• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3583 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۴ مرداد

«علي موش» در دام پليس

«علي موش» در دام پليس

اعتماد| مجرمي سابقه‌دار مشهور به «علي موش» كه در پوشش‌هاي مختلف، اقدام به ده‌ها فقره سرقت و گوشي‌قاپي كرده بود از سوي پليس شناسايي و دستگير شد. او در بازجويي‌ها گفته است كه دو سال پيش، خانواده‌اش از جرايمش باخبر شده و او را از خانه بيرون كردند.
رسيدگي به اين پرونده از 17 خرداد امسال با اطلاع پليس از وقوع يك فقره سرقت از دبيرستاني پسرانه در خيابان پاسداران آغاز شد. با حضور ماموران در محل مشخص شد مردي با معرفي خود به عنوان اولياي يكي از دانش‌آموزان، وارد مدرسه شده و پس از سرقت گوشي همراه و لپ‌تاپ دو معلم از محل متواري شده است. ماموران پرونده‌اي با موضوع «سرقت از اماكن» تشكيل دادند و براي رسيدگي به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ فرستادند. كارآگاهان اين پايگاه در آغاز تحقيقات به بررسي دوربين‌هاي مداربسته دبيرستان پرداختند و متوجه شدند كه سارق مردي 38 ساله با موهاي كم‌پشت، قدي متوسط و عينك موشي به چشم است كه به گفته معلمان مدرسه، با ادعاي پرداخت شهريه فرزندش وارد دبيرستان شده و پس از 45 دقيقه با سرقت گوشي و لپ‌تاپ، فرار كرده است.
رسيدگي به پرونده ادامه داشت كه مالباخته‌هاي ديگري نيز كه به شيوه مشابه مورد سرقت در محل كار خود قرار گرفته بودند به پليس مراجعه كردند. شكايت همه آنها حكايت از آن داشت كه تمامي سرقت‌ها، مردي تحت پوشش پيك موتوري به دفاتر نمايندگي بيمه، مراكز درماني، آموزشي و شركت‌هاي خصوصي مراجعه كرده و در غفلت كارمندان، اموال آنها را دزديده است. يكي از مالباخته‌ها به كارآگاهان گفت: «28 بهمن پارسال مردي جوان تحت پوشش پيك موتوري به شركت‌مان آمد تا بسته‌اي را به مدير شركت تحويل دهد. او دقايقي در شركت ماند اما پس از خروج، متوجه شديم يك گوشي و يك تبلت سرقت شده.» مالباخته ديگري نيز گفت: «مدتي پيش، مردي به بهانه بيمه كردن خودرو‌اش وارد دفتر نمايندگي‌ام شد. من داشتم با تلفن صحبت مي‌كردم و گوشي همراهم روي ميز بود. وقتي آن مرد از دفتر خارج شد، متوجه سرقت گوشي‌ام شدم.»
همزمان با شناسايي ده‌ها مالباخته ديگر، تصاوير دوربين‌هاي مداربسته برخي محل‌هاي سرقت مورد بازبيني قرار گرفت و چهره متهم به دست آمد. بانك اطلاعاتي پليس نشان مي‌داد او از مجرمان سابقه‌دار در زمينه كش‌روي و سرقت است كه در سال 93 نيز به همين جرم دستگير و روانه زندان شده بود. به اين ترتيب محل سكونت متهم شناسايي و تيمي از ماموران به آنجا اعزام شدند. با اين حال خانواده متهم گفتند كه پس از اطلاع از اقدامات مجرمانه متهم، او را از خانه بيرون كرده و از محل سكونتش نيز خبري ندارند.
در حالي كه شناسايي مخفيگاه متهم ادامه داشت، خبر رسيد كه او چندي پيش هنگام «موبايل‌قاپي» با يك دستگاه موتوسيكلت هونداي مشكي از سوي ماموران پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ دستگير شده است. به اين ترتيب متهم به پايگاه يكم منتقل شد و مورد بازجويي قرار گرفت. او به ده‌ها فقره سرقت به شيوه كش‌روي و موبايل‌قاپي اعتراف كرد و گفت: «پس از آنكه چند بار در سال 93 دستگير شدم، تصويرم در روزنامه‌ها چاپ شد و خانواده و بستگانم متوجه جرمم شدند. آنها من را به طور كامل ترك كردند به شكلي كه پس از آزادي از زندان جاي مشخصي براي ماندن نداشتم. گوشي‌ها و اموال مسروقه را از مناطق مختلف تهران مي‌دزديدم و به مالخرهاي خيابان جمهوري مي‌فروختم تا بتوانم هزينه هايم را تامين كنم.»
براساس تحقيقات پليس، متهمان از مدت‌ها پيش تحت‌تعقيب قرار داشته و پرونده‌هاي متعددي از او در مراجع قضايي در حال رسيدگي است. متهم همچنين در بازجويي‌ها محل‌هاي سرقت را تمام مناطق تهران به خصوص در فرمانيه، آيت‌الله كاشاني، قيطريه، محلاتي، خيابان دولت، سهروردي، تهرانسر، شريعتي، قلهك، كريم‌خان، پاسداران، ميدان هروي، تجريش، شهرك فرهنگيان، مجيديه، شميران نو، خيابان هنگام، نياوران، كامرانيه، ستارخان، الهيه، چيذر، ميني‌سيتي، لشكرك، شهرك نفت، سيدخندان و شهرك كوثر اعلام كرده است.
سرهنگ كارآگاه كرم يوسف‌وند، رييس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان جزييات پرونده گفت: «با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتكاب جرايم مختلف به ويژه كش‌روي از اماكن، اعتراف صريح او به ده‌ها فقره سرقت از شركت‌هاي خصوصي و همچنين موبايل‌قاپي، دستور انتشار تصوير بدون پوشش او در رسانه‌ها صادر شده تا مالباخته‌ها بتوانند براي پيگيري شكايت خود به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ در اتوبان شهيد صدر (مسير شرق به غرب) ابتداي خيابان شهيد قلندي شمالي مراجعه كنند.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون