• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3150 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۸ دي

خبر كوتاه

توضيحات وزارت خارجه امريكا درباره مذاكرات هسته‌يي

سخنگوي وزارت خارجه امريكا درباره جزييات دور جديد مذاكرات هسته ايران و 1+5 گفت: از آنجايي كه اتحاديه اروپا سرپرستي گروه 1+5 را بر عهده دارد، اين اتحاديه در روزهاي آينده زمان و جزييات بيشتر درباره مذاكرات را اعلام مي‌كند. به گزارش ايسنا، جن ساكي، سخنگوي وزارت خارجه امريكا در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره اعلام هجدهم ژانويه به عنوان زمان از سرگيري مذاكرات ايران و 1+5، گفت: دور جديد مذاكرات هسته‌يي در سطح مديران كل سياسي ايران و 1+5 برگزار مي‌شود. از آنجايي كه اتحاديه اروپا سرپرستي گروه 1+5 را بر عهده دارد اين اتحاديه در روزهاي آينده زمان و جزييات بيشتر درباره مذاكرات را اعلام مي‌كند.

 

وزارت خارجه ايتاليا اعلام كرد

دعوت ظريف از همتاي ايتاليايي‌اش  براي سفر به تهران

وزارت خارجه ايتاليا اعلام كرد: وزير خارجه ايران در تماسي تلفني همتاي ايتاليايي‌اش از وي دعوت كرد تا به ايران سفر كند و اين ديدار در آينده نزديك انجام خواهد شد. به گزارش ايسنا به نقل پايگاه اطلاع‌رساني وزارت خارجه ايتاليا، پائولو جنتيلي، وزير خارجه اين كشور در گفت‌وگوي تلفني با محمد جواد ظريف همتاي ايراني‌اش با اشاره به تمديد هفت ماهه مذاكرات هسته‌يي ايران و 1+5، بر گسترش مناسبات دو كشور به خصوص در حوزه‌هاي اقتصادي و فرهنگي تاكيد كردند.

 

سفير ايران در عمان خبر داد

لغو رواديد تهران - مسقط در دستور كار

سفير ايران در عمان با تاكيد بر گسترش هرچه بيشتر روابط تهران- مسقط از انجام مذاكرات براي لغو رواديد ميان دو كشور خبر داد. به گزارش ايلنا به نقل از پايگاه خبري گلف‌نيوز، علي‌اكبر سيبويه، سفير ايران در عمان گفت: روابط ايران و عمان بسيار خوب است و هيچ مساله‌يي در سطوح اقتصادي، تجاري و سياسي نمي‌تواند روابط دو كشور را خدشه‌دار كند. وي با اشاره به روابط رو به گسترش ايران و عمان گفت: دو كشور براي لغو رواديد و توسعه مناسبات تجاري با يكديگر گفت‌وگو مي‌كنند. سفير ايران در عمان با اشاره به مذاكرات هسته‌يي ايران و 1+5 بر نقش سلطان قابوس بن سعيد سلطان عمان تاكيد كرد. وي كه پيش از افتتاح نمايشگاه تجاري عمان - ايران در جمع خبرنگاران گفت‌وگو مي‌كرد، گفت: در طول دو سال گذشته روابط دو كشور بسيار گسترش يافته و اكنون حجم مبادلات اقتصادي و تجاري ميان دو كشور بيش از يك ميليارد دلار است. همچنين توافقنامه خط لوله گاز ميان دو كشور به زودي پس از انجام كارهاي مقدماتي توسط كميته‌هاي فني اجرا مي‌شود. نمايشگاه تجاري ايران - عمان از روز سه شنبه به مدت پنج روز آغاز به كار كرده است. در اين نمايشگاه 100شركت ايراني شركت مي‌كنند كه از استان‌هاي مختلف ايران حضور يافته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون