• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3587 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۰ مرداد

عدد نوشت

افزايش تسهيلات مسكن روستايي

در يك‌هزار و دويست و بيست و يكمين جلسه شوراي پول و اعتبار كه با حضور اعضاي شورا در محل ساختمان بانك مركزي تشكيل شد علاوه بر تصويب صورت‌هاي مالي بانك مركزي افزايش سقف تسهيلات مسكن روستايي تا سقف 20 ميليون تومان نيز مورد موافقت قرار گرفت. به گزارش روابط عمومي بانك مركزي، اين جلسه با حضور محمد رضا تابش و الياس حضرتي نمايندگان منتخب كميسيون‌هاي اقتصادي و برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي در شوراي پول و اعتبار و اداي سوگند توسط ايشان براساس قانون پولي و بانكي كشور شروع و وارد دستور شد. صورت‌هاي مالي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران در سال منتهي به پايان اسفند ماه 1394 نخستين دستور اين جلسه شورا بود كه در ابتداي جلسه ارايه و پس از بحث و بررسي براي طرح در مجمع عمومي بانك مركزي مورد تاييد شورا قرار گرفت. شوراي پول و اعتبار همچنين از مساعي انجام شده توسط رييس‌كل، اعضاي هيات‌ عامل، مديران و كاركنان بانك مركزي در سال گذشته نيز تقدير كرد. در ادامه جلسه، گزارش بانك مركزي درباره افزايش سقف فردي تسهيلات نوسازي و بهسازي مسكن روستايي، مطرح و به بحث و بررسي گذاشته شد.


بازپس‌گيري اراضي از مالكان غيرقانوني كيش

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش گفت: افزايش ۱۳۰ درصدي ارزش اراضي، كاهش وابستگي درآمد به فروش زمين و پرهيز از خام فروشي زمين يكي ازدستاورد‌هاي سياست‌هاي مديريتي كيش درسه سال گذشته است. علي اصغر مونسان با بيان اينكه بخش عمده‌اي از اين اراضي چند دست معامله شده بود، افزود: با باز پس‌گيري اين اراضي 3300 ميليارد تومان ناشي از اختلاف ميان قيمت زمان واگذاري و قيمت روز اين اراضي را به دولت بازگردانديم. مونسان خاطرنشان كرد: حذف حاشيه قيمت اراضي واگذاري از سوي منطقه آزاد كيش و قيمت بازار از ديگر اقدامات انجام شده در جهت حذف رانت در اين بخش بوده است.

اختصاص تسهيلات به بنگاه‌هاي توليدي تهران
 

استاندار تهران گفت: هزار و 300 ميليارد تومان تسهيلات براي واحدهاي توليدي تهران پيش‌بيني شده كه از نيمه دوم سال پرداخت مي‌شود. سيدحسين هاشمي در گفت‌وگو با فارس، در مورد رسيدگي به مشكلات واحدهاي توليدي و صنعتي اظهار داشت: از محل 16 هزار ميليارد توماني كه براي تسهيلات‌دهي واحدهاي توليدي اختصاص يافته، بيش از يك‌هزار و 300 ميليارد تومان مربوط به استان تهران است. استاندار تهران با بيان اينكه مديريت تسهيلات‌دهي را برعهده داريم، تصريح كرد: اين منابع به واحدهايي اختصاص خواهد يافت كه امكان احيا، توليد و اشتغال داشته باشند.
 
افزايش واردات نفت آسيا از ايران

واردات نفت خام كشورهاي بزرگ آسيايي از ايران در ماه ژوئن سال جاري ميلادي بيش از ٤٧ درصد نسبت به سال گذشته افزايش يافت. به گزارش رويترز، واردات نفت خام چهار كشور عمده خريدار نفت در آسيا از ايران در ماه ژوئن سال ٢٠١٦ ميلادي با 1/47 درصد رشد سالانه به بالاترين رقم خود در چهار سال گذشته رسيد.  طبق اطلاعات كشتيراني و گزارش‌هاي دولتي، چهار كشور كره جنوبي، ژاپن، چين و هند، در ماه ژوئن سال جاري ميلادي در مجموع روزانه يك ميليون و ٧٢٠ هزار بشكه نفت از ايران وارد كردند.  گزارش رسمي وزارت بازرگاني ژاپن نشان داد اين كشور در دوره ياد شده، روزانه ٢٧٥ هزار بشكه نفت از ايران وارد مي‌كرده است كه حدود سه برابر واردات آن در ژوئن ٢٠١٥ است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون