• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3584 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ مرداد

مسوولان به خاطر مساله لباس‌ها بايد توضيح بدهند

فاطمه ذوالقدر عضو كميته تربيت‌بدني كميسيون فرهنگي مجلس

-  متاسفانه به نظر مي‌رسد افردي كه موظف به انتخاب لباس براي ورزشكاران بودند نظر افراد متخصص و حرفه‌اي را در اين زمينه جويا نشده‌اند به همين دليل به محض رونمايي از لباس‌ها موجي از انتقادهاي تخصصي و مردمي به اين كج‌سليقگي وارد شده است و اكنون كه ديگر كار از كار گذشته حرف زدن و انتقاد كردن بي‌فايده است و ورزشكاران ما بايد با اين لباس‌هاي بي‌نشان از هويت ايراني در چنين محفل مهمي ظاهر شوند.
- متاسفانه اين لباس‌ها نه پيامي از پرچم ملي و نه فرهنگ و سنت ايران با خود دارند و در اين مرحله هر گونه اظهارنظري «نوشدارو پس از مرگ سهراب» است؛ هر چند مسوولان مربوطه بايد كميته‌اي را تشكيل و نظر افراد متخصص متعددي را جويا مي‌شدند و سپس با مشورت تصميم نهايي اتخاذ مي‌شد.
- اميدوارم اين نقصان پيش آمده آويزه گوش مسوولان شود تا در محافل مشابه و پيشرو عملكرد بهتري داشته باشند، با توجه به فضاي به وجود آمده ما به طور قطع در كميته زن، خانواده، تربيت‌بدني و جوانان اين موضوع را پيگيري مي‌كنم تا مسوولان مجبور شوند به خاطر اين اتفاقات توضيح دهند.
- المپيك به عنوان بزرگ‌ترين و پربيننده‌ترين رويداد ورزشي از اهميت ويژه‌اي برخوردار بوده و جنبه فراورزشي دارد به همين دليل اين محفل را بايد بهترين فرصت براي ارايه فرهنگ و تمدن ايراني اسلامي دانست اما رنگ، طراحي و دوخت پوشش ورزشكاران در جشن افتتاحيه، نماد و نشانه‌اي از اين فرهنگ و تمدن ندارد.
- طراحان معمولا به سليقه سفارش‌دهنده كار مي‌كنند به همين دليل مسوولان ايده‌پرداز بايد حساسيت و سليقه بيشتري به خرج مي‌دادند تا امروز با حجمي از انتقاد روبه‌رو نمي‌شدند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون