• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3600 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۵ مرداد

وقت چيدن ثمرات برجام است

سيدعباس عراقچي، معاون وزير خارجه و رييس ستاد اجرايي برجام عصر روز گذشته با حضور در كميسيون امنيت ملي مجلس از روال اجراي برجام گزارشي را به سمع و نظر اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس رساند. سيد حسين نقوي حسيني، سخنگوي كميسيون امنيت ملي در خصوص جلسه روز گذشته در اين كميسيون گفت: عراقچي معاون وزير خارجه كشورمان ضمن حضور در جلسه روز گذشته كميسيون گفت: همكاري و تعامل دستگاه ديپلماسي و كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در مسير برجام اهميت ويژه‌اي دارد وبرجام كه ثمره مقاومت و ايثارملت ايران و تدابير مدبرانه مقام معظم رهبري است در مرحله‌اي است كه وقت چيدن ثمرات و نتيجه آن رسيده و همه بايد در داخل كشور با انسجام و وحدت در پي كسب حقوق و منافع جمهوري اسلامي ايران در سايه برجام باشيم .
مشكل در ميدان اجراي برجام است
سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس تصريح كرد: در ادامه جلسه، معاون وزير امور خارجه تاكيد كرد كه همكاري‌هاي بين‌المللي هسته‌اي سازمان انرژي هسته‌اي در كليه زمينه‌ها آغاز شده و پروژه‌هاي متعددي در اين راستا مورد گفت‌وگو، مطالعه و اجرا قرار گرفت و مي‌توان گفت برنامه هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران در حال حاضر امري تثبيت شده است. همچنين در خصوص تحريم‌ها نيز زيربناي قوانين تحريمي روي كاغذ لغو و برداشته شده است و قطعنامه شوراي امنيت نيز لغو شده و دستورات اجرايي رييس‌جمهور امريكا نيز به همين ترتيب لغو شده و اتحاديه اروپا و ساير مجامع بين‌المللي نيز تحريم‌هاي خود را لغو كردند اما اينكه آيا اين لغو تحريم‌ها اثرات خود را داشته موضوع ثانوي است، چرا كه مشكل الان در ميدان اجراست، چرا كه تحريم‌ها همه روي كاغذ بر اساس برجام لغو شده است. در كليه حوزه‌ها شاهد گشايش‌هايي بوده‌ايم. اما در حوزه بانكي مشكلاتي وجود دارد كه عدم ورود بانك‌هاي بزرگ و همكاري با جمهوري اسلامي ايران به علت فضاي بي اعتمادي در طول تحريم‌ها يكي از علت‌هاي آن است كه براي رفع آن، نيازمند زمان بيشتري هستيم.
220 بانك با ايران همكاري مي‌كنند
عراقچي افزود: از نظر برجام كليه وجوه ايران در خارج از كشور آزاد شده و بانك مركزي در مديريت وجوه با مشكلي روبه‌رو نيست و بر اساس آخرين آمار حدود 220 بانك كوچك و متوسط در حال حاضر با ايران همكاري مي‌كنند. در بخش بيمه نيز كليه مشكلات حل شده است. ادامه در صفحه 11

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون