• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3582 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ مرداد

16 كشته در واژگوني اتوبوس در جاده چالوس

تصادف اتوبوس دانشجويان و حريق خودروي دانش‌آموزان معلول

اعتماد| واژگوني يك دستگاه اتوبوس مسافربري در جاده چالوس، 16 كشته و 12 مصدوم برجاي گذاشت. در اين حادثه كه بامداد ديروز در سه‌راهي ديزين محور چالوس - كرج رخ داد، ابتدا اتوبوس به دليل تخطي راننده از سرعت مجاز به تير چراغ برق حاشيه جاده برخورد كرد و پس از واژگون شدن از حركت ايستاد. اين اتوبوس با 28 سرنشين از عباس‌آباد به سمت تهران در حركت بود كه در ساعت 2:50 بامداد شنبه دچار حادثه شد. سخنگوي سازمان امداد و نجات كشور با بيان اين موضوع درباره آخرين جزييات تلفات حادثه گفت: «از زمان اطلاع وقوع حادثه به هلال احمر، 36 امدادگر در قالب 12 نفر به محل اعزام و متوجه شدند كه 15نفر از كشته شده‌ها در محل جان خود را از دست داده و 13 نفر ديگر مصدوم شدند كه بلافاصله، ابتدا به درمانگاه نسا و سپس به بيمارستان شهيد مدني كرج منتقل شدند. » به گفته مصطفي مرتضوي يكي از مصدومان در بيمارستان جان خود را از دست داد تا چند ساعت پس از وقوع حادثه، تعداد كشته شده‌ها به 16 نفر افزايش يابد. تاكنون مشخص شده است كه 13 نفر از كشته شده‌ها مرد و دو نفر ديگر زن هستند.   همزمان رييس مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راهور ناجا علت وقوع حادثه را «عدم توانايي راننده در كنترل وسيله نقليه و تخطي از سرعت مجاز» اعلام كرد و به ايسنا گفت: «اين حادثه، پس از آن اتفاق افتاد كه راننده به دليل سرعت غيرمجاز، كنترل اتوبوس را در پيچ راه سه‌راهي ديزين از دست داد و پس از واژگوني و برخورد با تير برق متوقف شد.» به گفته سرهنگ رحماني، سرنشينان اتوبوس متعلق به سازمان يا نهاد خاصي نبودند و از عباس آباد به سمت تهران حركت مي‌كردند. پزشكي قانوني البرز نيز پس از وقوع حادثه از انتقال اجساد كشته شده‌ها به اين مركز خبر داده و گفته است كه اقدامات براي شناسايي هويت كشته شده‌ها آغاز شده است.

21 مصدوم در تصادف اتوبوس دانشجويان با كاميون
تصادف مرگبار در جاده چالوس در حالي است كه صبح ديروز، يك دستگاه اتوبوس حامل دانشجويان نيز كه از اصفهان به سمت شيراز در حركت بود با يك دستگاه كاميون تصادف كرد و 21 مصدوم برجاي گذاشت. مدير مركز حوادث و فوريت‌هاي پزشكي استان اصفهان علت وقوع حادثه را «خواب آلودگي راننده اتوبوس» اعلام كرد و به فارس گفت: «پس از تصادف، اتوبوس به حاشيه جاده رانده شده بود كه با حضور 7 واحد اورژانس، به سرعت عمليات امداد آغاز و 21 مصدوم حادثه كه 11 مرد و 10 زن بودند از اتوبوس بيرون كشيده شده و به بيمارستان منتقل شدند.» به گفته غفور راستين، 8 نفر از مصدومان به بيمارستان اميرالمومنين شهرضا و 13 نفر ديگر به بيمارستان آباده منتقل شدند.

حريق اتوبوس دانش‌آموزان معلول در اردوي شمال
36 دانش‌آموز معلول ناحيه 4 كرج كه براي اردو عازم سفر شده بودند با آتش گرفتن اتوبوس‌شان دچار حادثه شدند. مدير روابط عمومي آموزش و پرورش البرز گفت: «چهارشنبه گذشته، 36 دانش‌آموز استثنايي دوره دبيرستان ناحيه 4 كرج عازم اردوي شمال شدند اما روز جمعه، هنگام بازگشت، اتوبوس‌شان در 60كيلومتري قزوين دچار مشكل فني شد و آتش گرفت.» علي طاهري به نجات دانش‌آموزان اشاره كرد و افزود: «تمام دانش‌آموزان با كمك سرپرستار و مدير اردو از اتوبوس خارج شدند و با اتوبوسي كه شركت مربوطه تهيه كرد به تهران اعزام شدند و در سلامت كامل، نزد خانواده شان بازگشتند.» پليس راه، علت وقوع اين حادثه را «نقص فني موتور اتوبوس ولوو  B۱۲» اعلام كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها