• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3584 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ مرداد

عدد نوشت

 پيك مصرف برق

پيك مصرف برق كشور به مرز 50 هزار مگاوات رسيد. پيك مصرف برق كشور 49 هزار و 946 مگاوات بوده كه اين ميزان در روز مشابه پارسال 46 هزار و 603 مگاوات گزارش شده بود. بر اين اساس، ميزان مصرف برق كشور در مقايسه با روز مشابه پارسال 3343 مگاوات افزايش يافت. همچنين ميزان ذخيره نيروگاه‌هاي كشور به دو هزار و 72 مگاوات رسيد و صنايع كشور نيز سه‌هزار و 237 مگاوات برق مصرف كردند. ميزان مبادله‌هاي برون‌مرزي برق ايران با كشورهاي همسايه در روزهاي گذشته به 1896 مگاوات رسيد. مجموع ميزان صادرات برق ايران به كشورهاي افغانستان، عراق، پاكستان، ارمنستان و تركيه 1300 مگاوات و مجموع واردات برق از كشورهاي ارمنستان و تركمنستان به ميزان 596 مگاوات ثبت شد.

صادرات كالا از مرزهاي زميني و آبي

فرامرز مداح، مديركل دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات‌ سازمان راهداري گفت: در بهار ۹۵ به ميزان ۱۳ ميليون و ۴۷۷ هزار تن كالاهاي نفتي و غيرنفتي از مرزهاي زميني و آبي وارد و ۲۰ ميليون و ۳۶۰ هزار تن كالا از مرزهاي كشور صادر شد. از مجموع كالاهاي صادر شده، ميزان يك ميليون و 643 هزار تن كالا از طريق مرزهاي جاده‌اي از كشور خارج و ميزان 471 هزار تن از مرزهاي جاده‌اي به كشور وارد شدند. وي با اشاره به اينكه از مجموع واردات و صادرات سهم جاده 7درصد و سهم دريا 93 ‌درصد بود، اظهار داشت: از ميان مرزهاي جاده‌اي كشور، مرز بازرگان با سهم 60 درصدي فعال‌ترين مرز در زمينه واردات كالا به كشور به شمار مي‌رود، پس از آن مرزهاي آستارا و ميرجاوه با
14 و 11 درصد در رده‌هاي بعدي قرار دارند.
 
قيمت نفت  

در حالي كه نگراني‌ها از مازاد عرضه جهاني نفت خام و فرآورده‌هاي نفتي ادامه دارد، قيمت نفت در نزديكي پايين‌ترين رقم‌هاي دو ماه گذشته باقي ماند. در حالي كه نگراني‌ها از مازاد عرضه جهاني نفت خام و فرآورده‌هاي نفتي ادامه دارد، قيمت نفت در نزديكي پايين‌ترين رقم‌هاي دو ماه گذشته باقي ماند. بر اساس اين گزارش، قيمت هر بشكه نفت برنت با 18 سنت كاهش به 45 دلار و 51 سنت رسيد. قيمت نفت خام امريكا نيز با 16 سنت كاهش به 44 دلار و سه سنت رسيد. قيمت هر دو شاخص نفتي در نزديكي پايين‌ترين رقم‌هاي دو ماه اخير كه هفته گذشته به ثبت رسيده بود قرار گرفت. تجار گفتند كه مازاد عرضه فعلي و انتشار آمارهاي نامساعد اقتصادي تاثير منفي‌اي بر قيمت نفت داشته است. بانك باركليز اعلام كرد: «تقاضاي جهاني براي نفت در سه‌ماهه سوم امسال با سرعتي كمتر از يك سوم سه‌ماهه سوم سال 2015 در حال افزايش است.»
 
فروش آيفون در سال 2015

در سال ٢٠١٥ ميلادي فروش گوشي‌هاي اپل در دنيا ٣٦ درصد رشد كرد. اين در حالي است كه در سال‌هاي ٢٠١٣ و ٢٠١٤ ميلادي، نرخ رشد فروش سالانه اپل به ترتيب 16/20 درصد و 62/12 درصد بود. در سال ۲۰۱۵ ميلادي فروش گوشي‌هاي هوشمند اين برند برابر با 22/231 ميليون دستگاه بود كه نسبت به سال قبل از آن ۳۶ درصد رشد داشت. شمار گوشي‌هاش هوشمند توليد اپل كه در سال ٢٠١٤ در بازار جهاني به فروش رسيد برابر با 22/169ميليون دستگاه بود. فروش گوشي‌هاي اپل از سال ۲۰۰۷ ميلادي آغاز شد و در آن سال تنها 39/1 ميليون دستگاه گوشي هوشمند توليد شركت اپل در دنيا مبادله شد. در سال ٢٠٠٨ فروش گوشي‌هاي اپل در دنيا يازده برابر شد و ركورد رشد سالانه فروش اين برند را ثبت كرد. در سال ٢٠٠٩ ميلادي هم 73/20 ميليون دستگاه گوشي اپل در دنيا فروخته شد كه نسبت به سال قبل از آن رشد ٧٣ درصدي داشت. اما با پيشرفت اين صنعت و تغيير ساختار زندگي مردم در دنيا به تدريج تقاضا براي گوشي‌هاي هوشمند اپل هم رشد كرد تا اينكه در سال ۲۰۱۱ ميلادي يعني چهار سال بعد از نخستين عرضه گوشي‌هاي اپل 29/72 ميليون دستگاه گوشي در بازار مبادله شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون