• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3570 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۰ تير

پاي پليس فتا هم به كنكور ارشد پزشكي باز شد

كارنامه‌هاي تقلبي بحران جديد كنكور ارشد پزشكي

اعتماد| كنكور ارشد رشته پزشكي كه با اشتباهات موجود در ضرايب درس‌ها خبرساز شده بود حالا درگير به جريان انداختن پرونده «كارنامه‌هاي تقلبي» است. روز گذشته رييس مركز سنجش آموزش پزشكي با اشاره به رسيدگي به اعتراضات داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد گروه پزشكي، از تهيه نامه براي دفتر حقوقي وزارت بهداشت جهت پيگيري كارنامه‌هاي تقلبي خبر داد.  
محمد حسين پوركاظمي پيش‌تر اعلام كرده بود: «در چند روز اخير در فضاي مجازي تصاويري از كارنامه‌هاي ساختگي منتشر شده است كه نمره‌ها و رتبه‌هاي موجود در آنها با نمره و رتبه واقعي داوطلبان متفاوت است و همين موجب شده كه داوطلبان به دليل مقايسه رتبه‌هاي خود با آن دچار سردگمي شوند و موجب اعتراض آنها به وزارت بهداشت نيز شده است.» او روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر با اشاره به اينكه اين موضوع در حال پيگيري قضايي است، گفت: «ما معتقديم از فضاي مجازي سوءاستفاده شده است و كارنامه‌هاي غيرواقعي براي داوطلبان ارايه شده و ذهن آنها را مشوش كرده است. به همين منظور نامه‌اي به همراه مدارك لازم به دفتر حقوقي وزارت بهداشت داده شده است تا آنها از پليس فتا كمك بگيرند و به اين مساله رسيدگي شود. در حال حاضر افرادي كه اين كار را كرده‌اند اعلام كرده‌اند كه از سايت‌هاي آنها سوءاستفاده شده و ما نيز اعلام كرديم مراجع قانوني به آن رسيدگي مي‌كند.» مشاور وزير و رييس مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت در گفت‌وگو با «اعتماد» با تاييد اين موضوع كه پروژه كارنامه‌هاي جعلي به پليس فتا واگذار مي‌شود، مي‌گويد: «كارنامه‌هاي جعلي ارشد در يكي دو رشته كنكور پزشكي از طريق برخي سايت‌ها منتشر شدند. پيگيري‌ها مشخص كرده كه يك موسسه آموزشي كارشناسي ارشد در واقع آتش‌بيار معركه بوده است.»
عباس زارع‌نژاد با اشاره به اينكه چند سال قبل هم در آزمون دستياري چنين اتفاقي رخ داده بود، توضيح مي‌دهد: «گاهي با عوض شدن منابع و سوالات كنكور، برخي موسسات متضرر مي‌شوند و وقتي مي‌بينند حد نصاب رتبه‌هاي دانشجويان‌شان افت كرده، با فضاسازي سعي مي‌كنند كه اصل آزمون و عملكرد وزارتخانه را زيرسوال ببرند. ما هميشه تغييرات در منابع را اعلام مي‌كنيم تا داوطلبان در جريان آخرين تغييرات باشند اما برخي موسسات همچنان رويه قديمي خود را دنبال مي‌كنند. چند سال قبل موسساتي سعي كردند تا در زمان اعلام نتايج آزمون دستياري جوسازي كنند كه از آنها شكايت شد و يكي دو موسسه هم به همين دليل تعطيل شدند. اين‌بار هم اسنادي هست كه يك موسسه آموزشي در جريان انتشار كارنامه‌هاي جعلي دست داشته كه همان‌گونه كه گفته شد اين موضوع از طريق دفتر حقوقي وزارت بهداشت و پليس فتا پيگيري مي‌شود.» به جز مشكل كارنامه‌هاي جعلي، مركز سنجش آموزش پزشكي اعلام كرده است كه برخي اعتراضات داوطلبان كنكور ارشد وارد بوده و باتوجه اين اعتراضات اصلاح مورد نظر روي كليد و نمره نهايي اعمال شده.
پوركاظمي در اين خصوص گفته است: «ايجاد بانك سوالات در ساختمان جديد مركز سنجش آموزش پزشكي پيگيري مي‌شود و با توجه به امكانات جديدي كه داده مي‌شود اميدواريم اين مشكلات كاهش يابد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون