• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3584 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ مرداد

جايگاه نخست گيشه جهان از آن «افسانه تارزان» شد

بهار سرلك

آخر هفته گذشته فيلم «افسانه تارزان» با فروشي قدرتمند در سينماي چين به رتبه نخست جدول گيشه كشورهاي جهان دست يافت.
به گزارش ورايتي؛ اين فيلم ماجراجويانه با فروش 44 ميليون و 700 هزار دلار در 17500 سالن سينما رقيبان خود را كنار زد. چين كشوري بود كه «افسانه تارزان» را براي دستيابي به اين رقم كمك كرد و با فروش 27 ميليون و 100 هزار دلار در شش روز نمايش، اين فيلم را در جايگاه نخست جدول قرار داد.
«افسانه تارزان» كه اقتباس سينمايي از رمان محبوب ادگار رايس باروز است درباره مردي است كه در جنگل با ميمون‌ها زندگي مي‌كند. اين فيلم در گيشه خانگي با شكست روبه‌رو شده و هزينه ساخت 185 ميليون دلاري وزنه سنگيني براي بالا كشيدن آن به صدر جدول به شمار مي‌رود. در حال حاضر مجموع فروش جهاني فيلم به 260 ميليون دلار رسيده است.
اين مبلغ، رقم قابل‌توجهي است اما فيلمي با چنين بودجه‌اي بايد بيشتر از 400 ميليون دلار فروش داشته باشد تا بتوان عملكردش در گيشه را موفق دانست.
ديويد ييتس، فيلمسازي كه چهار قسمت از فيلم‌هاي «هري پاتر» را كارگرداني كرده، اين فيلم را هم كارگرداني كرده است.
فيلم «رديابي» با فروش 44 ميليون دلار در جايگاه دوم قرار دارد. اين فيلم كمدي- اكشن كه تقابل فرهنگ شرق و غرب را به تصوير مي‌كشد محصولي از كشورهاي چين و امريكا است كه جكي چان و جاني ناكس‌ويل در آن ايفاي نقش مي‌كنند. اين فيلم نيز آخر هفته گذشته در چين روي پرده رفت و پاييز سال جاري در امريكا اكران مي‌شود.
فيلم «عصر يخبندان: دوره برخورد» از كمپاني فاكس و فيلم «فراتر از پيشتازان فضا» از كمپاني پارامونت به‌طور مشترك در جايگاه سوم گيشه كشورهاي جهان قرار دارند و هر دو 30 ميليون دلار فروش داشته‌اند.
اين دو فيلم هفته گذشته در امريكا اكران شدند و آخرين قسمت از مجموعه «پيشتازان فضا» در گيشه خانگي 59 ميليون و 600 هزار دلار فروش كرد. پنجمين قسمت «عصر يخبندان» نيز به رقم 21 ميليون دلار دست يافت و مجموع فروش جهاني اين فيلم به مبلغ 199 ميليون دلار رسيد اما مجموع فروش «پيشتازان فضا» در گيشه جهاني 89 ميليون و 600 هزار دلار است. كمپاني پارامونت با بودجه 185 ميليون دلاري كه هزينه ساخت اين فيلم كرده بايد به فكر جذب تماشاگران خارجي باشد.
فيلم كره‌اي «قطاري به بوسان» نيز با فروش 27 ميليون دلار جايگاه چهارم جدول فروش فيلم‌هاي هفته گذشته را از آن خود كرده است و اين در حالي است كه «در جست‌وجوي دوري» از كمپاني ديزني با فروش 19 ميليون دلار در جايگاه پنجم اين جدول قرار دارد و مجموع فروش اين فيلم
در گيشه‌هاي جهان را به رقم 781 ميليون دلار رساند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون