• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3569 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۹ تير

جاده‌ها كشش اين همه تردد را ندارند

بيش از 400 هزار تردد در جاده‌هاي شمالي

اعتماد| سرهنگ مسلم شيرمحمدي، كارشناس راهنمايي و رانندگي كشور در گفت‌وگو با «اعتماد» در تشريح دلايل بسته شدن مسيرهاي منتهي به شهرهاي شمالي كشور در تعطيلات اخير گفت: «آغاز تابستان امسال مصادف شده بود با شروع ماه رمضان كه طبيعتا باعث كاهش سفرها مي‌شود. درحقيقت عيد فطر امسال و مقارن شدن آن با روز جمعه بهترين فرصت براي آغاز سفرهاي تابستاني شد.» وي گفت: ما پيش‌بيني افزايش تردد در مسيرهاي منتهي به شهرهاي شمالي را داشتيم ولي با اين وجود حجم ترددها به قدري زياد بود كه خارج از تصور ما بود و ما را غافلگير كرد. شيرمحمدي با ذكر اينكه يكي از دلايل بروز اين مشكل و ساعت‌ها توقف خودروها در جاده‌هاي ياد شده، عدم اطلاع‌رساني درست و به موقع براي جلوگيري از ادامه تردد مردم به جاده‌هاي شمالي بوده است، گفت: اگر مردم از همان روز اول و ساعت‌هاي بعد از نماز عيد فطر، از وضعيت راه‌ها مطلع مي‌شدند مسلما اين وضعيت پيش نمي‌آمد و خيلي‌ها از سفر منصرف مي‌شدند.
وي درپاسخ به اين سوال كه آيا آماري از مقدار تردد خودروها در مسيرهاي منتهي به شهرهاي شمالي در اين سه روز وجود دارد يا خير، گفت: براساس آمار ثبت شده توسط دستگاه‌هاي ركورد گير، تنها در روز پنجشنبه بيش از 160 هزار تردد در سه مسير فيروزكوه، هراز و چالوس ثبت شده، اين آمار در كل اين مدت به بيش از 400 هزار تردد مي‌رسد، درحالي كه روزانه در اين سه مسير به طور استاندارد، حداكثر صدهزار خودرو مي‌توانند تردد داشته باشند، به بياني در روز پنجشنبه بيش از 60 درصد بيشتر از ظرفيت جاده وارد مسير شده بودند.
شيرمحمدي، در ادامه به عنوان راهكاري براي حل مشكل دايمي تردد در جاده‌هاي شمالي كشور گفت: در درجه اول بايد فكري براي جاده‌هاي ياد شده كرد، چرا كه اصولا اين جاده‌ها كشش اين همه تردد را ندارند. ثانيا بايد در زمان بروز چنين مواردي، به سرعت به مردم اطلاع‌رساني كرد تا بتوانند تصميم‌گيري درستي داشته باشند و بالاخره اينكه اگر تعطيلات كشورمان به جمعه و شنبه‌ها تغيير كند، مردم فرصت بيشتري براي مسافرت خواهند داشت و ديگر با هر تعطيلاتي براي مسافرت، به جاده‌ها هجوم نمي‌آورند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون