد مردم به نظام اسلامي كاسته خواهد شد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، كاهش اعتماد مردم به نظام را فاجعه خواندند و تاكيد كردند: مسوولان بايد با پيگيري و اقدامات قاطعانه، اعتماد مردم را حفظ كنند.
فراموش شدن فلسطين، هدف امريكا از فاجعه‌آفريني در منطقه
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي پيش از ظهر چهارشنبه در ديدار مسوولان نظام و جمعي از قشرهاي مختلف مردم، منبع اصلي جنگ، ناامني و تروريزم در منطقه و دنياي اسلام را قدرت‌هاي استكباري و در رأس آنها امريكا دانستند و با تاكيد بر اينكه هدف آنها، ايجاد فضاي تنفس براي رژيم صهيونيستي و به فراموشي سپرده شدن موضوع محوري فلسطين است، گفتند: تنها راه مقابله با اين توطئه‌ها، شناخت دشمن واقعي و ايستادگي است و ملت ايران نشان داده است كه تنها راه پيشرفت، ايستادگي است.  رهبر انقلاب اسلامي با تبريك عيد سعيد فطر، به شرايط كنوني دنياي اسلام و كشتار، ناامني و انفجارهاي خونين در منطقه اشاره كردند و گفتند: يكي از مسائل مهم، شناخت منبع خبيث و نامبارك مشكلات امروز امت اسلامي و دست‌هاي پنهاني است كه تروريزم را ترويج مي‌كنند.  حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به اعلام برائت ظاهري همه كشورها و قدرت‌ها از تروريزم و تشكيل ائتلاف دروغين مبارزه با تروريزم خاطرنشان كردند: برخلاف ادعاهاي ظاهري قدرت‌ها، آنها در عمل تروريزم را حمايت و ترويج مي‌كنند.
ايشان با يادآوري حضور سفير امريكا در جمع معترضان در روزهاي اول قضاياي سوريه و زمينه‌سازي براي تبديل منازعه سياسي اين كشور به يك جنگ داخلي، افزودند: يك منازعه سياسي را تبديل به برادركشي كردند و سپس با حمايت مالي و تسليحاتي و با درآمدهاي نفتي حرام، افرادي را از مناطق مختلف، به سوريه و عراق آوردند و ناامني‌ها و گرفتاري‌هاي امروز منطقه را ايجاد كردند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تاكيدهاي مكرر مبني بر دشمني امريكا با ملت ايران، دليل آن را ۳۷ سال تجربه و شناخت دانستند و خاطرنشان كردند: امريكا، از همان ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، كمر به دشمني با امام بزرگوار (ره) و حركت عظيم او بست كه اين دشمني تا به امروز نيز ادامه دارد اما با بيداري ملت، هوشياري دولت و آمادگي مسوولان، نقشه‌هاي امريكا عملي نشده است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اينكه امت اسلامي نيازمند شناخت دشمن و آگاهي از طراحي‌هاي او است، افزودند: نمونه ديگري از تلاش براي تبديل منازعه سياسي به جنگ داخلي را در بحرين شاهد هستيم. ايشان تاكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران در مسائل بحرين هيچ دخالتي نكرده و نخواهد كرد اما اگر آگاهي و خرد سياسي در اين كشور وجود دارد نبايد بگذارند منازعه سياسي تبديل به جنگ داخلي شود و نبايد مردم را در مقابل هم قرار دهند. رهبر انقلاب اسلامي علت اصلي طراحي‌ها و فاجعه‌آفريني‌هاي استكبار جهاني و در رأس آن امريكا در منطقه را، به فراموشي سپرده شدن مساله فلسطين دانستند و گفتند: آنها مي‌خواهند وجود يك جغرافيا و يك ملت را انكار كنند در حالي كه فلسطين، داراي تاريخ هزاران ساله، و ملت فلسطين نيز صاحب يك سرزمين است و نمي‌توان اين واقعيات را انكار كرد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: رژيم صهيونيستي قطعاً سيلي، فشارهايي را كه به ملت مظلوم و در محاصره فلسطين وارد مي‌كند، خواهد خورد. ايشان افزودند: مساله فلسطين، مساله محوري دنياي اسلام است و هيچ‌يك از كشورهاي اسلامي و حتي كشورهاي غيراسلامي برخوردار از وجدان انساني، نبايد آن را فراموش كنند.
رهبر انقلاب اسلامي به شرايط يمن و بمباران روزمره خانه‌هاي مردم، بيمارستان‌ها، مساجد و زيرساخت‌ها اشاره و تاكيد كردند: متجاوز بايد دست از تجاوز بردارد و دنياي اسلام نيز بايد متجاوز را كه به يك دليل واهي، مردم يمن را مورد تهاجم قرار داده است، تنبيه كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به ايستادگي ملت ايران گفتند: پيشرفت‌هاي ايران اسلامي نتيجه ايستادگي است و اگر ملت ايران در مقابل قدرت‌ها تسليم مي‌شد، پيشرفت‌هاي امروز نصيب او نمي‌شد. ايشان، «ايستادگي و مقاومت، تقويت ساخت داخلي و عزم و اراده ملي و ارتباط با خدا» را، عوامل اصلي پيشرفت برشمردند و خاطرنشان كردند: اگر ملتي به‌واسطه ايمان، مستحكم شد و فقط به خدا توكل كرد و از غيرخدا نهراسيد، به سمت اهداف عالي خود حركت خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون