• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3584 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ مرداد

جراحي، پس از شيوع شايعه

تنها چند جمله از زبان رويا تيموريان، بازيگر سينما و تلويزيون ‏درباره بيمارستان بهمن تهران و پرونده پزشكي خواهر زاده‌اش كافي بود تا نام اين مركز درماني ‏با كليد واژه مشهورروزهاي گذشته يعني «قصور پزشكي» پيوند بخورد و در كسري از ‏ثانيه از شبكه‌هاي اجتماعي سردرآورد: «خواهرزاده‌ام نيما ‏طباطبايي (كارگردان مستند من ناصر حجازي هستم) ‏‎]‎دو‎[‎‏ روز پيش به ‏دليل سردرد شديد به بيمارستان ‏‎]‎بهمن‎[‎‏ مراجعه كرد اما به جز ‏داروهاي مسكن هيچ درمان ديگري برايش در نظر نگرفتند. بيمارستان ‏بهمن با ما نامهرباني كرد. » حالا سه روز پس از شروع ماجرا، فضاي ‏واقعي بيمارستان بهمن متفاوت ازفضايي است كه پيرامون آن در ‏فضاي مجازي ايجاد شده است. بيشتر پرستاران و كاركنان اين بيمارستان در گفت‌وگو با خبرنگار« اعتماد»‏حتي از آنچه در شبكه‌هاي اجتماعي مي‌گذرد و به محل كارشان نسبت مي‌دهند، بي‌خبرند و وقتي نام نيما ‏طباطبايي و موضوع عدم رسيدگي به او را مي‌شنوند ماجرا براي‌شان تازگي دارد و با ‏كنجكاوي مي‌خواهند بدانند موضوع چيست: «چه شده؟ ما اصلا خبر ‏نداشتيم، گفتيد كي؟» اين سه جمله واكنش بيشتر پرستارها به ‏شايعه عدم رسيدگي به نيما طباطبايي، خواهرزاده رويا تيموريان ‏است، و در انتها پرستارها، با اشاره دست، آخر راهرويي را نشان مي‌دهند ‏كه اتاق رييس در آنجاست: «ما نمي‌دانيم، شايد اگر به دفتر رييس ‏برويد، اطلاعاتي داشته باشند.» البته مسوول دفتر رييس بيمارستان خانمي است كه از ماجرا باخبر است و مي‌گويد: «رييس بيمارستان چند لحظه پيش با ‏خبرگزاري‌ها حرف زد و موضوع حل و همه‌چيز تكذيب شد. دوباره توضيح نمي‌دهند، ‏كارهاي مهم‌تري دارند. »
بيماري خواهر زاده روياتيموريان
 عصر روز يكشنبه؛ رويا تيموريان؛ بازيگر ايراني در گفت‌وگو با مهر اعلام كرد كه خواهرزاده او در مراجعه به يك بيمارستان خصوصي و درخواست براي جراحي اورژانسي به دليل وخامت حال جسمي، با جواب منفي كادر درماني بيمارستان مواجه شده است. مهر در گزارش خود و با نقل مستقيم از زبان تيموريان نوشته بود: «خواهرزاده‌ام نيما طباطبايي (كارگردان فيلم من ناصر حجازي هستم)، دو روز پيش به دليل سردردهاي شديد به بيمارستان مراجعه كرد اما متاسفانه به جز داروهاي مسكن هيچ درمان ديگري برايش در نظر نگرفتند. ولي بعدا طبق تشخيص پزشكان مشخص شد او به عارضه تومور مغزي دچار شده و قرار بود امروز تحت عمل جراحي قرار بگيرد اما از شب گذشته هيچ جراحي بر بالينش حاضر نشد و ما با كمك دكتر برزويه؛ پزشك بيمارستان ايرانمهر توانستيم او را به اين بيمارستان منتقل كنيم. در حال حاضر با پيگيري مجدانه پرسنل، آزمايش‌هاي لازم گرفته شده و منتظر جواب هستيم تا در اسرع وقت بيمارمان را به اتاق عمل ببرند. مادر نيما طباطبايي ايران نيست و در اين دو روز شرايط بسيار سختي بر ما گذشت و من از دكتر برزويه و همه كساني كه در بيمارستان ايرانمهر هستند نهايت تشكر را دارم كه با ما همكاري كردند. متاسفانه بيمارستان بهمن با ما نامهرباني كرد و كمك‌هاي بابك برزويه عكاس مطبوعاتي و پدرشان به دادمان رسيد.»
واكنش مديرعامل بيمارستان بهمن
اما در پي انتشار مطالبي در شبكه هاي اجتماعي  و گلايه‌ها درباره امتناع تيم پزشكي از انجام جراحي اين بيمار، محسن محور؛ مديرعامل بيمارستان بهمن، روز گذشته در گفت‌وگو با ايسنا ضمن تكذيب اين گفته‌ها، توضيح داد: «آقاي طباطبايي سه روز قبل با عارضه سردرد به بيمارستان ما مراجعه كرد كه توسط دكتر جلاليان در بخش، بستري شده و دستور انجام MRI برايش داده مي‌شود. در MRI تومور بزرگي در مغز آقاي طباطبايي تشخيص داده مي‌شود و سابقه بيمار نيز گرفته مي‌شود. بر اين اساس در سابقه بيمار وجود تومور كليه مشخص شده و اعلام مي‌شود كه اين تومور، اكنون به تومور متاستاتيك تبديل شده است. بر اين اساس آقاي طباطبايي به سرويس جراحي منتقل مي‌شود. در آن زمان دكتر مهرداد مرادي در بيمارستان حضور داشته و آنكال بوده و بنابراين دكتر مرادي بالاي سر بيمار حاضر مي‌شود و بعد از ديدن نتيجه MRI مي‌گويد كه تومور آقاي طباطبايي وسيع است. همراهان آقاي طباطبايي كه خانم رويا تيموريان و آقاي مسعود رايگان نيز جزو آنها بودند مي‌گويند جراحي بايد توسط دكتر سيد محمد قدسي انجام گيرد. درحالي كه طبق تماسي كه با دكتر قدسي گرفته شد، اعلام كردند كه دكتر عازم سفر هستند و بر اين اساس ما پيشنهاد يك جراح ديگر را داديم كه همراهان بيمار قبول نكرده و بر انجام جراحي از سوي دكتر قدسي اصرار كردند. از آن‌جايي كه دكتر قدسي عازم سفر بوده‌اند، معاون‌شان آقاي دكتر ميرفلاح را مي‌فرستند كه بعد از معاينه بيمار از سوي دكتر ميرفلاح اعلام مي‌شود كه بيمار نياز به يك جراح حاذق دارد... بنابراين بيمارستان تلاش مي‌كند تا آقاي طباطبايي را به بيمارستان ايرانمهر منتقل كند و آقاي دكتر برزويه عمل جراحي را رويشان انجام دهند، اما باز هم همراهان بيمار اين موضوع را قبول نمي‌كنند... نهايتا ديروز صبح همراهان آقاي طباطبايي با انجام جراحي از سوي دكتر برزويه موافقت كردند و ما خودمان هماهنگي‌ها را انجام داديم و با يك آمبولانس ويژه آنها را به بيمارستان ايرانمهر منتقل كرده و كارهاي‌شان را هم پيگيري كرديم و ديشب هم دكتر برزويه عمل جراحي‌شان را انجام دادند. در اين زمينه هم مدارك، پرونده‌ها، فيلم و حتي MRI آقاي طباطبايي موجود است و حتي گفته‌ام كه تمام دوربين‌ها و فيلم‌هايي كه پزشكان بالاي سرشان رفته‌اند موجود باشد.»  نيما طباطبايي در بيمارستان ‏ايرانمهر مورد عمل جراحي قرار گرفته و به گفته نزديكانش به «اعتماد» در حال حاضر شرايط مساعدي دارد و در بخش مراقبت هاي وي‍‍ژه بستري است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون