• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3603 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۸ مرداد

سرخط خبرها

«فريز نفتي» به نتيجه نمي‌رسد/ شگرد بازيگران نفتي براي علامت دادن به بازار. فايننشايل اكسپرس

مديركل سابق نظارت بر بانك‌ها و موسسات اعتباري بانك مركزي گفت: بانك مركزي سال 92 و 93 مديران و اعضاي هيات مديره همه بانك‌ها احضار و بانك‌هايي كه كفايت سرمايه پاييني داشتند را ملزم به ارايه برنامه زمان‌بندي شده كرد. فارس

باوجود بدهي ميلياردي شهرداري به وزارت نيرو، بر اساس آخرين تصميم دولت قرار بر اين شده كه تعرفه مترو در پايين‌ترين سطح يعني به صورت تعرفه كشاورزي اخذ شود. ايسنا

كيفيت پايين و قيمت بالا پيامد انحصاري بودن بازار خودرو در ايران. المانيتور

صندوق‌هاي قرض الحسنه همكار با سازمان اقتصاد اسلامي مجوز يك ساله گرفتند. روابط عمومي بانك مركزي


رشد صادرات نفت ايران به كره

 

 

بر اساس آمار منتشره از سوي وزارت تجارت، صنعت و انرژي كره جنوبي، اين كشور مجموعا 35/25 ميليون بشكه يا روزانه 278 هزار و 615 بشكه نفت خام از ايران وارد كرده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3/123 درصد بيشتر است. آمارهاي دولتي كره جنوبي ديروز نشان داد واردات نفت اين كشور از ايران در سه ماه دوم امسال نسبت به سال گذشته بيش از دو برابر شد. بر اساس آمار منتشره از سوي وزارت تجارت، صنعت و انرژي كره جنوبي، در بازه زماني آوريل تا ژوئن، اين كشور مجموعا 35/25 ميليون بشكه يا روزانه 278 هزار و 615 بشكه نفت خام از ايران وارد كرده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3/123 درصد بيشتر است. كره در اين بازه زماني در سال گذشته 35/11 ميليون بشكه نفت از ايران خريده بود. به گزارش رويترز، ارزش واردات نفتي كره جنوبي از ايران در سال 2011 به 36/9 ميليارد دلار رسيده بود اما اين رقم در سال 2015 به 27/2 ميليارد دلار نزول كرد كه معادل 4/42 ميليون بشكه است.

ظرفيت سوآپ نكا

 

 

 

رييس پايانه‌هاي نفتي شمال با تاكيد بر اينكه هم اكنون اين پايانه‌ ظرفيت تخليه 120 هزار بشكه نفت خام را دارد، گفت: با راه‌اندازي حوضچه فراگير، تخليه نفت خام در منطقه نكا به 5/1 ميليون بشكه در روز مي‌رسد. حميدرضا شاه‌دوست با اشاره به وجود سه سكوي پهلوگيري در اين منطقه با ظرفيت روزانه 120 هزار بشكه نفت خام گفت: با راه‌اندازي حوضچه فراگير كه 14 سكو دارد ظرفيت عمليات سوآپ نفت ايران به 5/1 ميليون بشكه مي‌رسد. وي با اشاره به اينكه در حال حاضر مسوولان شركت نفت مشغول رايزني براي انجام مجدد عمليات سوآپ هستند، گفت: اين سه سكوي فعلي ظرفيت پهلوگيري نفتكش‌ها با ظرفيت 5 تا 7 هزار تن را دارند كه عمق آبخور اين منطقه 5/4 متر است. وي با اشاره به آخرين كشتي كه عمليات سوآپ را انجام مي‌داد، گفت: آخرين كشتي كه به اين منطقه آمد در سال 91 بود كه پس از آن بيشتر اين پايانه كار انتقال فرآورده‌هاي نفتي از جمله ال‌پي‌جي را انجام مي‌دهد كه با راه‌اندازي مجدد سوآپ نفت خام پايانه‌هاي نفتي شمال به وظيفه اصلي خود عمل خواهد كرد.

 

حجم تسهيلات دهي بانك‌ها

 

 

حجم حدود ۱۳۰ هزار ميلياردي تسهيلات‌دهي بانك‌ها در حالي براي چهارماهه نخست امسال ثبت شده كه بيانگر رشد نزديك به ۴۰ درصدي و شدت گرفتن وام‌دهي بانك‌ها در اين مدت است. در اين بين ۴۰۰۰ بنگاه‌ كوچك و متوسط تسهيلات بانكي دريافت كرده‌اند. تازه‌ترين گزارش بانك مركزي نشان مي‌دهد كه تسهيلات پرداختي بانك‌ها از ابتداي سال جاري تا پايان تيرماه به بيش از ۱۲۹ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان رسيده كه اين رقم در مقايسه با مبلغ اعطايي در مدت مشابه سال قبل تا 8/37 درصد معادل ۳۵ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان افزايش دارد. از اين منابع حدود ۸۷ هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان و به عبارتي نزديك به ۶۸ درصد كل به تامين سرمايه در گردش اختصاص يافته كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيش از ۴۲ درصد افزايش دارد.

 

رشد عملكرد صندوق ضمانت

 

مهدي حسين‌نژاد، مديرعامل صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري بخش تعاون از صدور بيش از هزار ميليارد ريال ضمانتنامه در چهار ماهه نخست امسال خبر داد و آمادگي اين صندوق براي همكاري با شبكه بانك‌ها جهت حل مشكل كمبود وثيقه و تضمين تعاوني‌ها را اعلام و اظهار كرد خوشبختانه نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۲۸ درصدي برخوردار بوده است و از اين ميزان ضمانتنامه، بيش از ۶۰۰ ميليارد ريال ضمانتنامه براي شركت‌ها و اتحاديه‌هاي تعاوني در قالب تامين بخشي از وثايق مورد نياز آنها در شبكه بانكي و نيز ضمانتنامه معاملات جهت تامين مواد اوليه بخش تعاون بوده است. با وجود اثرات تحريم‌ها بر اقتصاد در سال گذشته بيش از ۸۵ درصد درخواست‌هاي صدور ضمانتنامه به تصويب رسيد در حالي كه در سال ۱۳۹۳ اين نسبت ۸۱ درصد بوده است. وي از آمادگي صندوق جهت همكاري با شبكه بانكي براي حل مشكل كمبود وثيقه بخش تعاون خبر داد و گفت: شوراي هماهنگي بانك‌ها نيز آمادگي صندوق را به بانك‌ها اعلام كرده و اميدواريم آغاز اين همكاري گام موثري باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون