• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3584 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ مرداد

كشتي‌گيران با آمادگي به جنگ ناداوري‌ها مي‌روند

محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي ايران

1- در سال‌هاي قبل هم‌زماني كه ملي‌پوشان را براي مسابقات آماده مي‌كرديم موضوع ناداوري را در نظر داشتيم و سعي مي‌كرديم آنها از نظر جسماني در وضعيت خوبي قرارداشته باشند. در المپيك لندن موقعيت كسب مدال با ناداوري از سعيد عبدولي و حبيب‌الله اخلاقي گرفته شد. اما در ريو 2016 سعي مي‌كنيم فرم مبارزه فرنگي‌كاران به صورتي باشد كه بهانه‌اي دست داوران ندهيم. اميدواريم كه روز نخست بازي‌هاي كه با رقابت تيراندازان آغاز مي‌شود، الهه احمدي با كسب مدال طلسم مدال نياوردن بانوان ايراني را در المپيك بشكند و روحيه خوبي به كاروان ورزشكاران ايران بدهد.
2- 23 مردادماه وزن‌كشي وزن‌هاي 59 و 75 كيلوگرم است كه سوريان و عبدولي پس از وزن‌كشي حريفان خود را خواهند شناخت و اميدوارم كشتي‌گيران با غيرت خود سبب شادي مردم ايران شوند. در هر وزن بهترين كشتي‌گيران دنيا در المپيك حضور دارند و هيچ حريفي را نمي‌توان دست‌كم گرفت. به عنوان مثال حميد سوريان در رقابت‌هاي جهاني امريكا نتوانست سهميه المپيك بگيرد اما در آخرين رخداد گزينشي المپيك در تركيه (اواخر ارديبهشت ماه) موفق به انجام اين كار شد.
3- هر چند ما تمام حريفان را رصد و آناليز كرده‌ايم اما در مجموع حريفان سرسختي پيش روي نمايندگان كشورمان است. شش دلاور داريم كه همه آنها شانس كسب مدال هستند. البته كشتي هم شكست دارد و هم پيروزي اما اطمينان دارم كه نمايندگان كشورمان توانايي غلبه بر حريفان را دارند. بايد تيم 63 نفره منسجم با همدلي عازم المپيك ريو شود تا براي شادي مردم سنگ تمام بگذاريم. اما فرنگي‌كاران نشان دادند با حداقل امكانات كارهاي بزرگي را انجام مي‌دهند.
4- خوشبختانه كشتي فرنگي آنقدر رشد كرده كه در هر وزن چندين نفر را داريم اما براي المپيك پيش رو از بين خوب و خوب‌تر، خوب‌تر را انتخاب كرديم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون