• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3584 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ مرداد

تكذيب صدور بيانيه براي جراحي نكردن هنرمندان

 شايعه «صدور بيانيه‌اي از سوي جامعه جراحان براي جراحي نكردن هنرمندان بود» روز گذشته بين كاربران شبكه‌هاي مجاز ي دست به دست مي‌شد: «جامعه جراحان ايران بيانيه تندي نوشته و در اين بيانيه و به دنبال هجمه‌هاي اخير صنف هنرمندان متاثر از درگذشت عباس كيارستمي، خودداري عمومي جراحان كشور از انجام عمل جراحي بر صنف هنرمندان و وابستگان آنها را خواستار شده كه وزير بهداشت پادرمياني كرده و از اعضاي جامعه جراحان خواسته كه از انتشار اين بيانيه خودداري كرده و در تصميم و توصيه خود تجديد نظر كنند.»
به دنبال انتشار اين شايعه در فضاي مجازي، ايرج فاضل، رييس جامعه جراحان در گفت‌وگو با «اعتماد» در ابتدا از چنين اخباري اظهار بي‌اطلاعي كرد و بعد از شنيدن توضيحات «اعتماد» درباره شايعات منتشر شده، كل اين اخبار را تكذيب كرد و گفت: «اين اخبار از اساس و بن كذب و دروغ است. اگر رسانه‌ها به اين شايعات در فضاي مجازي توجه نكنند اين شايعات هم در اين حد حجيم نمي‌شود. اين شايعات، كار آدم‌هايي است كه شرسازي مي‌كنند و شبكه‌هاي مجازي واقعا قابل اعتنا نيستند. چنين اتفاقي (توصيه به خودداري از جراحي يك صنف خاص) با روحيه جراح و طب مطلقا سازگار نيست. البته واقعا براي ما چنين شايعاتي مهم نيست. خودمان مي‌دانيم كه ما هم مثل بقيه مردم صنف هنرمندان را دوست داريم و واقعا اين بازي‌ها در شان هيچ كسي نيست.» در حالي كه وزير بهداشت اسبق و رييس سابق فرهنگستان علوم پزشكي كشور از اين شايعات و اتهامات شبكه‌هاي مجازي بي‌خبر بود، ايرج حريرچي، سخنگوي وزارت بهداشت هم در نشست خبري روز گذشته خود اين شايعات و خبرسازي شبكه‌هاي مجازي درباره صدور بيانيه توسط جامعه جراحان براي خودداري از جراحي صنف هنرمندان را تكذيب كرد و گفت: «اين خبر كاملا كذب و بي‌پايه و اساس است. جامعه شريف پزشكي و جراحي در زمان جنگ، علاوه بر خدمت‌رساني به مجروحان ايراني، اسرا و مجروحان عراقي را نيز درمان مي‌كردند. ما هم اين اخبار را از فضاي مجازي دريافت كرديم اما نمي‌دانيم چه كساني از اين موضوع نفع مي‌برند. برخي نوشته‌اند كه وزير بهداشت در اين موضوع پادرمياني كرده است، اما واقعيت اين است كه هيچ اقدامي در اين خصوص انجام نشده چون اين اخبار و شايعات اصلا واقعيت ندارد.»
جرقه تولد يك ماجرا
شايعه صدور بيانيه جامعه جراحان و جراحي نكردن هنرمندان چطور متولد شد؟ به دنبال اخباري كه طي سه هفته گذشته و پس از درگذشت عباس كيارستمي، كارگردان ايراني منتشر شد، سخنراني‌هاي تندي از سوي برخي سينماگران و هواداران عباس كيارستمي خطاب به جامعه پزشكي منتشر شد در حالي كه از دو هفته قبل جلسات رسيدگي به پرونده پزشكي كيارستمي براي بررسي علت فوت او و پاسخ به احتمال صفر تا صد قصور پزشكي در هنگام درمان وي در ايران آغاز شده و ادامه دارد

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون