• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3582 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ مرداد

عدد نوشت

رشد انهدام كالاهاي  فاقد مجوز مصرف

مديرعامل سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليكي از رشد 58 درصدي امحاي كالاهاي فاقد استاندارد و مجوز بهداشت در چهار ماهه ابتداي سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. به گزارش سازمان اموال تمليكي، امين دليري با اعلام اين خبر افزود: براساس قانون تاسيس سازمان، كالاهاي قاچاق قطعيت يافته و نيز كالاهاي متروكه گمركات كشور جهت تعيين تكليف به سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليكي اعلام مي‌گردد و اين سازمان در صورت عدم كسب مجوزهاي بهداشتي و صلاحيت استاندارد، در راستاي صيانت از سلامت جامعه و مصرف‌كنندگان، اقدام به انهدام آن كالاها مي‌كند كه در چهار ماهه ابتداي سال جاري بيش از 41 ميليارد و 165 ميليون ريال كالا را با حضور مسوولان ذي‌ربط منهدم كرده است، با توجه به حجم انبوه ورود كالا از گمركات استان هرمزگان به كشور، بيشترين ميزان انهدام را از لحاظ ريالي در اين استان داشته‌ايم.
خريداري گندم مازاد بر نياز كشاورزان

 


از آغاز فصل برداشت تاكنون، هشت ميليون و ۲۱۱ هزار تن گندم مازاد بر نياز كشاورزان به صورت تضميني خريداري شده كه اين ميزان خريد در مقايسه با سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است. به گزارش فارس و به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت جهاد كشاورزي، در حالي كه هنوز چند ماه تا پايان خريد تضميني گندم كشاورزان باقي است، خريد امسال تاكنون حدود 150 هزارتن بيش از كل خريد سال 94 بوده است. براساس اين گزارش، ارزش گندم خريداري شده از كشاورزان 10 هزار و 495 ميليارد تومان بوده كه تاكنون مبلغ پنج هزار و 577 ميليارد تومان آن به گندم‌كاران پرداخت شده است. براساس اين گزارش، تاكنون استان‌هاي خوزستان با يك ميليون و 396 هزارتن، گلستان با يك ميليون و 266 هزارتن و فارس با 810 هزارتن تاكنون بيشترين ميزان گندم را از كشاورزان خريداري كرده‌اند.
 
كاهش قيمت نفت در هفته گذشته

قيمت نفت در آخرين روز معاملات بازارهاي جهاني به 69/45دلار كاهش يافت و كاهش 4 درصدي را طي هفته گذشته ثبت كرد، مازاد توليد و فعال شدن تعدادي از دكل‌هاي نفتي امريكا عامل كاهش قيمت بود. به گزارش فارس و به نقل از رويترز، قيمت نفت در روز جمعه، آخرين روز معاملات بازارهاي جهاني كاهش يافت در نتيجه نوسانات قيمت نفت در هفته گذشته كاهش 4 درصدي را ثبت كرد. يكي از عوامل اين كاهش افزايش تعداد دكل‌هاي نفتي امريكا براي چهارمين هفته متوالي است كه بر نگراني‌ها در مورد اشباع بازارهاي نفتي افزوده است. قيمت نفت برنت پيش از انتشار گزارش بيكر هيوز در مورد دكل‌هاي نفتي امريكا به علت نگراني در مورد عرضه بيشتر نفت عراق كاهش يافت و قيمت اين نوع نفت به كمترين رقم در دو ماه گذشته رسيد. گزارش بيكر هيوز، بزرگ‌ترين شركت خدمات نفتي امريكا نشان داد كه حفاران امريكايي در هفته گذشته 14 دكل ديگر را فعال كردند و تعداد دكل‌هاي فعال اين كشور به 371 عدد رسيد.
 
ضريب نفوذ اينترنت

معاون نوآوري و فناوري وزير ارتباطات گفت: ايجاد يك پيام‌رسان ايراني در دستور كار جدي وزارت ارتباطات در شوراي‌عالي فضاي مجازي است، اما هدف راه‌اندازي يك پيام‌رسان دولتي نيست. به گزارش فارس، اميرحسين دوايي اظهار داشت: ايجاد پيام‌رسان ايراني در دستور كار جدي وزارت ارتباطات و شوراي‌عالي فضاي مجازي است. دوايي همچنين با اشاره به آمارهاي ارتباطي در ايران گفت: در حال حاضر 37 ميليون كاربر اينترنت در كشور وجود دارد و ضريب نفوذ اينترنت 47 درصد است. معاون فناوري و نوآوري وزير ارتباطات ادامه داد: تعداد مشتركان اينترنت پرسرعت در ايران 9/27 ميليون نفر است كه از اين تعداد 19 ميليون مشترك سيار و 8/8ميليون مشترك اينترنت ثابت هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها